Mailopsætning Ericsson T39
Fra : Bjarne

Dato : 01-11-01 21:49

Hej derude

Jeg har problemer med at få sat min T39 op til at hente mails. Jeg bruger
TDC Mobil og TDC Internet Opasia.Jeg mener at have sat det hele rigtigt op,
men jeg får hele tiden fejlen "server ikke fundet". Jeg får samme fejl
ligemeget om jeg kobler op via GPRS eller alm dataopkald. APN koden har jeg
skrevet som "internet".
Er der nogen der ved hvad der går galt? Softwaren er lige blevet opdateret
til R2S. WAP kører fint via GPRS.

Bjarne

Fra : KGB

Dato : 02-11-01 00:06

> [...]
> skrevet som "internet".
> Er der nogen der ved hvad der går galt? Softwaren er lige blevet opdateret

Det er en sag for din internetudbydder... de skal give dig et specefikt
nummer, og nogle gateways - ip-adresser du skal bruge.
Kan de ikke få det til at virke så skriv igen og jeg vil prøve at hjælpe...
(Bruger selv cyber, og har derfor en anden opsætning end dig... )

> Bjarne

KGB

Fra : morten poulsen

Dato : 05-11-01 01:09

Hej
Undskyld jeg blander mig. Jeg har samme problem med min T39, at jeg ikke kan
tilgå min emailadresse. Sonofon support sagde at havde svært ved at hjælpe
mig når jeg ikke brugte Sonofon som Internet udbyder... Hmmm. Jeg har prøvet
med IP-numrene til mine mailservere, da jeg hørte at telefonen ikke kan
finde ud af at lave DNS-opslag. Jeg bruger også GPRS hos Sonofon, som jeg
bortset fra det synes kører så langsomt at det næsten er ubrugeligt, jeg
bruger det sammen med min blærbare computere gennem IR-porten. Er der andre
der har erfaringer med dette?

Mange Hilsener
Morten Poulsen
morten@poulsen.org

Fra : Martin Reinholdt

Dato : 09-12-01 14:04

Hej...

Istedet for at bruge DNS navnet på POP3 + SMPT server. Så brug
ipadressen isted...
Eks. TDC SMPT server "smpt.mail.dk" = 195.41.46.134

Så skulle det virke

Mvh. Martin Reinholdt.

Fra : KGB

Dato : 09-12-01 19:04

> [...]
> ipadressen isted...
> Eks. TDC SMPT server "smpt.mail.dk" = 195.41.46.134

Min laver bl.a. den fejl, at når den prøver at logge på serveren
(unix-server) så bliver den ode den sender ikke accepteret ... ?!? Mystisk!
Så derfor kan jeg ikke hente mine mails (
Men den virker dog hos cybers maildims ... (Også mystisk at den virker der

PS Har prøvet med DNS adresse som IP, men det var åbenbart ikke der fejlen
lå.

KGB