Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Asus MX s-video
Fra : Karsten Andersen

Dato : 31-10-01 23:44

Jeg har et problem.
Hvordan får jeg farve på mit TV.
Jeg har et fint signal det er bare sort/hvid
jeg har et Asus 7100 med S-video udgang med et langt kabel der går
over i et scartstik.
har prøvet både igennem min Video og direkte i TV'et.
Uden det blev anderledes.
Jeg bruger Asus v 14,62 drivere.
uanset om jeg sætter den til pal eller ntsc bliver det bare
sort/hvid..
Hvad gør jeg forkert?

TVTool gør det samme.
Og kan ikke rigtigt se grunden til jeg skulle behøve andre programmer
når mit skærmkort burde kunne klare det selv...

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Hellfire

Dato : 01-11-01 15:31

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og kan ikke rigtigt se grunden til jeg skulle behøve andre programmer
> når mit skærmkort burde kunne klare det selv...

Der kan være flere årsager. 1: Du kører med den forkerte PAL standard (PAL-B
er den rigtige), eller 2: dit fjernsyn understøtter ikke, eller er ikke sat
til at køre S-VHS. Check manualen til dit fjernsyn. På mange fjernsyn er der
en knap eller et punkt i OSD menuen, som aktiverer S-VHS.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 01-11-01 20:13

Thu, 1 Nov 2001 15:30:36 +0100, skrev Hellfire, på 31 linier, i
<3be15c3b$0$745$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

> [...]
>til at køre S-VHS. Check manualen til dit fjernsyn. På mange fjernsyn er der
>en knap eller et punkt i OSD menuen, som aktiverer S-VHS.

Jeg har prøvet PAL_B og PAL_G som ASUS 7100 siger er danske.

Ja jeg må så heller se om jeg kan finde en der har en orginal Philips
fjernbetjening da jeg ikke kan kunne ind i nogle menu'er der omhandler
mine scart og s-video stik...
Manualen blev vidst væk for mange år siden

Jeg vil da mene et fjernsyn med S-video stik burde kunne køre S-video
Men det er måske ikke sikkert de kan på Scartstikkene?

Dog skal siges jeg har ikke brugt mit S-video stik, men et scart stik
da det var et således der var i mit kabel...

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Hellfire

Dato : 01-11-01 22:01

> [...]
>
> Dog skal siges jeg har ikke brugt mit S-video stik, men et scart stik
> da det var et således der var i mit kabel...

Hmmm. Jeg ved ikke hvordan dit fjernsyn er indrettet, men på mit JVC sidder
der en knap med et lille billede af et S med en pil, der fører ind i en
skærm. Den skal jeg trykke på, for at få S-VHS understøttelse i AV-mode
(video). Nu skriver du, at dit fjernsyn har S-VHS IN. Der er så en lille
chance for, at dit scartstik ikke er så glad for S-VHS (bare en tanke, jeg
kan selvfølgelig tage fejl). Under alle omstændigheder burde det virke, hvis
du sætter S-VHS til S-VHS.
Håber det kan hjælpe dig lidt viddere.