Import af MC fra Italien, hvad med de orig~
Fra : Lars

Dato : 02-11-01 20:20

Hej ..
Jeg har købt en fed Xt600 i Italien.

Forhandleren jeg køber den af, skal indleverer de originale papirer og
nr.plade til det lokale motorkontor i Spagettilandet. Jeg er derfor blevet
tilbudt en fotokopi af alle papirene.

Er det OK at "nøjes" med en fotokopi af registrerings attest, stelpapir,
m.m., eller skal man over for de Danske myndigheder fremvise originale
papirer.
Jeg får selvfølgelig en kvittering med på køb af MC.

Hvad er påkrævet ??

Lars Off-Rod

Fra : Søren Johansen

Dato : 02-11-01 22:26

"Lars" skrev:
> [...]
> papirer.
> Jeg får selvfølgelig en kvittering med på køb af MC.

Du skal fremlægge original reg. attest fra Italien. Hvis du kun har en kopi
skal den være "stemplet" af myndighederne (de attesterer at de er en gyldig
kopi).

Italienere siger ofte at de skal aflevere reg. attesten når de afleverer nr.
plader, men jeg tror mest det er for at slippe for "bøvl" og hvis man
insisterer kan man godt få den originale med.

Mvh,
Søren
Ducati 888

Fra : Armand

Dato : 04-11-01 11:57

Lars <vatne@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
> Er det OK at "nøjes" med en fotokopi af registrerings attest,
> stelpapir, m.m., eller skal man over for de Danske myndigheder

Efter hvad der allerede er nævnt, er det originale papirer at man skal
fremvise; men i lighed med dansk administration, må der også i Italien
eksistere nogle "afmelde-papirer" (hvad hvis pågældende italiener senere
vil genindregistrere??), og de udgør jo så de originale papirer!

Ved det mindste tvivl, vil jeg råde dig til at droppe handelen - der er
ikke noget så træls som en billig men ubrugelig hjemme-importeret
motorcykel!
Din situation er ikke nær så klassisk, som dem der blindt køber en
model, der til halv pris lyder billig; men hurtigt finder ud af at den
skulle have været langt billigere for at kunne svare sig indregistreret
herhjemme
Men forskellen er ens!!

--
Armand.