Forsikring
Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 31-10-01 19:32

Hej

Hvilket forsikringsselskab er det billigste? Jeg er 24 og har kørt skadesfri
2 år.
Hvilke kriterier stiller Runa udover at man skal være medlem af en af de
ting de nævner på deres hjemmeside?

Uffe

Fra : Jacob

Dato : 01-11-01 10:26

Hej Uffe

Runa vil også have minimum en indbo forsikring. Ud over det har de samme
vilkår og det hele som Top DK - Runa er bare meget billigere ! Jeg ved
selvfølgelig ikke om det også gælder når man "kun" har kørt skadefrit i to
år og er 24 år gammel, men prøv ! Jeg meldte mig ind i Dansk Vintage Motor
Club, da de også "dækker" motorcykler.

MVH Jacob

P.S. Der er præmie beregner på Runa's hjemmeside http://www.runa.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 01-11-01 15:11

på min forsikring hos runa, skal jeg ikek slippe 20 % for cyklen hvis den
bliver stjålet /totaltskadet ....men det er måske mig er der er bagud..og
topdk ar ændret siden da ?

Lasse (som øsnker sig en 01'rsv1000)
CBR1000f som jo desværre nok må videre til næste ejer ....snøft

Fra : Frank

Dato : 01-11-01 14:42

og hvad så med veteran mc´en/bilen ......er det ikke et krav også??

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 03-11-01 09:12

On Thu, 1 Nov 2001 14:41:46 +0100, "Frank" <kjeldsen66@hotmail.com>
wrote:

>og hvad så med veteran mc´en/bilen ......er det ikke et krav også??
Nej
Du kan jo sagtens være entusiast uden at eje køretøjet.
Jeg er da f.eks. ret sikker på at en eller flere af de mest
entusiastiske her i gruppen slet ikke har en cykel....

En lille kuriøsitet:
Jeg prøvede at bruge Fairs prisberegner på min (nu stjålne) Mille.
Sagde jeg fair?
BWAAAARHAHAHHAAHHA. *fnis*
Jeg giver hos Runa knapt 6.000 om året uden vinterkørsel og med 3.500
i selvrisiko. Til gengæld er der friskade på tyveri (hvad jeg er glad
for nu) og selvrisikoen er den samme om det er tyveri eller anden
skade...
Hos Fair - KUN 69.419,- om året. Billig billig. Og frem for alt fair..

Og så har Runa tillige med været ualmindeligt hjælpsomme og rare,
selvom jeg fik stjålet både bil og mc og havde indbrud i anden bil
(hvor de stjal radion) samme dag. Faktisk fortalte de (!), at jeg
skulle være opmærksom på kun at betale een selvrisiko, da skaderne var
sket samtidigt!
--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-11-01 12:42

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo sagtens være entusiast uden at eje køretøjet.
> Jeg er da f.eks. ret sikker på at en eller flere af de mest
> entusiastiske her i gruppen slet ikke har en cykel....

LOL!

Rittig

Fra : Armand

Dato : 04-11-01 11:12

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> LOL!

Eftersom at udtrykket: "indregistreret motorcykel" ikke blev benyttet,
vælger jeg ikke at føle mig truffet!!

--
Armand.
(med hhv: Et rullende Honda-stel + 3/4 Honda + 1/4 Honda + en

Fra : Brian Lænø

Dato : 03-11-01 14:49

"Peder Eskildsen" skrev
> [...]
> skade...
> Hos Fair - KUN 69.419,- om året. Billig billig. Og frem for alt fair..

Jeg tror ikke at du skal regne med den beregning.
Jeg er selv kunde hos Fair, jeg prøvede lige deres beregning.
Den kom frem til at jeg skulle betale ca. 8.200 og jeg giver ca. 4.000 nu.

--
Brian
Cagiva Elefant 750