Klaphat!
Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 02-11-01 20:47

Er der nogen der har erfaringer med klaphjælme på markedet i dag. Har i dag
fået stjåldet min Caberg J1 - øv - så nu må jeg ha' en ny i en fart.
Caberg'en er ganske ok, til prisen, men hvad findes der egentlig som
alternativ. Ønske: mere lyddæmpning, plads til hørepads, helst enhånds
lukkemekanisme osv. Er det kun det dyreste der dur?
Hilsen Hans
Transalp

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-11-01 13:02

Hej,

> Er der nogen der har erfaringer med klaphjælme på markedet i dag.

Jeg kan kun tale ud fra erfaring med min egen Nolan N100, som jeg har delte
meninger om.

Minusser:
- Den kan ikke åbnes med én hånd
- Der er temmelig meget støj i den.

Plusser:
- Visiret er meget ridsefast (der er ingen synlige ridser efter et halvt års
daglig brug)
- Forberedt for Nolans "Piolock" anti-dug system

Jeg meget tilfreds med "Pinlock" anti-dug systemet (købes som ekstraudstyr).
Det virker fortrinligt og kan monteres/afmonteres når der er behov for det.
Et must hvis du kører i ydersæsonen.

Jesper

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-11-01 11:00

> [...]
ekstraudstyr).
> Det virker fortrinligt og kan monteres/afmonteres når der er behov for

Jeg har haft en N100 siden 4/99 og brugt den dagligt og har egenligt ikke
været plaget af dug. Men efter din "reklame" må jeg hellere få fat det
pinlock anti-dug visir

(Ellers enig i dine andre punkter)

Mvh
Anders Majland

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-11-01 00:34

On Fri, 2 Nov 2001 20:46:31 +0100, "Hans Møller Andersen"
<hman@get2net.dk> wrote:

Hej Hans.

>Er der nogen der har erfaringer med klaphjælme på markedet i dag.

Jeg har tidligere kørt med en BMW system 3 "klaphat".
Jeg var yderst tilfreds med den.
Støjsvag, sad godt, behærsket vindpres - alt i alt et godt
bekendtskab.
Da den efterhånden blev noget "træt" (slidt) valgte jeg at skifte den
ud.
Allerhelst ville jeg have en mage til igen, men da det ikke var til at
skaffe besluttede jeg mig for efterfølgeren: BMW system 4.
Den har alt det den gamle var befriet for.
Den støjer alt for meget.
Kvaliteten er dårlig - først knækkede en af de stifter der holder
antidug glasset fast indvendig.
Jeg henvendte mig hvor jeg købte den, og de kendte tilsyneladende
fejlen for se tilbød omgående et nyt visir selv om det eneste jeg
ønskede var en ny stift - som imidlertid ikke kan fås som reservedel.
Da kassen med defekte visirer var ret stor fik jeg en stift fra et af
de glas der lå der og glad var jeg - det tog 5 min at skifte den.
Afdækningen under kæbepartiet er nu knækket i den ene befæstigelse og
skal skiftes.
Jeg er spændt på om det fås som reservedel.
Hatten er ikke et år gammel endnu, så lad os se om garantien tager den

Noget andet er så, at den er fantastisk behagelig at tage af og på,
har enhåndsbetjent lukketøj, sidder godt og antidugvisiret virker
suverænt.
Summa sumarum er det en relativt god hjelm, men havde jeg haft de
erfaringer jeg har i dag dengang hjelmen skulle indkøbes var det ikke
blevet en BMW system 4 hjelm.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-11-01 10:47

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
> Summa sumarum er det en relativt god hjelm, men havde jeg haft de
> erfaringer jeg har i dag dengang hjelmen skulle indkøbes var det ikke
> blevet en BMW system 4 hjelm.

Hurtigt, Gruby: En karakter på og afsted som anmeldelse til dmcn.dk, please!

--
Jakob

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-11-01 09:22

"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativ. Ønske: mere lyddæmpning, plads til hørepads, helst enhånds
> lukkemekanisme osv. Er det kun det dyreste der dur?

Prøv en Schuberth Concept:
- Klaphat
- Enhånds-lukkemekanisme
- Og det allerbedste: Indbyggede solbriller!!!

Kan læses om på http://www.dmcn.dk/tmakro/SeAnmeldelser.asp?ID=11 og kan
prøves hos bl.a. Aagesen Motorcykler i Kbh.

--
Jakob