/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
rensning af karburator
Fra : hodi


Dato : 01-11-01 00:10

Hej NG
Som den næsten lykkelige nybagte ejer af en -81'er Suzuki GS 550er
opgradering fra en MZ, som jeg beholder, står jeg med det problem at den
ikke rigtig er med på den ene cylinder.
Jeg er kommet frem til at den ene karburator er fuld af noget klæbrig
belægning inden i svømmerhuset,og selvsagt skal den jo renses Jeg har læst
her og der om en vædske man køber for sikkert en masse penge og dypper dyret
(karburatoren) i, men den har jeg ikke fundet nogen steder.
En automekaniker jeg kender fortalte mig at man kan anvende bremserens, et
sprayprodukt fra autobranchen. Er der mon nogen der har et godt råd eller
nogen erfaringer
venligst Jens



 
 
bo thomsen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 01-11-01 01:35

> Jeg er kommet frem til at den ene karburator er fuld af noget klæbrig
> belægning inden i svømmerhuset,og selvsagt skal den jo renses Jeg har
læst
> her og der om en vædske man køber for sikkert en masse penge og dypper
dyret
> (karburatoren) i, men den har jeg ikke fundet nogen steder.

jeg har jo ikk en skid forstand på det, men jeg ville nok selv bare bruge
husholdnings
sprit.
men armand fortæller nok lige om lidt at det vil ødelægge XXXX så lad vær
med det.
bo thomsen



Armand (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-11-01 17:14


bo thomsen <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en
news:9rq528$m0a$1@tux.netsite.dk...
> >
> ......... jeg ville nok selv bare bruge husholdnings sprit.
> men armand fortæller nok lige om lidt at det vil ødelægge XXXX så lad
> vær med det.

Hæ!
Nej, alm. sprit ødelægger intet; men til forskel til karbunadesprit er
det vist(?) noget mere letantændeligt, og derfor mere risikabelt at
arbejde med!
Men eftersom at jeg regner snasket for at være vandbaseret á
"motorolie-mayonnaise", er sprit sikkert bedre til jobbet end det ellers
foreslåede cellulosefortynder.

Handling:
Prøv at fjerne bundskruen i pågældende karburator og efterhæld med ren
karburatorsprit, som derved får lov at løbe igennem.
Hvis det ikke umiddelbart hjælper, så prøv med en kortere iblødsætning i
ren karb.sprit!

Der skulle være en god chance for at det kan afhjælpe problemet, og
eftersom at det er økonomisk overkommeligt, er det da værd at prøve før
andre dyrere og/eller mere besværlige metoder!

Noget andet er så om dyserne er så tilstoppede af snasket at de skal
blæses rene med trykluft :-/ I så fald er der desværre kun at skille
skidtet af, og det indbefatter oftest afmontering af hele
karbunade-rækken
På GS'eren kan man måske nok være heldig at afskrue svømmerhuset med
karburatorerne monteret :-/

--
Armand.








Jens Jessen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 01-11-01 08:40

Dengang jeg var mekaniker, var cellulosefortynder godt. Læg den i blød
natten over og blæs den igennem med trykluft, så er den ren.

Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJ)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. 8657 7201 Fax. 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

"hodi" <hodi@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3be081fe$0$266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG
> Som den næsten lykkelige nybagte ejer af en -81'er Suzuki GS 550er
> opgradering fra en MZ, som jeg beholder, står jeg med det problem at den
> ikke rigtig er med på den ene cylinder.
> Jeg er kommet frem til at den ene karburator er fuld af noget klæbrig
> belægning inden i svømmerhuset,og selvsagt skal den jo renses Jeg har
læst
> her og der om en vædske man køber for sikkert en masse penge og dypper
dyret
> (karburatoren) i, men den har jeg ikke fundet nogen steder.
> En automekaniker jeg kender fortalte mig at man kan anvende bremserens, et
> sprayprodukt fra autobranchen. Er der mon nogen der har et godt råd eller
> nogen erfaringer
> venligst Jens
>
>



Jens Jessen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 02-11-01 09:10

Cellulosefortynder er og bliver det bedste. Prøv selv!

--
Med venlig hilsen
Jens Jessen
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

"hodi" <hodi@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3be081fe$0$266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG
> Som den næsten lykkelige nybagte ejer af en -81'er Suzuki GS 550er
> opgradering fra en MZ, som jeg beholder, står jeg med det problem at den
> ikke rigtig er med på den ene cylinder.
> Jeg er kommet frem til at den ene karburator er fuld af noget klæbrig
> belægning inden i svømmerhuset,og selvsagt skal den jo renses Jeg har
læst
> her og der om en vædske man køber for sikkert en masse penge og dypper
dyret
> (karburatoren) i, men den har jeg ikke fundet nogen steder.
> En automekaniker jeg kender fortalte mig at man kan anvende bremserens, et
> sprayprodukt fra autobranchen. Er der mon nogen der har et godt råd eller
> nogen erfaringer
> venligst Jens
>
>



Ib Jakobsen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 02-11-01 23:48

Jens Jessen wrote:

> Cellulosefortynder er og bliver det bedste. Prøv selv!

Ja, eller hvis det er den mængde ir, der kommer efter der har stået vand i
karburatoren, kan man bruge iblødsætning i alm. eddike. Jeg har ikke været bleg
for en hurtig tur med batterisyre. Bare lige en smule i svømmerhuset, skvulpe
lidt rundt, og skylde med rigeligt vand. Er den med løse dyser kan de godt
trække et par minutter i en beholder.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste