/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW motocrossmaskine ?!
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 02-11-01 18:40

Hej

Nu tænker I nok "at der findes da ikke BMW crossmaskiner", men jo det er
ganske vist, hvis man skal tro TV-midt/vest..og politiet i Viborg kører
endda på dem.....selvom de ikke er særligt gode til det (efter indslaget at
dømme..)

http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=6&Id=20426

Thore Jensen
- Der har kørt en del på BMW R65-GS-crossmaskine



 
 
Jakob Danielsen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Danielsen


Dato : 02-11-01 19:14

Cross-maskine min bare ...R..
Det er da godt nok den bedste griner jeg har fået idag.
Nu er en tung ko af en BMW, altså blevet til en cross-maskine? ....Hydrf!
Jakob


"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> wrote in message
news:9rulti$29oc$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Nu tænker I nok "at der findes da ikke BMW crossmaskiner", men jo det er
> ganske vist, hvis man skal tro TV-midt/vest..og politiet i Viborg kører
> endda på dem.....selvom de ikke er særligt gode til det (efter indslaget
at
> dømme..)
>
> http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=6&Id=20426
>
> Thore Jensen
> - Der har kørt en del på BMW R65-GS-crossmaskine
>
>



RpR (02-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-11-01 21:07

> Cross-maskine min bare ...R..
> Det er da godt nok den bedste griner jeg har fået idag.
> Nu er en tung ko af en BMW, altså blevet til en cross-maskine? ....Hydrf!
> Jakob

Politiet i Sønderborg har faktisk 2 ret nye bordeaux farvede BMW Offroadere,
ret høje og smalle, boxer motor.

Siger det jer noget?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Pein (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 02-11-01 22:56

"RpR" wrote ...
>
> Politiet i Sønderborg har faktisk 2 ret nye bordeaux farvede BMW
Offroadere,
>
At kalde disse BMW'er for offroadere, er efter min mening en kraftig
udvidelse af begrebet "offroader", og ordet cross er totalt ude af
billedet.
De er for tunge, og så vidt jeg kunne se kører de heller ikke på dæk egnet
til offroad. Men med de rigtige dæk ville en offroadkører sagtens kunne få
en masse ud af en BMW i terræn. Så er den bare ikke sjov at køre på asfalt
med længere.

En tung maskine på knopdæk er en skræmmende oplevelse. Jeg har haft et
StoneKing Cross bag og et Barum Moto Cross C16A foran på min TransAlp ude
på motorvejen, og det var faneme uhyggeligt du. Allerede ved 95 km/t kunne
jeg ikke holde den indenfor en meter i bredden, men de dæk var geniale i
terræn.

> ret høje og smalle, boxer motor.
>
Disse boxermotorer er nogle brede klumper, hvilket blandt andet gør
maskinen uegnet til offroadkørsel, hvis terrænnet blivet snævert. Til
ørkenkørsel f.eks. kan dette jo være ligegyldigt.

/Pein
(endurokører.... talentløs ganske vist, men med)



RpR (03-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 03-11-01 00:26

> De er for tunge, og så vidt jeg kunne se kører de heller ikke på dæk egnet
> til offroad. Men med de rigtige dæk ville en offroadkører sagtens kunne få
> en masse ud af en BMW i terræn. Så er den bare ikke sjov at køre på asfalt
> med længere.

Det er IKKE de gamle R100 som der blev vist i TV som står / kører i
Sønderborg. Skal se om ikke jeg kan snige med ned i gården og knipse et
billede af den.

> Disse boxermotorer er nogle brede klumper, hvilket blandt andet gør
> maskinen uegnet til offroadkørsel, hvis terrænnet blivet snævert. Til
> ørkenkørsel f.eks. kan dette jo være ligegyldigt.

Den var faktisk relativ smal, ikke meget bredere end en scooter.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Claus Rittig (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-11-01 12:15

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3be32b82$0$735$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Den var faktisk relativ smal, ikke meget bredere end en scooter.

Prøv lige om du ikke kan snige et målebånd med også, så vi kan more os endnu
en gang. BMW's nye boxermotorer er ikke voldsomt meget smallere end de
gamle, men cyklerne er vist noget højere.

Rittig



Pein (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 03-11-01 17:16

"Claus Rittig" wrote ...
>
> Prøv lige om du ikke kan snige et målebånd med også, så vi kan more
> os endnu en gang.
>
Jeg begynder at tro at RpR snakker om en F650, du ved, de der nye
1-cylindrede boksermotorer på højkant

/Pein



RpR (03-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 03-11-01 19:51

> Jeg begynder at tro at RpR snakker om en F650, du ved, de der nye
> 1-cylindrede boksermotorer på højkant

Det var en BMW, og den var bordeaux og det var en bokser. Period. Og det var
ikke den gamle R100 som de viste i tv.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Pein (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 03-11-01 21:14

"RpR" wrote ...
>
> Det var en BMW, og den var bordeaux og det var en bokser. Period.
> Og det var ikke den gamle R100 som de viste i tv.
>
2 gange har du skrevet den var smal, og 2 gange har du skrevet det var en
bokser.
Hvilken en af delene skal vi tro på?


/Pein



RpR (04-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 04-11-01 01:27

> 2 gange har du skrevet den var smal, og 2 gange har du skrevet det var en
> bokser.
> Hvilken en af delene skal vi tro på?
>

Alt er relativt =)
Ser ud til at jeg skal igang med det hårde benarbejde (og en kammerat's
digicam) på mandag så.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Martin Sørensen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-11-01 20:58

> Nu tænker I nok "at der findes da ikke BMW crossmaskiner", men jo det er
> ganske vist, hvis man skal tro TV-midt/vest..og politiet i Viborg kører
> endda på dem.....selvom de ikke er særligt gode til det (efter indslaget
at
> dømme..)

Nej, en god knallertkører på en cross-lignende knallert kan da snildt slippe
fra dem, hvis de kører som de gør i indslaget.

En R100 er da også en noget tung maskine, og er da ikke lige egnet til
cross. De er nok bedre end de fleste (læs: alle) knallerter til
offroad-kørsel, men ligefrem at kalde dem crossmaskiner er nok lidt
overdrevet.

signing off.. Martin Sørensen
-- som har prøvet en R65, og egentligt ikke syntes særligt godt om den.



Martin Sørensen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-11-01 21:02

> > Nu tænker I nok "at der findes da ikke BMW crossmaskiner", men jo det er
> > ganske vist, hvis man skal tro TV-midt/vest..og politiet i Viborg kører
> > endda på dem.....selvom de ikke er særligt gode til det (efter indslaget
> > at dømme..)

De kunne også købe nogle billige GS450'ere og så kunne Per lære dem, hvordan
man kører offroad på sådan nogle.

signing off.. Martin Sørensen



Søren L Hansen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 02-11-01 23:41

"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> >
> De kunne også købe nogle billige GS450'ere og så kunne Per lære dem,
hvordan
> man kører offroad på sådan nogle.
>
GRILL, men når de nu får sagerne uden afgift kunne de jo købe alt muligt
fedt offroad-jern. Jeg skal gerne melde mig som rådgiver og afteste
markedet!!

Men ellers er BMW ikke helt ueffent til kørsel uden for asfalten. Se bare PG
Lundmarks sidste bedrifter. Han har fået boret en 900 op til 1150, og
deltager i disse dage i UAE Desert Challenge i Dubai. Nu er problemet så at
"BIB-moussen" i bagdækket, en slags massiv slange der ikke skal pumpes op og
ikke kan punktere, ja den SMELTER, i dag skete det med 190 km/t i ørkenen.
BMWen er temmelig kraftig og krasser godt i sandet. Når speedometeret viser
150 slår omdrejningsbegrænseren til, hvilket vil sige at baghjulet kører 200
!!! orv mand, jeg turde satme ikk...

Følg selv med i de daglige beretninger:

http://www.pgdakar.pp.se/uae2001/index.html

Søren



Jakob Barfod (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 05-11-01 09:19

"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9rulti$29oc$1@news.cybercity.dk...
> Nu tænker I nok "at der findes da ikke BMW crossmaskiner", men jo det er
> ganske vist, hvis man skal tro TV-midt/vest..og politiet i Viborg kører
> endda på dem.....selvom de ikke er særligt gode til det (efter indslaget
at
> dømme..)
>
> http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=6&Id=20426

Godt at se, at gnallerter, øverter og mc'er for een gangs skyld ikke bliver
slået over en kam: Betjenten i indslaget nævner specifikt gnallerter som
dem, der kører vanvittigt!

--
Jakob



RpR (05-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 05-11-01 16:46

> Godt at se, at gnallerter, øverter og mc'er for een gangs skyld ikke
bliver
> slået over en kam: Betjenten i indslaget nævner specifikt gnallerter som
> dem, der kører vanvittigt!

Mine observeringer fortæller mig at:

Knallerter: 75% af alle knallerter kører stærkere end 30km/t. 25% af de 75%
er groft tunede. 50% kører uden hjelm, og mindst lige så mange som en
brækket arm.

Øverter: 90% af alle øverter kører stærkere end 45km/t, 10% er groft tunede.
Meget få kører uden hjelm, men ikke ret mange fatter at begå i traffikken.

Motorcykler: Ikke ret mange overholder den skiltede hastighed (det ville
ihvertfald være noget nyt), ikke sønderligt mange er tunede i nogen grad.
Ser om sommeren jævnligt tåber der kommer brasende med langt over det
tilladte. Fatter ikke de tør. De overhaler ved fuldoptrukne striber,
overhaler når der er modkørende så de skal presse sig ind imellem, har sågar
set en overhale indenom på motorvejen.

Men klart, så kommer den ting med generalisering ind i billedet igen.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rittig (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-11-01 17:05

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3be6b3f9$0$57645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Betjenten i indslaget nævner specifikt gnallerter som
> > dem, der kører vanvittigt!
>
> Mine observeringer fortæller mig at:
> Ser om sommeren jævnligt tåber der kommer brasende med langt over det
> tilladte. Fatter ikke de tør. De overhaler ved fuldoptrukne striber,
> overhaler når der er modkørende så de skal presse sig ind imellem, har
sågar
> set en overhale indenom på motorvejen.

Hvor er det dog godt vi har dig til at sætte sådan en betjent på plads!
(Tænk, at en betjent kan være så fræk at komme med betragtninger om hvem der
kører vanvittigt...)

Rittig



RpR (05-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 05-11-01 17:49

> Hvor er det dog godt vi har dig til at sætte sådan en betjent på plads!
> (Tænk, at en betjent kan være så fræk at komme med betragtninger om hvem
der
> kører vanvittigt...)

Rittig, du er dum at høre på nu og det ved du.
Det er hvad JEG har set HER på egnen og hvor jeg ellers kommer rundt
omkring. Politiet ser ikke alt.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Pein (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 05-11-01 19:01

"RpR" wrote ...
>
> Motorcykler: Ikke ret mange overholder den skiltede hastighed (det ville
> ihvertfald være noget nyt),
>
I den retning er motorcyklister vist ikke værre end bilister.
Øvertfolket kan jo let spille hellige på netop det punkt, da de ofte ikke
_kan_ overskride den skiltede hastighed.

> ikke sønderligt mange er tunede i nogen grad.
>
Men det er øverter (som også er knallerter) til gengæld ofte.

> Ser om sommeren jævnligt tåber der kommer brasende med langt
> over det tilladte.
>
Hvilket øverter også gør. Ofte tæt på cyklister og andre bløde
trafikanter.

> Fatter ikke de tør.
>
Sikkert ikke. Men glæd dig til du får en MC. En almindelig motorcykel
kører langt mere stabilt end en knallert/øvert.

> De overhaler ved fuldoptrukne striber,
>
Hvilket øverter også gør, men en væsentlig forskel her er, at
motorcyklerne har kræfterne til det. Striberne er ganske enkelt ikke
tegnet så de passer til en kvik motorcykel.
Så sent som i dag overhalede jeg ved dobbelt optrukne linier, fordi der
var god plads hen til næste sving (for mig). Bagved lå en øvert, og han
fulgte med. Det vil sige, han kunne jo slet ikke følge med min
accelleration, og fik kun med nød og næppe mast sig forbi madkassen før
svinget, heldig med at der ikke kom en modkørende.

> overhaler når der er modkørende så de skal presse sig ind imellem,
>
Ja, det bryder jeg mig heller ikke om, men det ses sjældent. Til gengæld
ses det ret ofte blandt øverter i bytrafikken.

> har sågar set en overhale indenom på motorvejen.
>
Det kan jo ske. Dog sjældent set. Men bortset fra det ikke foregår på
motorvej, så er det vist ret almindeligt at øverter overhaler indenom.

Det er i hvert fald min fornemmelse af disse generaliseringer. Der er
brodne kar i alle lejre, men øverterne skiller sig ud som de værste, og
det bekræftes da vist af statistikkerne.
Kildekritik: Jeg har gennem 18 år kørt ca.:
225.000 km. på motorcykel.
90.000 km. i bil.
20.000 km. i lastvogn.
20.000 km. på knallert.
og har slidt et par cykler op i mine unge dage.
(undgår helst off. transport)

/Pein



RpR (05-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 05-11-01 22:11

> I den retning er motorcyklister vist ikke værre end bilister.
> Øvertfolket kan jo let spille hellige på netop det punkt, da de ofte ikke
> _kan_ overskride den skiltede hastighed.

længere nede siger du ellers at de tit og ofte kommer blæsende med fuld fart
langt over det tilladte?

> > ikke sønderligt mange er tunede i nogen grad.
> >
> Men det er øverter (som også er knallerter) til gengæld ofte.

Skrev jeg også. Synes nu der er en forskel på at føre den tilbage til den
stand den oprindeligt blev fremstillet i, og så f.eks montere større
cylinder osv.

> > Ser om sommeren jævnligt tåber der kommer brasende med langt
> > over det tilladte.
> >
> Hvilket øverter også gør. Ofte tæt på cyklister og andre bløde
> trafikanter.

Nå! Først kan de sjældent overtræde hastighedsgrænsen, men nu braser de bare
forbi?
Desuden kan jeg ikke se hvad cyklister skal blandes ind i det for, øverterne
kører på vejen, ikke på cykelstien. Cyklisterne har intet tabt på vejen
(skulle da lige være steder hvor der ikke findes cykelsti, og der har jeg nu
aldrig set nogen snitte en cyklist endnu (læg mærke til jeg skriver "endnu".
Der findes idioter i alle færdselsgrupper)).

> > Fatter ikke de tør.
> >
> Sikkert ikke. Men glæd dig til du får en MC. En almindelig motorcykel
> kører langt mere stabilt end en knallert/øvert.

Jeg har skam kørt på en del MC'er efterhånden, bevares, ikke ret store
maskiner, men stadigvæk ændrer det ikke noget ved om man kører ind i en bil
med 50km/t på en knallert eller mc hvis man ikke har hjelm på.

> Hvilket øverter også gør, men en væsentlig forskel her er, at
> motorcyklerne har kræfterne til det. Striberne er ganske enkelt ikke
> tegnet så de passer til en kvik motorcykel.

Har kun oplevet én øvert gøre det nummer (først overhale mig i en 60km/t
zone på venstre side, ind foran mig og så rundt om bilen ad højre side, med
en hastighedsforskel på max 5km/t. Forrykt.)

> Så sent som i dag overhalede jeg ved dobbelt optrukne linier, fordi der
> var god plads hen til næste sving (for mig). Bagved lå en øvert, og han
> fulgte med. Det vil sige, han kunne jo slet ikke følge med min
> accelleration, og fik kun med nød og næppe mast sig forbi madkassen før
> svinget, heldig med at der ikke kom en modkørende.

Jeg kan godt følge ideen i at MC'en kan accellerere sig ud af de fleste
problemer, men jeg har nu aldrig set en øvert forsøge at følge efter en
relativ stor mc (er din da, ikke?).
Bevares, jeg har da selv kørt småtræk med folk der havde gamle MZ'ere, dem
har man da chancer imod, men de er nok heller ikke typen der liiige skal
have overhalet bilen inden svinget, over de fuldoptrukne spærrelinier.

> > overhaler når der er modkørende så de skal presse sig ind imellem,
> >
> Ja, det bryder jeg mig heller ikke om, men det ses sjældent. Til gengæld
> ses det ret ofte blandt øverter i bytrafikken.

Nu har vi endda ret brede veje i Sønderborg by, men her kniber det altså
stadigvæk med at mase sig ind mellem 2 biler. Klart, jeg har da prøvet det,
blot for at finde ud af at der altså manglede mindst 20hk mere for at kunne
fuldføre det nummer med lidt stil =)

> > har sågar set en overhale indenom på motorvejen.
> >
> Det kan jo ske. Dog sjældent set. Men bortset fra det ikke foregår på
> motorvej, så er det vist ret almindeligt at øverter overhaler indenom.

Har skam også kun set det én gang at en MC har lavet det nummer, men ja, i
byen har 9 ud af 10 øvertkørere totalt misforstået deres placering. Tror
problemet er at ordet "knallert" bliver brugt om dem, de må jo godt smutte
forbi køen hvis der er plads. En ting der ville være rart var at man ikke
kunne føre en øvert med bil kørekort, men krævede "øvertkort" til en måske
lettere nedsat pris, så de lærer at placere sig og styre sig ud af problemer
osv.

> Det er i hvert fald min fornemmelse af disse generaliseringer. Der er
> brodne kar i alle lejre, men øverterne skiller sig ud som de værste, og
> det bekræftes da vist af statistikkerne.

Langt de fleste uheld skydes så vidt jeg ved vist nok forkert placering og
for høj hastighed. Ting der jo helt klart tyder på manglende erfaring.
Hvorfra skulle en bilist der aldrig har ført en 2-hjuler også vide hvordan
man kører på sin nyindkøbte øvert der typisk render 70 - 90km/t ?

> Kildekritik: Jeg har gennem 18 år kørt ca.:
> 225.000 km. på motorcykel.
> 90.000 km. i bil.
> 20.000 km. i lastvogn.
> 20.000 km. på knallert.

Det var da en slat =)
Kommer måske op på små 50 - 60k km ialt, kun på knallert og øvert. (måske
1000km i bil, holder jeg ikke kontrol med, er også svært når man ikke er den
eneste der bruger den)

> (undgår helst off. transport)

Samme her, men da min nuværende øvert kun går 9km/l og det så småt begynder
at blive koldt tager jeg nu bussen de 15km til skole.
Ellers hader jeg offentlig transport. De kører ikke hvornår jeg vil og slet
ikke derhen jeg vil. Og så er der det fact at det ikke er mig der sidder ved
roret =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Pein (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 05-11-01 23:32

"RpR" wrote ...

[Pein]
> > Øvertfolket kan jo let spille hellige på netop det punkt, da de ofte
ikke
> > _kan_ overskride den skiltede hastighed.
>
> længere nede siger du ellers at de tit og ofte kommer blæsende med fuld
> fart langt over det tilladte?
>
Gider næsten ikke svare, men ok.
Nogle steder er den maks. tilladte hastighed 110.
Nogle steder er den maks. tilladte hastighed 80.
Nogle steder er den maks. tilladte hastighed 50.
Nogle steder er den maks. tilladte hastighed 30.

Regn selv resten ud.

Arh, hjælper lige lidt mere.
Øverterne overskrider rask væk den skiltede hastighed der hvor de kan
komme til det.
De fleste _kan_ jo ikke overskride hastigheden udenfor byzone, og så er
det let at spille hellig.

Men nu bruger jeg bl.a. TransAlp'en (47 hk på baghjulet målt i rullefelt)
til/fra arbejde hver dag ind midt i København. Der oplever jeg dagligt at
få baghjul af øverter, uden selv at "slippe væk fra" ret mange.
Selvfølgelig kunne jeg køre fra dem hvis jeg ville, men jeg har livet (og
mit kørekort) for kært. Øverterne overhaler højre og venstre om, bruger
cykelstierne med 60 km/t, bruger busbaner, kører over for rødt og kører
tæt på alle andre for at komme frem. Jeg ønsker ikke at forsøge at følge
med.

Hvis der så er et rimeligt frit stræk, med sparsom trafik, så kører jeg
ofte selv lidt for stærkt, indrømmet (jeg er ganske enkelt uenig i visse
dele af færdselsloven), men øverterne kører ca. samme hastighed, på en
maskine der, i forhold til min MC, er noget daldreværk der hverken kan
styre eller bremse.

Så jo, øverterne kan sagtens drøne af sted med hastigheder langt over det
tilladte, ligesom nogle motorcyklister gør, det er bare ikke de samme
steder vi gør det.
For øverternes vedkommende foregår det oftest der hvor det er farligst; i
byerne.

Hvis det var hammerfarligt at køre for stærkt på motorvej, så var jeg død,
ligesom den tyske befolkning ville være stærkt decimeret.

/Pein (over and out)
Fartbødestatistik:
2 på motorvej.
1 på landevej (øde strækning mellem Karup og Skive)
0 i by.




RpR (06-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-11-01 00:10

> Arh, hjælper lige lidt mere.
> Øverterne overskrider rask væk den skiltede hastighed der hvor de kan
> komme til det.

Ikke værre end knallerter og biler IMO.

> De fleste _kan_ jo ikke overskride hastigheden udenfor byzone, og så er
> det let at spille hellig.

Min kan sagtens, og jeg gør det for at følge resten af trafikken.

> Selvfølgelig kunne jeg køre fra dem hvis jeg ville, men jeg har livet (og
> mit kørekort) for kært. Øverterne overhaler højre og venstre om, bruger
> cykelstierne med 60 km/t, bruger busbaner, kører over for rødt og kører
> tæt på alle andre for at komme frem. Jeg ønsker ikke at forsøge at følge
> med.

Har aldrig (som nogen åbentbart, kan jo ske vi kan køre ordentligt i det
sønderjyske ;] ) set en øvert fræse op over cykelstien for at slippe for
trafikken inde i byen. Ser enkelte gange nogle lovlige der færdes på
cykelstien ved landevejen med 45km/t, men det kan jeg da nu godt forstå.
Set dem knalde over for rødt har jeg heller ikke oplevet endnu.

> Hvis der så er et rimeligt frit stræk, med sparsom trafik, så kører jeg
> ofte selv lidt for stærkt, indrømmet (jeg er ganske enkelt uenig i visse
> dele af færdselsloven), men øverterne kører ca. samme hastighed, på en
> maskine der, i forhold til min MC, er noget daldreværk der hverken kan
> styre eller bremse.

De kan da køre ræs på daldreværk på banen? Der ER forskel på den måde de er
opbygget på!
Og da speciel MC replicaerne er da nu enormt solidt bygget.

> Så jo, øverterne kan sagtens drøne af sted med hastigheder langt over det
> tilladte, ligesom nogle motorcyklister gør, det er bare ikke de samme
> steder vi gør det.
> For øverternes vedkommende foregår det oftest der hvor det er farligst; i
> byerne.

Der giver jeg dig så ret, det sker da også jeg kører for stærkt i byerne,
men kun på overskuelige steder. Mandler da stadigvæk at se en øvert komme
fræsende med 70km/t i et villakvarter.

> /Pein (over and out)
> Fartbødestatistik:
> 2 på motorvej.
> 1 på landevej (øde strækning mellem Karup og Skive)
> 0 i by.

1 på landevej

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rittig (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 06-11-01 18:48

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3be71c26$0$57659$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > Hvis der så er et rimeligt frit stræk, med sparsom trafik, så kører jeg
> > ofte selv lidt for stærkt, indrømmet (jeg er ganske enkelt uenig i visse
> > dele af færdselsloven), men øverterne kører ca. samme hastighed, på en
> > maskine der, i forhold til min MC, er noget daldreværk der hverken kan
> > styre eller bremse.
>
> De kan da køre ræs på daldreværk på banen? Der ER forskel på den måde de
er
> opbygget på!
> Og da speciel MC replicaerne er da nu enormt solidt bygget.

Kære Knallertdreng.
Man kører ræs på bane på hvadsomhelst der har motor og hjul, om det så er
plæneklippere! Det kan du ikke udlede noget af.
Det du er involveret i her, kunne kaldes en debat baseret på
generaliseringer. Det kræver en vis abstraktionsevne at holde sig til
generaliseringerne, men det kan man lære hvis man øver sig.
Der tales om biler, motorcykler og knallerter (45-knallerter). En typisk bil
(som er dem der implicit bruges i diskussionen) har ikke nogen voldsom
accelerationsevne, en typisk motorcykel er det straks sværere med, men en
typisk knallert er IKKE en petitesse-tunet RR replika som næsten kan pines
op omkring motorvejshastighed. Hvis du ser dig om i trafikbilledet vil du
opdage at en "typisk knallert-45" er en scooter som (hvis man er hudløst
ærlig) godt kan betegnes som noget dalreværk der hverkan kan styre eller
bremse ved landevejshastighed. Derfor bringer det den saglige debat på
vildspor hvis du nu pludselig ændrer på grundlaget, og gør det til en debat
om DIN personlige knallert, hvorved diskussionen bliver meget lidt
interessant for de fleste læsere, tror jeg.

> Der giver jeg dig så ret, det sker da også jeg kører for stærkt i byerne,
> men kun på overskuelige steder. Mandler da stadigvæk at se en øvert komme
> fræsende med 70km/t i et villakvarter.

Tjah, det ses flere gange dagligt udenfor min hoveddør, og han kører både
uden hjelm og uden hjerne. Nå, det får nok en ende en dag. Mon ikke mange
ejere af tunede knallerter bor hos forældrene i et villakvarter? Hvordan mon
de kommer derud hvor de kører for stærkt?

Rittig



Pein (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 06-11-01 20:21

"Claus Rittig" wrote ...
> "RpR" skrev ...
>
> > De kan da køre ræs på daldreværk på banen? Der ER forskel på den
> > måde de er opbygget på!
> > Og da speciel MC replicaerne er da nu enormt solidt bygget.
>
> Kære Knallertdreng.
> Det du er involveret i her, kunne kaldes en debat baseret på
> generaliseringer. Det kræver en vis abstraktionsevne at holde sig til
> generaliseringerne, men det kan man lære hvis man øver sig.
>
Tak fordi du svarede Claus. Jeg gider ikke mere. Der er simpelthen for
langt ind.
Jeg troede han selv kunne regne ud, at hvis han inddrager de bedste
knallerter i diskussionen, så må der også skulle sammenlignes med de
bedste motorcykler, og så vil knallerterne igen være noget dalreværk,
relativt.

Men det kunne han ikke.
Og godnat og sov godt!

<pein_lægger_pap_og_hobbykniv_væk.wav>

Mvh. Pein
(der glæder sig til at tage afsked med den Københavnske trafik pr. 1.
jan.)




bo (06-11-2001)
Kommentar
Fra : bo


Dato : 06-11-01 02:49

> Samme her, men da min nuværende øvert kun går 9km/l
> - RpR

fnis, så meget for så lidt :)

bo v - vs750 - ca 55hk, aldrig under 20km/l



RpR (06-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-11-01 06:48

> > Samme her, men da min nuværende øvert kun går 9km/l
> > - RpR
>
> fnis, så meget for så lidt :)

Ja, teoretisk set kunne man jo gå igang med at beardejde cylinderen, den er
ikke just effektiv ved de 90cc den er, men jeg gier' ik, så den blir solgt
til fordel for en "lidt" mere økonomisk øvert @ scooter model.
Den jeg havde før GPR'en gik altid over 20km/l, og det var nærmest uanset
krøsels stil, det kan jeg godt leve med.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Mads Lund (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 06-11-01 08:35

> Knallerter: 75% af alle knallerter kører stærkere end 30km/t. 25% af de
75%
> er groft tunede. 50% kører uden hjelm, og mindst lige så mange som en
> brækket arm.

Tjo, det er jo noget af et problem. 75% overskrider loven bevist, og 50%
overskrider loven om forsvarlig kørsel. Burde give stof til eftertanke.


> Øverter: 90% af alle øverter kører stærkere end 45km/t, 10% er groft
tunede.
> Meget få kører uden hjelm, men ikke ret mange fatter at begå i traffikken.

90% overskrider loven bevist, så er det vist loven der er noget galt med.
Når nej, jeg havde jo lige glemt at man skal have mc kørekort for at køre
mc.


> Motorcykler: Ikke ret mange overholder den skiltede hastighed (det ville
> ihvertfald være noget nyt)

Tjo, du mangler nok at komme ud blandt motorcyklister. Der findes et hav af
(undskyld mig udtrykket) "ældre mænd" der kører meget efter reglerne. De ses
især på skinnende cruisere med også på mange forskellige touring jern. Et er
at de oftest følger den skiltede hastighed, et andet er at de kører meget
hensynsfuldt. Tro mig de findes.

>, ikke sønderligt mange er tunede i nogen grad.

Men det har intet med noget som helst at gøre. For modsat knallerter (30 og
45) så er det jo lovligt at tune en mc, da der ingen restriktioner er på
effekten eller hastigheden på disse.

> Ser om sommeren jævnligt tåber der kommer brasende med langt over det
> tilladte. Fatter ikke de tør. De overhaler ved fuldoptrukne striber,
> overhaler når der er modkørende så de skal presse sig ind imellem, har
sågar
> set en overhale indenom på motorvejen.

Ja fy for søren da ikke også. Det er jo nok en af grundene til mc'ister
optræder hyppigt i dødsstatistikkerne. Problemet ligger i det overskud man
har på mc. Og da vejnettet primært er indrettet efter biler, så er det ikke
alle striber og skiltninger som tager hensyn til motorcyklers fårmåen (eks i
overhalingssituationer)

Og nu du nævner det med at overhale indenom på motorvejen, så kan jeg
berolige dig med at jeg kun overhaler venstre om, også selv om sovende
bilister ligger og flyder i venstre spor. Noget farligere end at overhale
dem inden om, men til gengæld lovligt.


> Men klart, så kommer den ting med generalisering ind i billedet igen.

Hvilket ikke er så galt hvis man har god viden om emnet !


Mads Lund
Ninja9RT



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste