Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 6.0 - switch
Fra : Casper Møller

Dato : 01-11-01 17:35

Til tider bruger jeg de samme to stykker "værktøj" til flere
handlinger, er der genvejstaster der gør det muligt at skifte imellem
de anvende værktøjer hurtigt.

Hvis jeg anvender malerpenslen, er der så genvejstaster for at skifte
mellem baggrund og forgrundsfarven

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 01-11-01 17:43

"Casper Møller" <kirstine.mikkelsen@post1.tele.dk> wrote in message

> Til tider bruger jeg de samme to stykker "værktøj" til flere
> handlinger, er der genvejstaster der gør det muligt at skifte imellem
> de anvende værktøjer hurtigt.

Du kan finde en liste over hotkeys i hjælpefilen og vistnok også ved at
holde markøren henover værktøjet et kort øjeblik. Jeg bruger ikke selv
PS6, så jeg er ikke sikker på om den feature stadig findes.

> Hvis jeg anvender malerpenslen, er der så genvejstaster for at skifte
> mellem baggrund og forgrundsfarven.

"x" plejer det at være...

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 02-11-01 10:52

> [...]
>
> Til tider bruger jeg de samme to stykker "værktøj" til flere
> handlinger, er der genvejstaster der gør det muligt at skifte imellem

Hvis du holder musen over værktøjet et lille øjeblik kommer der et lille
gult tooltip op. Inde i det står værktøjets navn og et bogstav i parantes.
Det bogstav er shortcutten til at vælge værktøjet. Holder du shift nede og
trykker bogstavet kan du skifte imellem de forskellige værktøjer, der ligger
under samme ikon:
Disse shortcut virker ikke, hvis de er i gang med at skrive med tekst-toolet
(når markøren blinker i tekstfeltet). Logisk nok egentlig.

> Hvis jeg anvender malerpenslen, er der så genvejstaster for at skifte
> mellem baggrund og forgrundsfarven

Skvææææ bæh. Det ved jeg egentlig ikke. Jeg plejer at bruge funktionen på
Alt tasten som skifter til pippetten, og så samle den farve op jeg skal
bruge.

/Per

Fra : Klaus Madsen

Dato : 03-11-01 22:46

Tasten "X" skifter imellem forgrund og baggrundsfarve

Mvh. Klaus

Den "Ultimative Virago side" www.virago-star.dk
Kører du Custom/Chopper MC, så se her: www.custom-mc-turklub.dk