korianderrod
Fra : Fru Hof

Dato : 01-11-01 08:29

Hej!

Jeg er stødt på ovennævnte i en opskrift. Indtil nu har jeg kun "mødt"
korianderblade og korianderfrø, derimod aldrig korianderrod, mon det skulle
være en "oversætterbøf"? Nogen der ved besked?

mvh
Tove

Fra : Thomas Martin Widman~

Dato : 01-11-01 08:40

"Fru Hof" <1008046m001@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg er stødt på ovennævnte i en opskrift. Indtil nu har jeg kun
> "mødt" korianderblade og korianderfrø, derimod aldrig korianderrod,
> mon det skulle være en "oversætterbøf"? Nogen der ved besked?

Jo, de kan godt bruges. Jeg véd ikke, hvor de kan købes i Danmark,
men i Georgien (hvor jeg har boet et år) kan man på markedet købe hele
korianderplanter med blade, stilke og rødder. Hvis man selv dyrker
sin koriander, har man naturligvis ingen problemer.

/Thomas
--
Thomas Martin Widmann, Universitetsparken 8, 2., -333, DK-8000 Århus C
Tel.: +45/7028 4406 * MA student (ling-dat); aktiv radikal; T5ONF/TK

Fra : Marianne Høyen

Dato : 01-11-01 09:55

Hvis du køber friske koriander, er der tit rødder med. I hvert fald hos de
kinesiske forretninger. Du skal ikke forvente det store: det er temmelig
små, undseelige rødder, jeg i hvert fald aldrig havde tippet skulle indgå i
en kogebogsopskrift. Men dér tog jeg fejl!