Messmör i Danmark?
Fra : Peter Westh

Dato : 03-11-01 11:42

Jeg har lige været en uge i Småland, og blev forelsket i deres messmör, vel
nærmest en smøreostudgave af myseost. Og så er det sundt.

Er der nogen der ved, om messmör kan købes i Københavnsområdet? Og hvorfor
er der i øvrigt ikke noget dansk produktion af valleprodukter?

MVH

Peter

Fra : søren brix

Dato : 03-11-01 17:24

Tine mejerier i norge laver en ligedan den du beskriver, den hedder "PRIM"
eller primme jeg husker den udemærket fra norge, ved dog ikke om den fåes i
danmark men godt "speicelt" smager den.

Søren

Click here for Free Video!!
http://www.gohip.com/freevideo/

Peter Westh <pwesth@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:AQPE7.3988$RM3.335059@news000.worldonline.dk...

Fra : Anja

Dato : 03-11-01 19:17

"søren brix" wrote:

> [...]
> eller primme jeg husker den udemærket fra norge, ved dog ikke om den fåes i

Og om du kjenner noen i Norge, er de sikket så snille at de sender litt til
deg!
Bare husk at Prim er søtt.(Vallen er kokt inn slik at sukkeret karamelliseres)
Jeg aner ikke hvoran messmör er...

--
Anja

Fra : Ruth Åsblom

Dato : 03-11-01 20:25

Messmör er også sødt. Jeg har heller ikke kunne finde det i Danmark og tager
over til Helsingborg og køber det.
Ruth