Andet multimedie
Skrifttype på byskilte
Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-11-01 11:25

Hvad hedder den skrift der bruges på de danske byskilte? Og hvor
finder jeg et billede eller et stykke clipart af sådan et skilt?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-01 12:02

Kurt Hansen skrev:

>Hvad hedder den skrift der bruges på de danske byskilte?

Pas

>Og hvor
>finder jeg et billede eller et stykke clipart af sådan et skilt?

En søgning på "byskilt" på google.com gav bl.a. denne side:

http://www.drueholm.dk/byskilte.htm

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-11-01 20:18

On Sat, 03 Nov 2001 12:02:08 +0100, Lasse Hedegaard wrote:

>Pas

>En søgning på "byskilt" på google.com gav bl.a. denne side:
>
>http://www.drueholm.dk/byskilte.htm

En festlig samling, men billederne er for små og gnidrede til at jeg
kan lave en rentegning efter dem.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-01 15:46

Kurt Hansen skrev:

>En festlig samling, men billederne er for små og gnidrede til at jeg
>kan lave en rentegning efter dem.

Dette er da OK, er det ikke?
http://www.drueholm.dk/images/Standard.JPG

Ellers er det vel bare ud med et kamera til bygrænsen :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-11-01 16:32

On Sun, 04 Nov 2001 15:46:15 +0100, Lasse Hedegaard wrote:

>Dette er da OK, er det ikke?
>http://www.drueholm.dk/images/Standard.JPG

Fjong, så mangler jeg kun at få bestemt skrifttypen. Er der nogen som
har et bud?

M.v.h.
Kurt Hansen

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 07-11-01 00:09

Svar på Font.= Vejtavleskrift Positiv.
Mvh Lars

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-11-01 16:54

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message
> Hvad hedder den skrift der bruges på de danske byskilte? Og hvor
> finder jeg et billede eller et stykke clipart af sådan et skilt?
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Er det noget der haster, for jeg tror jeg har et byskilt i Illustrator
format, enda et originalt fra skiltemageren selv, men det er bare det, hvor
har jeg det.

Kim Larsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-11-01 17:02

On Sun, 4 Nov 2001 16:53:42 +0100, Kim Larsen wrote:

> [...]

>format, enda et originalt fra skiltemageren selv, men det er bare det, hvor

Det haster ikke og jeg kan sagtens vente til i morgen formiddag
Illustratur format passer mig glimrende.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt@towle.dk

Fra : Thomas

Dato : 04-11-01 17:53

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er det noget der haster, for jeg tror jeg har et byskilt i Illustrator
> format, enda et originalt fra skiltemageren selv, men det er bare det,
hvor
> har jeg det.

For nemhedens skyld kunne du måske poste det i dk.binaer?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-11-01 18:11

> For nemhedens skyld kunne du måske poste det i dk.binaer?

Han har fået dem på nemmeste vis, jeg sendte dem direkte til manden

Kim Larsen

Fra : LaPPe

Dato : 04-11-01 18:19

En af jer kunne vel ikke poste den i dk.binaer alligevel???

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-11-01 19:34

Nååååå, det er der det brænder, jeg skal nok poste det
Det bliver under navnet "skilte"

Kim Larsen

Fra : LaPPe

Dato : 04-11-01 20:25

Mange tak, lige dér det trykkede, nemlig

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : tobias