Brænder til 6200?
Fra : Tadeusz

Dato : 01-11-01 15:28

Har tænkt mig at debutere som brandmand i en sen alder med min gamle PPC
6200, da den jo har en hurtig SCSI tilslutning, mens min iBook kun har
en langsom USB.

Så det er vel bare at finde en vilkårlig gammel SCSI brænder, ik'?

Kan det interne CD-drev i øvrigt udskiftes med noget, der kan brænde?

mvh
tadeusz.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-11-01 16:03

Tadeusz <post@tadeusz.dk> wrote:

> Har tænkt mig at debutere som brandmand i en sen alder med min gamle PPC
> 6200, da den jo har en hurtig SCSI tilslutning, mens min iBook kun har
> en langsom USB.

Vil det sige, at du har en af de helt gamle iBooks, for ellers er der jo
også FireWire, som er perfekt til at tilslutte brændere via.

> Så det er vel bare at finde en vilkårlig gammel SCSI brænder, ik'?

Joh - det er sjældent at noget er "bare", men hvis du kan finde "en
vilkårlig gammel SCSI brænder" som understøttes af det brænderprogram du
bruger så kan man tale om "bare".

> Kan det interne CD-drev i øvrigt udskiftes med noget, der kan brænde?

Ja det kan det sagtens, der er kun et lille men: Brænderen skal ha'
eject knappen siddende på det rigtige sted i det frontpanelet har en
eject knap som blot er en forlængerarm som trykker på den rigtige
ejectknap på drevet. Hvis de to ting ikke passer sammen ka' du ikke åbne
drevet.

Og så skal du huske at afmontere den lille metalplade, som dækker HD, da
den forhindre dig i at kunne trække CD-ROM "slæden" ud.

/Martin