problem med opdatering af DB
Fra : Jan

Dato : 01-11-01 12:23

Hej NG

Jeg har et besynderligt problem.

Vi bruger et egetudviklet Timesagssystem, baseret på VB6 og Access 97. Jeg
bruger DAO 3.51.

Jeg har ca 20 brugere på systemet, men jeg er begyndt at have lidt
problemer. En SJÆLDEN gang imellem, når en bestemt tabel med ca 24000 poster
får tilføjet en post data, hvoraf kundeid er det vigtigste, bliver der sat
et 0 (nul) istedetfor.

Jeg har gransket koden på kryds og tværs, men der skulle ikke være noget der
sætter dette 0 nogen steder.

Koden er noget i denne retning:

rc.addnew
rc!kundeid=xxxx
rc!tekst=yyyyy
rc!dato=now
rc.update

Vi har også et helt andet program, som vi tester på, med en temmelig stor
database. Og det er også lige pludselig begyndt at sætte 0 i visse felter.

Hva' dælen sker der ???

Det skal lige siges: Jeg har et UHYGGELIGT langsomt netværk med meget lange
svartider indimellem. Kan dette have indflydelse ??? Og hvad kan man gøre ??
(ny server/netværk er IKKE en option, det skidt koster jo penge)

Så NG - HJÆLP

pft

Jan