Rammer og bogmærker i Frontpage 2000
Fra : Pia Kristensen

Dato : 02-11-01 20:02

Kan man linke fra et rammesæt til et bogmærke i et andet
rammesæt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-11-01 21:09

Fri, 2 Nov 2001 19:01:57 +0000 (UTC), skrev Pia Kristensen
<pia.b.kristensen@skolekom.dk>:

>Kan man linke fra et rammesæt til et bogmærke i et andet
>rammesæt?

Sagtens, du skal bare gå ind i target frames (ved ikke, hvad det
hedder i en dansk FP), når du har sat linket til bogmærket.
Den er ude til højre i boksen, som kommer frem, når man laver
link til et bogmærke.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Pia Kristensen

Dato : 02-11-01 21:23

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> hedder i en dansk FP), når du har sat linket til bogmærket.
> Den er ude til højre i boksen, som kommer frem, når man laver

Som destinationsramme vælger jeg "hele siden" (_top) for at kalde
hele rammesættet, men så kan jeg ikke få bogmærket øverst på
indholdssiden. Det kan jeg derimod godt, hvis jeg blot kalder
indholdssiden. Hvad går galt, eller er det uladesiggørligt?
Venlig hilsen
Pia kristensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-11-01 22:50

Fri, 2 Nov 2001 20:23:13 +0000 (UTC), skrev Pia Kristensen
> [...]

>indholdssiden. Det kan jeg derimod godt, hvis jeg blot kalder
>indholdssiden. Hvad går galt, eller er det uladesiggørligt?

Næh.det burde da være rimelig enkelt. hvis du vælger "_top", så
vil siden netop åbne i et nyt vindue.

Hvis du havde medsendt et link til din side, havde jeg nemt kunne
fortælle dig, hvad du sjulle bruge.

Men et eksempel:
Du har en side med tre frames, top, menu til venstre og main til
højre, som det primære vindue.

I menu har du links, som så skal åbne i mainvinduet.
Så skal destinationsframen hedde "_main".

I html, skal linket se sådan ud:
bogmærke</a>

Fra : John Vedsegaard

Dato : 24-11-01 00:38

Send mig filen som mail, så skal jeg prøve at reparere det for dig
MVH.John
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/