Reply soon.....
Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 02-11-01 01:22

Jeg har flere gange modtaget mails med følgende ordlyd:

> [...]
> TRANSACTION. BE ASSURED
> THAT THIS BUSINESS IS RISK-FREE BUT THE KEYWORD IS THE
> CONFIDENTIALITY
> DUE TO THE NATURE OF THE TRANSACTION AND MY POSITION
> IN THE MINISTRY.
> KINDLY TREAT AS URGENT AND CONTACT MEIMMEDIATELY
> THROUGH MY E-MAIL ADDRESS,OR TEL:234-17591583
> YOU WILL BE FULLY DETAILED WHEN I HEAR FROM YOU. YOUR
> BANKING PARTICULARS,
> I.E ACCOUNT NUMBER, TELEX, BENEFICIARY, AND YOUR
> PRIVATE TELEPHONE
> AND FAX NUMBERS ARE VITAL TO THE SUCCESS OF THIS

Er jeg den eneste der således er blevet udnævnt til "Director", eller er
vi måske mange? Man kunne måske oprette en konto med en startkapital på
1 kr., blot for at se hvad der så sker....

--
Robert J. Widenmann
mari-bob@post8.tele.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-11-01 02:29

In article <1f282md.gw122k12humf4N%mari-bob@post8.tele.dk>,
mari-bob@post8.tele.dk (Robert J. Widenmann) wrote:

> Er jeg den eneste der således er blevet udnævnt til "Director", eller er
> vi måske mange? Man kunne måske oprette en konto med en startkapital på
> 1 kr., blot for at se hvad der så sker....

Du bliver inviteret en tur til Nigeria, hvor du bedes medføre et større
beløb. Derefter bliver du flået - både økonomisk og hudmæssigt.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-01 02:44

Robert J. Widenmann <mari-bob@post8.tele.dk> wrote:

> Er jeg den eneste der således er blevet udnævnt til "Director", eller er
> vi måske mange? Man kunne måske oprette en konto med en startkapital på
> 1 kr., blot for at se hvad der så sker....

læser du overhovedet den slags spam?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-11-01 03:10

Hej Robert

Ja både den og andre lignende mails har jeg modtaget i spandevis. Det er
temmelig irriterende. Derfor tog jeg for nogle uger siden kontakt til
Rigspolitiets IT-kriminalitetsgruppe på Politigården i København.

Ham, jeg snakkede med, sagde, at det var en ren pestilens for tiden. De
forskellige personer, firmaer og advokater, der henvises til i forskellige
lande eksisterer faktisk. Og de _har_ faktisk også sendt de mails, det
drejer sig om.

Det skal tilsyneladende dreje sig om at få sat 'sorte penge' fortrinsvis
fra narkohandel i såkaldt normal omløb - altså hvidvaskning! Han nævnte
også, at der var en del personer i både Tyskland og Schweiz, der var hoppet
på den.....

Det fuldstændigt skøre - og farlige - er, at man rent faktisk _får_ penge
fra de pågældende personers 'formuer'... MEN, - man får aldrig det fulde
beløb, som de lover. - Så har du ikke anbragt pengene rigtigt, så der
trækkes fra, - så får du ikke den rigtige rente, - der trækkes fra igen. -
du har ikke købt de rigtige aktier, - der trækkes igen et beløb fra fin
andel osv.osv..... - Og tilsidst ender du med i mange tilfælde, at du
skylder de pågældende personer penge istedet for at skulle have penge af
dem.

Men selvfølgelig har de advokatger o.l. 'lige netop den måde, hvorpå du kan
komme ud af din gæld....' - du skal så blot hente en pakke, bringe en
pakke, køre et bestemt sted hen med en bestemt bil osv....

Men gør du ikke det...... - så falder hammeren hurtigt og præcist. Det
mildeste er en gang bank, - eller din bolig bliver smadret, men i værste
tilfælde er det en likvidering!

Så ham fra Rigspolitiet advarede alle _MEGET KRAFTIGT_ mod at indlade sig
med nogen af dem overhovedet. - Og samtidig sagde han, at både EuroPol og
Interpol _er_ igang med undersøgelser, - men også, at det var "noget
forbandet stads, der ikke er til at komme tillivs"....

Så lad være med at svare på dem. - Det er det reneste gang mafia-bluf! Men
dødsens alvorlig.

mvh. Erik Richard

"Robert J. Widenmann" wrote:

> [...]

> vi måske mange? Man kunne måske oprette en konto med en startkapital på
> 1 kr., blot for at se hvad der så sker....

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Anders

Dato : 02-11-01 09:13

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> forbandet stads, der ikke er til at komme tillivs"....
>
> Så lad være med at svare på dem. - Det er det reneste gang mafia-bluf! Men

Nu har du jo snakket med politiet om det, så min information gennem pressen
_kan_ selvfølgelig være outdated, men jeg vil alligevel give den version,
som har været oppe dér:

"Nigeriabreve" (som det så smukt blev kaldt i aviserne) handler simpelthen
om at:

1) du giver dit kontonummer

2) Modtageren hæver rub-og-stub og måske endda mere

3) Du har et helvedes job med at bevise at det ikke var dig, som har hævet
pengene (eller har tilladt det).

Derfor: I de fleste tilfælde handler det nok om noget så "uskyldigt" som en
almindelig omgang bedrag og der er ikke narko, rejser til udlandet eller
overførsler af millionbeløb involveret. Kun lænsningen af din konto.

Forholdsreglerne er selvfølgelig de samme og endda endnu skrappere: Ignorér
mailen. Send ikke engang nummeret på en konto med en krone på. Det er (højst
sandsynligt) det eneste de skal bruge til at lænse dig for store summer. Du
kan med andre ord ikke give dem dit kontonummer og "se tiden an" for at se,
om de rent faktisk sætter penge ind på den, for allerede dér har de snydt
dig og slettet alle spor.

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 03-11-01 03:40

Jeg takker mange gange for svarene - og for advarslerne. Jeg havde
egentlig ikke tænkt mig at besvare mailen, da jeg som princip ALDRIG
reagirer på spam eller lignende. Ikke engang på dem, hvor der står at
jeg blot behøver at skive Remove from list i min svarskrivelse, end
sige på en mail fra Afrika, hvori man beder om mit kontonummer og min
privatadresse....

I nuværende tilfælde havde jeg *kun* forestillet mig at jeg ville få
kontoen tømt og lidt mere, såfremt jeg var tåbelig nok til at opgive
kontonummeret. Men alt det andet lå udover min naive forstand.

--
Robert J. Widenmann
mari-bob@post8.tele.dk