Sætte margen i RichEdit
Fra : // Overby

Dato : 03-11-01 11:52

Hvordan får jeg sat en margen, således at når jeg skriver mit RichEdit ud,
er det ikke helt ude ved kanten af papiret...

Daniel

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 03-11-01 15:44

Se i Demos\richedit

hilsen Niels Aage

Fra : // Overby

Dato : 04-11-01 22:09

> Se i Demos\richedit
Har gloet, syntes dog ikke at jeg lige kunne finde det jeg søgte

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 05-11-01 06:56

Prøv RE1.Paragraph.LeftIndent
Du kan finde den og flere beskrevet i hjælp. Der er også et eksempel på
brugen.

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 05-11-01 16:51

"// Overby" <overby@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Har gloet, syntes dog ikke at jeg lige kunne finde det jeg søgte

Her er en kopi af eksemplet i Delphi Help:

This example requires only a form.
A Rich Edit control is created on the form and aligned to take the entire
client area of the form. A series of lines are written to the Rich Edit
control's Lines property, and the Paragraph property manipulated such that
the first items displayed are bulleted, a second group of lines are
unbulleted and centered, and the last group is left justified and indented.

uses ComCtrls;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
with TRichEdit.Create(Self) do
begin
Parent := Self;
Align := alClient;
Lines.Clear;
// set numbering style
Paragraph.Numbering := nsBullet;
Lines.Add('Introduction');
Lines.Add('New members to our team');
Lines.Add('New Budget discussion');
Lines.Add('Facilities');
Lines.Add('Q & A');
Paragraph.Numbering := nsNone;
Paragraph.Alignment := taCenter;

Lines.Add('');
Lines.Add('Suggested Topics:');
Lines.Add('');
Paragraph.Alignment := taLeftJustify;
Paragraph.FirstIndent := 10;
Lines.Add('');
Lines.Add('Parking lot repair');
Lines.Add('Cost overruns');
end;
end;

Det står i Help under TRichEdit, paragraph

hilsen Niels Aage