Opera - Oh noget l...
Fra : Jesper

Dato : 01-11-01 22:35

Jeg hentede Opera 5b4 for at teste den til MacOS classic. Det første jeg
bemærkede mig er at Opera til Mac nu er blevet adware, dvs den
financieres af et stort roterende banner i toppen. Man kan dog få det
fjernet, hvis man er villig til at betale $39 for at registrere Opera.
Det ville dog forudsætte at produktet var det værd. Det er det ikke. Den
gider slet ikke at vise flere sider f.eks. www.berlingske.dk og den
crasher med regelmæssige mellemrum.

Så nu er Opera færdig som sanger på min Mac. Gode gamle IE 5 er den
mindst ringe.

--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-11-01 09:09

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Det ville dog forudsætte at produktet var det værd. Det er det ikke. Den
> gider slet ikke at vise flere sider f.eks. www.berlingske.dk

Hvilket kunne være en kvalitet i sig selv.

Mine Opera erfaringer tyder på næsten dobbelt hastighed og de sites som
ikke gider/formår at holde html-standarden, klares med IE.

--
Preben
Numquam erro - umquam si errem, infitier.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-11-01 10:01

> [...]

> fjernet, hvis man er villig til at betale $39 for at registrere Opera.
> Det ville dog forudsætte at produktet var det værd. Det er det ikke. Den

At Opera ikke vil vise Berlingske kunne jo skyldes at Berlingske ligesom
eftehånden så mange andre sites ikke er lavet korrekt.

> Så nu er Opera færdig som sanger på min Mac. Gode gamle IE 5 er den
> mindst ringe.

Hvis du nu er så glad for Explorer, så prøv lige QuizShow på Jubii's
site (lavet i Flash).......... !!!!!

Og nej det nytter ikke at ringe til Jubii - de har ikke kapacitet til at
ansætte ordentlige webdesignere/rette påpegede fejl.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 02-11-01 15:20

> [...]
>
> Og nej det nytter ikke at ringe til Jubii - de har ikke kapacitet til at
> ansætte ordentlige webdesignere/rette påpegede fejl.

En klar bøf fra webdesignerens side, da det fungerer godt nok i IE 6 i
Win 98 SE i VPC 4. Jeg tror ikke det er IE Mac's skyld det ikke virker
ordentligt. Man kan spille sin del, når modstanderens del kommer er der
serverfejl, i Win IE 6 får man mulighed for at logge ind og se
modstanderens resultat.

Jeg testede det lige i Opera b4 og forløbigt har den stået og loadet på
flash siden i 4 min og der sker ikke en skid!

We are not amused!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-11-01 17:23

> Hvis du nu er så glad for Explorer, så prøv lige QuizShow på Jubii's
> site (lavet i Flash).......... !!!!!

jeg faldt over en anden side hvis flash ting ikke virker på mac. Nu kan
jeg selvf'lgelig ikke huske den, men det er sku da træls der kommer
flere og flere af dem!

/thomas