GPz
Fra : Klaus Johansen

Dato : 01-11-01 21:36

Er der nogen der ved om knastakslerne fra en GPz 1100 passer i en GPz 750 og
gir det mere effekt ????
ellers ønskes andre forslag til mere effekt

Fra : Armand

Dato : 03-11-01 13:35

Klaus Johansen <k.l.j@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Er der nogen der ved om knastakslerne fra en GPz 1100 passer i en GPz
> 750 og gir det mere effekt ????

1000'eren og 1100'eren matcher i cylinder og topstykke-montage
(placeringen af cylinderboltene!); men 750'eren er så meget "smallere
over skuldrene" at alene knastaksler fra en af disse motorer vil være et
par
fingerbredder længere!
Derudover drejer det sig også om diameteren på selve akslens lejer og om
knasten måske er så meget større på den cirkulære del at den vil trykke
konstant på 7½'er-ventilerne :-/

Ergo: NO-GO!

> ellers ønskes andre forslag til mere effekt

Jup!
Spar penge og byt til en mer-ydende model
Forklaring: for blot at fiske 10-15 Hk frem, kommer du til at bruge et
beløb der svarer til måske halvdelen af 7½'erens værdi, og
tuningsudgifter er ikke(!) en investering (á en byttehandels nye
maskine)- det er spildte penge!

Tænk lige selv over hvilken af to Kawa 7½'ere, identiske i pris og
stand; men hvoraf den ene var tunet for 20.000,- kr, at du ville have
købt i sin tid :-/

--
Armand.

Fra : Klaus Johansen

Dato : 04-11-01 16:33

> [...]
>
> --
> Armand.
>
> Ja Ja jeg ved det men for det første har jeg ikke rigtig $$$ til det og
for det andet er det en efter min mening en o.k. motorcykel selvom jeg
hellere ville ha´ en 1200 Bandit S så hvis du alligevel har nogle forslag
hører jeg dem gerne

Fra : Armand

Dato : 05-11-01 18:13

> [...]
jeg
> hellere ville ha´ en 1200 Bandit S så hvis du alligevel har nogle

Ak ja, det er dyrt at være fattig!
Og alligevel: hvis du er rede til at bruge det som en effektiv tuning
vitterligt koster, så har du også råd til alternativet :-|

Jeg er af den opfattelse at en portning af topstykket umiddelbart er dér
hvor man får mest ud af pengene. En ordentlig 4/1'er og efterfølgende
grundig inddysning (incl. jetkit?) i rullefelt med CO-tester er næsten
en selvfølge!
Indsat: Mads Lund's budget fra strenge: "opboring af mc" (hvor jeg har
bragt samme argumenter for dagen):
--------
..........................................så koster en opboring ca
6000 + montering. En portning ligger i området 5000, Tvangsstyrede
karburatorer fra 4000 men normalt omkring 8000. Udstødningen er vel
skiftet
? ellers er det ca 5000 oven i.
Og disse modifikationer vil give 10-30% afhængig af model. Så regn trygt
med
ca 1000 kr pr hk du vil have.
-------------

Du er altså på vej mod op til 15.000,- kr!
Hvad var det du sagde at GPZ'eren havde kostet?
Hvilken kraftigere brugt motorcykel kan man (ikke) få for GPZ
7½'er-brugtpris +15-20.000,- kr??

Endelig vil jeg være hård og påstå at den gamle luftkølede traver ikke
er værd at beholde over en længere årrække, og at udgiften derfor vil
være bedre at gemme til økonomien rækker til en 40 - 50.000,- kr's
vandkølet model á 900'er Ninja, VFR 750 m.fl!!!

--
Armand.