Krak i musikbranchen
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-11-01 21:35

Hjælp mig på vej .... hukommelsen er lidt hullet.
For ca. 6 uger siden var der et dansk pladeselskab (?) eller ugiver
selskab, der gik ned (betalingstandsning eller decideret fallit?). Der
var nogle danske musikere der kom i klemme (mistede salg = penge)

Kan nogen her fortælle:
1) hvad hed selskabet?
2) hvornår lukkede det?
3) hvem var de danske musikere som fik problemer i denne anledning?

Har prøvet at kigge nogle netavisers arkiver igennem. Forgæves.

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-11-01 21:40

Frede Fup' nye plade kom i klemme. Håber andre kan huske mere!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-11-01 21:53

> [...]
> selskab, der gik ned (betalingstandsning eller decideret fallit?). Der
> var nogle danske musikere der kom i klemme (mistede salg = penge)

Det var en underafdeling af Scanbox, det er hvad jeg kan huske på stående
fod.

> 2) hvornår lukkede det?

Kan ikke lige huske det.

> 3) hvem var de danske musikere som fik problemer i denne anledning?

Frede Fup var ihvertfald blandt de uheldige.

> Har prøvet at kigge nogle netavisers arkiver igennem. Forgæves.

Jeg kan huske, at der var et interview med Frede Fup på bagsiden af
Information i forbindelse med retsagen; men jeg har ikke kunnet finde noget
på deres søgemaskine - den ser ud til at være lidt små-nede.

/Nikolaj

Fra : Wabbit Twap

Dato : 04-11-01 00:12

"Mich. Ottosen" <mich.ottosen@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3) hvem var de danske musikere som fik problemer i denne anledning?
>
> Har prøvet at kigge nogle netavisers arkiver igennem. Forgæves.

Kig på www.frede-fup.dk/nyheder.htm , der står lidt om sagen. Pladeelskabet
hedder Scandinavian Records. Datoen er 11. september. Artiklen i Information
er fra den 17.10. og kan også findes på www.fredefup.com under "presse"

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-11-01 00:49

Wabbit Twap <gollum33@mail.com> wrote:

> [...]
> hedder Scandinavian Records. Datoen er 11. september. Artiklen i Information

Tak til jer alle. Nu har jeg noget at gå videre med ....
Var der andre danske musikere end Frede Fup, der kom i klemme? Husker
nogen noget umiddelbart?

Fra : Søren Lundsgaard

Dato : 04-11-01 01:32

> Tak til jer alle. Nu har jeg noget at gå videre med ....
> Var der andre danske musikere end Frede Fup, der kom i klemme? Husker
> nogen noget umiddelbart?

Jeg mener at have set et sted at Kim Larsens søn (kan ikke lige huske hvad
han hedder) også var signet på samme selskab.

Mvh Søren

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 04-11-01 02:32

> Tak til jer alle. Nu har jeg noget at gå videre med ....
> Var der andre danske musikere end Frede Fup, der kom i klemme? Husker
> nogen noget umiddelbart?

Jeg mener også at Nikolaj Steen fik problemer. Han har jo også lige udgivet
ny plade på Scanbox....lissom Frede Fup.

Steen: Første plade i 7 år.
Fup: Første plade i 17 år.

Har vi en nummerolog til stede....?

--
Morten Bock Sørensen, Århus N
http://www.mortenbock.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-11-01 19:47

On Sun, 4 Nov 2001 00:48:51 +0100, mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich.
Ottosen) wrote:

> Husker nogen noget umiddelbart?

Nikolaj Steen.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-11-01 00:51

> [...]

> hedder Scandinavian Records. Datoen er 11. september. Artiklen i Information

Glemte i mit første svar at komplimentere jer for hurtigheden. Det var
dog som lyn og torden ... med de svar. Tak

Fra : FM

Dato : 04-11-01 23:17

DET HED SCANDINAVIAN RECORDS

Problemer - primært Frede Fup & Innocent Blood

Mxx