Ustabilt system efter køb af Geforce2
Fra : Esben Nielsen

Dato : 03-11-01 16:36

Jeg har netop fået nyt grafikkort så mine konfigurationer nu lyder således:
Asus nVIDIA GeForce2 Pro GPU 64 mb 400mhz DDR
ABIT ZM6 - motherboard
Celeron PPGA 366A - cpu - overclocket til 550 mhz, der nu har kørt stabilt
et par år.
128mb PC100 og 256 PC133 - ram

Det var mit håb det skulle være tilstrækkeligt til at kunne køre de nyeste
spil.

Desværre går min pc nu ned under samtlige spil jeg har udsat den for! (f.eks
Hitman, STAR TREK - NEW WORLDS og mange flere!).
Jeg har både været udsat for alm. frys, men som noget nyt også at skærmen er
gået i standby mode, mens musikken spillede videre og desuden automatisk
genstart.

Jeg har forsøgt at løse problemet ved lavere resolution, nye drivere ( både
den specifikke fra asus og den mere generelle fra nVIDIA ) og nyeste udgave
af DirectX, men det har løst problemet.

Der er ikke nogen problemer med mere beskedne arbejdsopgaver, surf m.m. så
jeg formoder problemet fremkommer ved grafik tunge opgaver.

Jeg vil blive glad for alle gode ideer!

Esben

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 04-11-01 00:15

Kunne måske lyde som om du har for lille en strømforsyning, alt under 300
watt, kan skabe problemer.

Torben