Rødvin?
Fra : Lars Jensen

Dato : 02-11-01 09:55

Hvem kan fortælle noget om disse fem franske rødvine :

Chateau Hautes Graves, Margaux 1989.
Chateau Giscours, Margaux 1992.
Chateau Jean Faure, Saint-Emilion Grand Cru 1991.
Chateau Vieux Chaigneau, Lalande de Pomerol 1989.
Chateau GAURY, Côtes de Castillon 1995

Bare et par hints om et par stykker af dem vil være ok.

Lars

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-11-01 09:56

ææææ den sidste var vist ikke fransk !

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-11-01 17:29

"Lars Jensen" <lars.jensen@sydals.dk> wrote in message news:3be25f9d$0$217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> ææææ den sidste var vist ikke fransk !

Nåeh - hvor skulle den så være fra. Côtes de Castillion ligger i Bordeaux-området.

> "Lars Jensen" <lars.jensen@sydals.dk> skrev i en meddelelse

Kender den ikke - godt område, fremragende årgang.
Mit gæt: Drik den nu - måske er det for sent.

Fremragende vin, godt område, rigtig slatten årgang.
Drikkes nu - sandsynligvis for sent.

Er en nabo til berømte Cheval-Blanc. Jeg vil tro at det er en glimrende vin, men igen en ringe årgang.
Lidt spændt - men bør nok drikkes snarest.

Kender den ikke. Men som en af mine venner ofte fremhæver:
Vinene fra Lalande de Pomerol er ofte en hel del mere Lalande end
Pomerol!
Igen en glimrende årgang.
Drik nu!

Kender den ikke - sikkert ikke nogen gemmevin, så af med proppen.

Alt i alt så tror jeg at du hurtigt skulle gå i gang med flaskerne - og måske
have et par stykker i reserve, hvis de skulle vise sig at være for gamle.

mvh
Jan

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-11-01 09:07

Hej Jan

Mange tak for svarende, hvor har du din vin-viden fra ?.
Kender du til gode vinsider på nettet ?.

Lars

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-11-01 22:30

"Lars Jensen" <lars.jensen@sydals.dk> wrote in message news:3be648b6$0$218$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Mange tak for svarende, hvor har du din vin-viden fra ?.

Jeg praktiserer
Men ellers er det jo sådan set en hobby, hvor man med årerne
stabler lidt viden om stadset sammen hen ad vejen.
Selvfølgeligt læser jeg mig til noget - vinanmeldelser har høj
prioritet i min søndagsavis, men ellers er det et spørgsmål
om at smage.
Og så ynder jeg at tulle rundt i vinlandskaberne i mine
ferier - det er en sjov måde at opleve et andet land på.
Og det er når det kommer til stykket nok det vigtigste input.

> Kender du til gode vinsider på nettet ?.

Ja, men faktisk er det google, der er det allerbedste værktøj.

Men sådan lige på stående fod (eller siddende balle):

www.vinavisen.dk
www.systembolaget.se (med en vis græmmelse)
http://www.virtual-ink.com.au/afw-faq/ er glimrende
http://www.stratsplace.com/ kan også anbefales.

mvh
Jan

Fra : Jakob Skytte Jakobse~

Dato : 04-11-01 23:11

Click here for Free Video!!
http://www.gohip.com/free_video/

Lars Jensen <lars.jensen@sydals.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be25f53$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Lars
>
> Chateau Hautes Graves,Margaux burde du drikke nu eller imorgen.
Giscours 1992 Kanonvin skæv årgang drik den nu
> Jean Faure, kender ikke vinen men 1991 var en katastrofe i St-Emillion
skulle være drukket
> Viux Chaigneau 1989 Årgang er ok, men skal ikke gemmes længere.
Chateau Gaury hovedsagelig Merlot, årgang ok drik nu.

Jake

Fra : Jakob Skytte

Dato : 13-11-01 09:30

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-11-01 11:44

Var der noget du ville ?

Fra : Anna Grete

Dato : 30-11-01 14:30

Fra : Jess Hansen

Dato : 15-11-01 13:58

Hej.

Chateau Hautes Graves, Margaux 1989.
Kender ikke slottet, men Margaux '89 må være ( hvis opbevaret korekt)
drikkemoden nu
Chateau Giscours, Margaux 1992.
Kanon god Margaux, men en svag årgang ( drik NU ) + ikke dekanteres.
Chateau Jean Faure, Saint-Emilion Grand Cru 1991.
Middel saint - emilion, i en vanskelig årgang, kan være færdig.( drik nu )
Chateau Vieux Chaigneau, Lalande de Pomerol 1989.
Middel slot, i god årgang, men må være på toppen nu ( måske på vej ned )
Chateau GAURY, Côtes de Castillon 1995
Overset slot, kan drikkes nu, men også gemmes et par år endnu.

Håber at det kunne være til hjælp.

--
Med Venlig Hilsen

Jess Hansen