Andet multimedie
bentjuul 3670
Langsomt photoshop!
Fra : Unique

Dato : 31-10-01 19:13

Nogen der kan forklare mig hvorfor mit photoshop er blevet usansynligt
langsomt efter jeg har fået ny putter? Min gamle var en Celeron 333 med
320Mb raam. Min nye er en 1,4GHz med 512Mb ram....
Nogle gange kan det tage tage 15-20 sekunder at maksimere photoshopvinduet
og ligeså op til 20 sek for at oprette et nyt billede på 100 x 100 pixel.
Memmory Usage i photoshop er sat til 65%. Jeg har også prøvet med
mindre/mere, men det hjalp ikke..
Kan mine ram være defekte?

Nogen der kan hjælpe?

/Dan

--
Webdesign, tryksager, grafik, video og meget andet til BILLIGE penge.
Se mere på http://www.uart.dk

Fra : max

Dato : 31-10-01 19:38

"Unique" <info@uart.dk> wrote in message
> [...]
> og ligeså op til 20 sek for at oprette et nyt billede på 100 x 100 pixel.
> Memmory Usage i photoshop er sat til 65%. Jeg har også prøvet med

Det lyder virklig deprimerende - og ikke som om det har noget med ram eller
processor at gøre, nærmere som om der er problemer med grafik kortet, måske
skal du opgradere drivere..????? Eller har du noget virus beskyttelse
kørende, det kan virklig få ting til at køre i slow.. mvh max

Fra : Unique

Dato : 31-10-01 20:02

nul virusbeskyttelse, og de nyeste detonator drivere til mit GF-MX200 kort..

/Dan

Fra : Starvision

Dato : 31-10-01 20:29

Det kunne godt lyde som om det er dit skærmkort der ikke kan følge med....
Min erfaring i Photoshop - Memmory Usage er det bedst ikke at sætte den over
50%. Du har jo også rigeligt med ram så det behøves du heler ikke.
Mvh Frank
www.starvision.dk

Fra : Unique

Dato : 31-10-01 20:54

Synes bare det lyder mystisk det ikke kan følge med. 64Mb GeForce2 burde da
kunne klare ærterne :) Men jeg har mine ram mistænkt for at have en
fejl...men nu vil jeg lige teste med nogle andre inden jeg brokker mig :)

/Dan

Fra : Thomas

Dato : 01-11-01 08:33

"Unique" <info@uart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og ligeså op til 20 sek for at oprette et nyt billede på 100 x 100 pixel.

Hvilken 1,4 - Intel eller AMD? Generelt er Intel bedre til Photoshop end
AMD. Har du installeret de nyeste drivere til bundkort, grafikkort og andet
hardware du har siddende i din computer? Har du andre programmer kørende
samtidig med Photoshop? Hvilket OS bruger du?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Unique

Dato : 01-11-01 10:11

Jeps, har de nyeste drivere, og jeg kører med win98SE. Processor er en TBird

/Dan

Fra : Thomas

Dato : 01-11-01 14:23

> Jeps, har de nyeste drivere, og jeg kører med win98SE. Processor er en
TBird

Hmm... Hvad sker der hvis du afinstallerer og geninstallerer Photoshop? Hvis
ikke det hjælper problemet, har jeg en løsning som altid har virket for mig:
en kobination af fdisk og format c:. Det er dog en træls løsning, men så kan
man da glæde sig over den hurtige opstart i nogle uger, indtil den bliver
langsom igen

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 01-11-01 16:26

Heh, så er der nogle af os som har _stor_ fornøjelse af enten DriveImage
eller Ghost :)

Fra : Madsen

Dato : 01-11-01 16:58

"]88[.::PunisherOlsen::." <PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> skrev:

> Heh, så er der nogle af os som har _stor_ fornøjelse af enten DriveImage
> eller Ghost :)

Uha, ja! :)

Man kunne også vælge at installere et styresystem som hånd-
terer de store mægder ram som Photoshop jo er så glad for,
lidt bedre. Her kan jeg anbefale Win2000 og WinXP.
Når det så kører som en drøm, så laver man et image ud på
nogle cd'er eller en anden harddisk måske.
For mit vedkommende tager det ca. 20 min. at komme tilbage
til en frisk og jomfruelig Win2000 eller WinXP installation, med
alle de programmer installeret jeg har brug for. Det er let(h) ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 01-11-01 22:16

>Det er let(h)

Ja, det er sgu bare rar'

>Her kan jeg anbefale Win2000 og WinXP

Jaa, jeg kan stadig ikke bestemme mig. Jeg overvejer kraftigt at upgradere
til en af disse....men på den anden side så _elsker_ jeg mit WinME's opstart
på bare 15 sek! -og det har jeg erfaret bestemt ikke er tilfældet med W2K.

Fra : Beacon

Dato : 01-11-01 22:58

> [...]
WinME's opstart
| på bare 15 sek! -og det har jeg erfaret bestemt ikke er tilfældet

Jeg droppede ellers hurtigt ME og har ikke fortrudt skiftet til W2K.
W2K er ikke specielt længe om at starte (ca. 30-40 sek) og det er jo
småting i forhold til at ME skulle genstartes adskillige gange á ca.
15 sek hvilket ialt giver langt mere spildtid og ikke mindst
frustration...

Beacon

Fra : Madsen

Dato : 02-11-01 02:54

> [...]

> ....men på den anden side så _elsker_ jeg mit WinME's opstart
> på bare 15 sek! -og det har jeg erfaret bestemt ikke er tilfældet

Nej, Win2000 er ikke speciel hurtig i opstart, men når den først er
startet op så kører den fænomenal efter min mening. Man kan jo
bare benytte sig af hibernate-funktionen, hvis man ikke gider at
vente på den forholdvis lange opstart.
Omkring et til halvandet minuts opstartstid er dog ikke noget der
gør mig det helt store. Jeg sluger en kop kaffe eller laver noget
andet imens.
Jeg går mere op i om den kører stabilt når den først er startet :)

WinXP starter utrolig hurtigt op. Langt hurtigere end Win2000 og
er efter min mening mindst lige så stabil. Det er jo næsten også
samme styresystem hvor WinXP så bare er lidt mere gejlet op i
udseendet.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : TheCrow

Dato : 02-11-01 16:29

Hvor hurtig OS er til opstart er hamrende ligegyldig, det der er vigtigt er
hvordan det kører....er det stabilt eller not.

Så jeg kan kun give tidligere indlæg ret, Win2000 Pro m/SP2 kører bare
super. Drop win9x, personligt har jeg kun dårlige erfaringer med det OS.

W2k er iøvrig også ret god til håndtering af memory.

Jeg kører med W2k på en AMD Thunderbrid 1 ghz m/512 MB ram og har ingen
planer om at skifte OS foreløbig (har nemlig lige reinstall.)

Photoshop er faktisk optimeret til Intels CPU`er, og det er de fleste
grafiske programmer idag desværre endnu, men derfor kører de jo ikke
specielt dårligt på thunderbirds.

/TheCrow