Hvor er det paradoksal, når frikirkerne har Dåben som adgang til deres
kirkesamfund, hvad der i de fleste Pinsekirker er en tinglyst for, sammen
med Kirkens regler og love.
Men samtidigt med den tinglyste evangeliske og dåbsforkyndelse, har man i
den Økumeniske sammenarbejde med andre kirker en anden opfattelse af Dåben.
Mange frikirkefolk er også medlem eller knyttet til FGB og lignende
Økumeniske bevægelser, hvor forkyndelsen omkring dåben hentes i Efeserbrevet
kap 5 v 26-27.(GT) Hvor; badet ved Ordet, er blevet til et brusebad når man
høre Ordet under Gudstjenesten.
Og Paradoksal er det at de fleste frikirker ønsker at døbe alle der kommer
til dem, men ikke på grund af en forkyndelse der har frelsen og renselsen
knyttet til dåben, men for at man skal bekende over for offentligheden at
man tror på Jesus.
Efeserbrevet 5 v 26-27 (NT) er da også mere klar i oversættelsen end den
gamle oversættelse. " v26 for at hellige den ved at rense den i badet med
vand ved ordet, v27 for at føre kirken frem for sig i herlighed, uden
mindste plet eller rynke, hellig og lydefri " Hvor der nu ikke længere
lægges tvivl indholdet i Badet, nemlig vand.
Er du korsfæstet i Dåben, så er du opstået fra Graven med Jesus og du har i
Dåben en god samvitighedspagt med Gud i Jesus Kristus og du er omskåret på
dit hjerte.
Gud har kun en frelse Ef 4 v 22-32
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Larsen
erik-larsen@get2net.dk
http://hjem.get2net.dk/bibel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~