OLEVariant til Byte array
Fra : Bear

Dato : 31-10-01 22:52

Hej

Jeg henter record ud af en Palm Pilot vha. COM (benytter CDK) og får
retuneret record'en som en OLEVariant. Denne OLEVariant skulle være et byte
array af den hentede record, men hvordan fan' får jeg hevet skidtet ud?
Jeg har prøvet at type caste til alverdens datatyper, men uden held.

I VB hvor eksemplerne er til kan man uden problemer type caste OLEVariant
til byte array og den anden vej, men det synes Delphi overhovedet ikke er
sjovt.

Her er eksempelkoden til VB:
Dim bArray() As Byte
Dim vData As Variant
' Convert to a byte array
vData = bArray
ReDim vData(0 To Len(txtData.Text))

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Thomas Riedel

Dato : 02-11-01 10:50

Hvordan ser din Delphi kode ud (den, der ikke virker)?

--
Thomas Riedel, LogiHouse

Fra : Bear

Dato : 02-11-01 17:08

var
db : TPDDatabaseQuery;
pMemo : PDRecordAdapter;
vUniqueId : OLEVariant;
pUtility : TPDUtility;
vData : OLEVariant;
s : WideString;
barray : array of Byte;
begin
db := TPDDatabaseQuery.Create(self);
pUtility := TPDUtility.Create(self);
pMemo := db.OpenRecordDatabase('MemoDB','PDDirect.PDRecordAdapter', eRead
or eWrite or eShowSecret) as IPDRecordAdapter;
pMemo.IterationIndex := 0;
s := 'Her er noget tekst';
SetLength(barray,Length(s));
vData := barray;

pUtility.BSTRToByteArray(vData,0,s); <---- det har den ikke lyst til.
pMemo.Write(vUniqueId,0,0,vData);
db.Disconnect;
end;

Jeg skal have converteret min OleVariant til et byte array som kan forståes
af HotSync automation server, men hvordan gøres det?

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Thomas Riedel

Dato : 05-11-01 17:10

Hvad med almindelig typecast:

s := string(vdata);

for i := 1 to length(s) do

kan det ikke klare opgaven?

Thomas Riedel, LogiHouse

Fra : Casper A. Hansen

Dato : 07-11-01 16:42

> [...]
> til byte array og den anden vej, men det synes Delphi overhovedet ikke er

wBytes : Array of Byte;
wData : Variant;
begin
// initialisere wData med data.

Assert( VarType(wData) = (varArray or varByte), 'Data er ikke en
array of bytes.');
Assert( VarArrayLowBound(wData, 1) = 0, 'Array starter ikke på 0');

SetLength(wBytes, VarArrayHighBound(wData, 1));
for i := 0 to
VarArrayHighBound(wData, 1) do begin
wBytes[i] := wData[i];
end;
end;

Kik efter flere detaljer i Delphi Help, der er mange gode tips.

/Casper