metatags
Fra : rh

Dato : 02-11-01 09:34

dette er lavet ved hjælp af metamaten.dk

synes ikke rigtig at den virker i fx. google.com

den har indexseret hele siden - description virker ikke .. når jeg søger
efter den er det alle ord på siden den bruger og ikke kun keywords --- har
jeg lavet noget galt ? behøver jeg at bruge DC metatags ?

/rh

<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html;CHARSET=iso-8859-1">
<META NAME="Title" CONTENT="Parabolkort">
<META NAME="Description" CONTENT="Få hurtig overblik over priser fra Viasat
og CanalDigital - CA moduler m.m.">
<META NAME="Keywords"
CONTENT="viasat,canaldigital,priser,ca,canal+,overblik">
<META NAME="Robots" CONTENT="INDEX,NOFOLLOW">
<LINK REV=made href="mailto:div@hollensted.dk">
<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="div@hollensted.dk">
<META NAME="Copyright" CONTENT="Må benyttes med kildeangivelse">
<META NAME="ObjectType" CONTENT="Text">
<META NAME="DC.Title" CONTENT="Parabolkort">
<META NAME="DC.Description" CONTENT="Få hurtig overblik over priser fra
Viasat og CanalDigital - CA moduler m.m.">
<META NAME="DC.Subject"
CONTENT="viasat,canaldigital,priser,ca,canal+,overblik">
<META NAME="DC.Creator" CONTENT="René Hollensted">
<META NAME="DC.Rights" CONTENT="Må benyttes med kildeangivelse">
<META NAME="DC.Identifier" CONTENT="http://www.hollensted.dk/sat">
<META NAME="DC.Publisher" CONTENT="rhbh">
<META NAME="DC.Date" SCHEME="ISO8601" CONTENT="2001-08-20">
<META NAME="DC.Type" CONTENT="Text">
<META NAME="DC.Format" SCHEME="MIME" CONTENT="text/html">
<LINK REL="schema.dc" HREF="http://purl.org/metadata/dublin_core_elements">

<META NAME="GENERATOR" Content="Visual Page 2.0 for Windows - Trial
Version">
<TITLE>Parabolkort</TITLE>
<BASE target="_blank">
</HEAD>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-11-01 17:29

rh skrev:

>dette er lavet ved hjælp af metamaten.dk

Lav det 'i hånden'...

>den har indexseret hele siden - description virker ikke ..

Hvordan 'virker ikke'? Google bruger ikke description...

>når jeg søger
>efter den er det alle ord på siden den bruger og ikke kun keywords --- har
>jeg lavet noget galt?

Du må nok have lidt tålmodighed, Google opdaterer ca. 1 gang om
måneden... Jeg har selv sat en automatisk genereret (skjult) dato
nederst på alle mine sider så jeg kan se hvornår Google har taget sin
cachede udgave.

Hos f.eks. Google er det kun keywords (i meta-tag) der også optræder i
selve bodyen der kan bruges til noget.

>behøver jeg at bruge DC metatags ?

Nej - det fylder bare... (min mening)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Christian Doeleman

Dato : 02-11-01 20:25

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev:
> Hos f.eks. Google er det kun keywords (i meta-tag) der også optræder i
> selve bodyen der kan bruges til noget.

Google kigger overhoved ikke på metatags!
Hverken description, keywords eller DC-tags.

Med venlig hilsen
Christian Doeleman

Fra : find clausen

Dato : 03-11-01 10:54

On Fri, 2 Nov 2001 20:25:14 +0100, "Christian Doeleman"
<usenet@nospam.doeleman.dk> wrote:

> Google kigger overhoved ikke på metatags!
> Hverken description, keywords eller DC-tags.

Hvad er løsningen så for dem der laver deres sider i ren flash, eller
giffer og jpg's'er ???

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-11-01 14:35

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er løsningen så for dem der laver deres sider i ren flash, eller
> giffer og jpg's'er ???

Doorway sider skulle jeg mene.
Med mindre man laver en lille begrænset HTML-version ved siden af.
Eller gemmer noget tekst et sted, hvor det ikke er synligt.

Google kigger nu også på links til og fra registrerede sites, nå den skal
afgøre hvor betydningsfuldt sitet er. Det komplicerer så sagen endnu en
tand...

Se feks.:
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/01/23/index1a.html?tw=e-business

/Per