Outlook blokerer for vedhæftede filer ?!?
Fra : Mizar

Dato : 02-11-01 16:21

Jeg har et problem med Outlook 2002 !

Når jeg modtager mails med vedhæftede filer, f.eks. exe filer,
blokerer outlook for modtagelsen af disse.

Dette er selvfølgelig smart nok med tanke på virus, men hvordan
kan jeg se/gemme den vedhæftede fil, hvis jeg ved at den kommer
fra en sikker kilde ???

På forhånd tak for svar.
mvh
Brian Olsen

Fra : Harald Staff

Dato : 02-11-01 16:49

Hei Brian

Det er meg et mysterium at du har installert Outlook 2002. Eller er det
sjefen din ? Nuvel, se om du finner en løsning på
http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm

Jeg er spent på hva neste sikkerhetsbegrensning blir. Windows 2004 kan ikke
lagre eller køre exe-filer, måske...

HTH. Beste hilsen Harald

Mizar <mizar@REMOVEb2mail.dk> skrev i news:9rudmp$jbh$1@sunsite.dk...

Fra : Anker Rasmussen

Dato : 03-11-01 18:46

On Fri, 2 Nov 2001 16:49:17 +0100, "Harald Staff"
<harald.staff@nrk.no> wrote:

>Hei Brian
>
>Det er meg et mysterium at du har installert Outlook 2002. Eller er det
>sjefen din ? Nuvel, se om du finner en løsning på
>http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm

Har et lille program der klarer alle problemerne, man kan selv
bestemme hvilke filtyper der skal gives tilladelse til, det er godt
nok på Portugisisk men nemt at finde ud af, jeg sender det gerne hvis
du er interesseret, fylder ca. 250 kb.
Venlig hilsen
Anker Rasmussen
Hanehøj

Fra : Finn

Dato : 02-11-01 22:23

Hej Brian ja det kan v;re lidt svært men du kunne jo prøve denne lille
finesse

Outlook 2002 and .EXE file

Outlook 2002 disallows access to certain attachments
There are 2 levels of attachments, by default:
Level 1 contains:
ade;adp;asx;bas;bat;chm;cmd;com;cpl;crt;exe;hlp;hta;inf;ins;isp;js;jse;lnk;m
da;mdb;mde;mdz;msc;
msi;msp;mst;pcd;pif;prf;reg;scf;scr;sct;shb;shs;url;vb;vbe;vbs;wsc;wsf;wsh
Level 2 contains:
none
Actions:
Level 1 - Attachments are blocked from user access.
Level 2 - Attachments can be saved but not viewed.

Workround:
The following key moves attachments from level 1 to level 2 so that users
can save the attachment.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security
Key: Level1Remove
Reg_SZ:ade;adp;asx;bas;bat;chm;cmd;com;cpl;crt;exe;hlp;hta;inf;ins;isp;js;js
e;lnk;mda;mdb;
mde;mdz;msc;msi;msp;mst;pcd;pif;prf;reg;scf;scr;sct;shb;shs;url;vb;vbe;vbs;w
sc;wsf;wsh
If this doesn't work check and remove the following registry keys:
HKEY_CURRENT_USER\SW\Policies\Microsoft\Security\
Key: CheckAdminSettings
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\10.0\Outlook
Key: DisallowAttachmentCustomization

god fornøjelse, cheers Finn

Fra : Mizar

Dato : 03-11-01 17:32

"Mizar" <mizar@REMOVEb2mail.dk> wrote in message news:9rudmp$jbh$1@sunsite.dk...
> Jeg har et problem med Outlook 2002 !

Mange tak for hjælpen begge to, det hjalp på det

mvh
Brian Olsen