Køb af iBook
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-11-01 17:34

Nu skal det være, men hvor?

Hvor søren får man fat i en iBook 600Mzh m. combo drev i dk med
dktastatur?

Hvis det nu viser sig at det er helt umuligt med den nyeste er der så
stor forskel på den og så nummeret lidt mindre? Eller sagt på en anden
måde; hvor stor betydning har det at processoren "kun" er på 500 og
systembussen "kun" på 66 Mzh?

Så vidt jeg kan se er prisforskellen omkring 1.100,-... Skal man vente
på den store og spendere de 1.100,- mere eller skulle man bruge pengene
på noget mere ram?

--
Mvh Nicolai Brandt

- Snart icebook ejer?

Fra : Jesper

Dato : 03-11-01 18:00

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Nu skal det være, men hvor?
>
> Hvor søren får man fat i en iBook 600Mzh m. combo drev i dk med
> dktastatur?

Jeg tror ikke den er landet endnu?! Det kan være jeg er den første iBook
600-ejer i DK?! :)

> [...]
>
> Så vidt jeg kan se er prisforskellen omkring 1.100,-... Skal man vente
> på den store og spendere de 1.100,- mere eller skulle man bruge pengene

Køb den nye! Jeg vil mene den er absolut de ekstra 1.100 kr. værd. Du
får 20 gb hd (dobbelt så stor end den 'gamle' combo-model), hurtigere
processorhast. og bushast., samt selvfølgelig OS 9.2.1 og OS X 10.1.

I øvrigt er ram billigt. Ca. 500 for 256 ekstra (og det skal den ha'!).

....og airport kan også anbefales! :)

Glæd dig Nicolai! Jeg tror jeg har haft min sidste desktop...

--
mvh Jesper

Fra : Jesper

Dato : 03-11-01 18:03

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Nu skal det være, men hvor?
>
> Hvor søren får man fat i en iBook 600Mzh m. combo drev i dk med
> dktastatur?

Apple Store har dem med IE system og dk tastatur. De skriver der er 9
dages leveringstid.

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-11-01 18:23

<http://www.xlr8yourmac.com/systems/ibook_2001_overclock/ibook4.html>

> Så vidt jeg kan se er prisforskellen omkring 1.100,-... Skal man vente
> på den store og spendere de 1.100,- mere eller skulle man bruge pengene
> på noget mere ram?

RAM er godt, men jeg går ud fra at du under alle omstændigheder vil
sætte 256MB ekstra i - 128MB _er_ for lidt. en 512MB klods er stadig så
dyr at 1100kr endnu ikke kan dække merudgiften til en 512MB klods.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!