Findes der egentligt et rigtigt RAM checke~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-11-01 12:11

Findes der et rigtigt program til at checke RAM klodser med ? Jeg har
hørt noget med at det tager meget lang tid, hvis de skal checkes
rigtigt.

Hvordan ser man i øvrigt om fx. en 168 pins fætter fra en 7500 er en 60
eller 70 ns, hvis det ikke står uden på ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-11-01 13:25

> [...]
>
> Hvordan ser man i øvrigt om fx. en 168 pins fætter fra en 7500 er en 60
> eller 70 ns, hvis det ikke står uden på ?

Har lige fundet et lille program, som hedder Gauge PROsom kan teste RAM
og umiddelbart ser det ud til at mine er OK.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-11-01 13:32

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Findes der et rigtigt program til at checke RAM klodser med ? Jeg har
> hørt noget med at det tager meget lang tid, hvis de skal checkes
> rigtigt.

Kom dem i en PC og kør www.memtest86.com

Mig bekendt findes der kun halv-hjertede tests såsom TechTool o.l. til
Mac OS.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-11-01 13:52

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Kom dem i en PC og kør www.memtest86.com
>
> Mig bekendt findes der kun halv-hjertede tests såsom TechTool o.l. til
> Mac OS.

Hvordan vil teste 168 pins DIMM RAM fra fx. en 7500 i en PC ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-01 17:30

> Hvordan vil teste 168 pins DIMM RAM fra fx. en 7500 i en PC ?

kom klodsen i en PC der bruger 168pin PIMM (de findes men er sjældne)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Sascha

Dato : 02-11-01 15:02

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> Findes der et rigtigt program til at checke RAM klodser med ? Jeg har
> hørt noget med at det tager meget lang tid, hvis de skal checkes
> rigtigt.

ved ikke

> Hvordan ser man i øvrigt om fx. en 168 pins fætter fra en 7500 er en 60
> eller 70 ns, hvis det ikke står uden på ?

På de fleste chips står hastigheden som det sidste eller næstsidste tal

ex.
m5m416165btp
5512d05 -7 (-7 =70 ns)
eller
mn41c1000asj-70 (70 =70 ns)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-11-01 00:14

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Findes der et rigtigt program til at checke RAM klodser med ? Jeg har
> hørt noget med at det tager meget lang tid, hvis de skal checkes
> rigtigt.

Når din Mac siger Boing ved opstarten, så har den tjekket og godkendt hardwaren.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-11-01 23:27

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Når din Mac siger Boing ved opstarten, så har den tjekket og
> godkendt hardwaren.

Men ikke udført en "god nok" test. Jeg har oplevet en del problemer
der skyldtes defekt hardware som var godkendt af opstartstesten.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-11-01 23:30

Thomas Bjorn Andersen <thomas@ted.gen-v.net> wrote:

> Men ikke udført en "god nok" test. Jeg har oplevet en del problemer
> der skyldtes defekt hardware som var godkendt af opstartstesten.

Lige præcis - jeg har hørt at en øgte RAM test tager noget med en time
på MB og så tager det edderflækme lang tid at teste et par hundrede MB.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Magnus Rohde

Dato : 05-11-01 11:04

d. 04/11/01 23:26 skrev Thomas Bjorn Andersen på thomas@ted.gen-v.net i
artiklen m3g07ugokl.fsf@ted.gen-v.net:

> Men ikke udført en "god nok" test. Jeg har oplevet en del problemer
> der skyldtes defekt hardware som var godkendt af opstartstesten.

Hvad med Apple Personal Diagnostics? det er godt nok gammelt, men måske
allige vel?

Magnus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-11-01 00:22

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvordan ser man i øvrigt om fx. en 168 pins fætter fra en 7500 er en 60
> eller 70 ns, hvis det ikke står uden på ?

I gamle dage brugte vi Help og Spedometer, det kunne teste alt hardware,
men de er nok ikke fulgt med tiden, og de versioner jeg har, kan kun
teste NuBus Macer.