Forslag til forret ønskes
Fra : Mads Pedersen

Dato : 01-11-01 23:37

Jeg skal i næste weekend lave mad til en "tøse-polterabend" og har tænkt på
at lave noget helstegt, rødvinsmarineret kalkunbryst med peberfrugtsauce,
ovnstegte kartofler og hvidvinsdampede forårsløg til hovedret + noget med en
halv, udhulet melon med frugtsalat til dessert...og nu er det så jeg står og
mangler et forslag til en forret.

Gerne (læs : helst ) noget der kan forberedes god tid i forvejen, så det kan
være klaret af god tid i forvejen.
Nogen der har nogle spændende forslag? De må meget gerne være lidt
utraditionelle.

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Mai-Brit

Dato : 02-11-01 16:39

"Mads Pedersen"

> [...]
kan
> være klaret af god tid i forvejen.
> Nogen der har nogle spændende forslag? De må meget gerne være lidt

Hej Mads!
Det lyder som en god middag. Jeg har ofte lavet en fisketallerken med
mundrette bidder, men til gengæld gerne flere slags.
Jeg steger oftest disse bidder i smør, for det er det, jeg synes bedst om,
når jeg serverer retten kold.
Eks på bidder:
laks evt med asparges, rejer, kaviar, muslinger - omviklet med bacon og
stegt, haj - stegt med dild og skåret i stykker, hummerhaler, fersk eller
røget ørred, røget tun eller sværdfisk.
Hertil serverer jeg gerne lidt salat og brød, f.eks. en skive hjertebrød
eller en butterdejssnitte samt cremefraice med salt og peber.
Håber det kan bruges. Hvis du vælger at servere retten kold, kan snildt lave
den dagen før, så skal den kun anrettes.
Velbekomme
Mai-Brit
NB. en rigtig god fest ønsker jeg jer.