Licensering?
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 31-10-01 16:58

Hej,

Hvis jeg nu udviklede et eller andet genialt program som kunne få mennesket
til at flyve, og jeg gerne ville sælge det - hvad skal jeg så have/gøre?

Kræver det ikke en Delphi-Licensering eller sådan noget, at få lov til at
vidersælge programmer som man har udviklet med Borland's Delphi?

....Hvordan er reglerne?

....Nogle url'er til god info om det?

// Søren

Fra : Thomas Rose

Dato : 31-10-01 18:24

Hej Søren,

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kræver det ikke en Delphi-Licensering eller sådan noget, at få lov til at
> vidersælge programmer som man har udviklet med Borland's Delphi?

Så vidt jeg ved må du kun distribuere programmer der er udviklet med en
registeret (købt) version af Delphi... dvs. de gratis versioner kun må
anvendes til personlig/privat brug.

> ...Nogle url'er til god info om det?

Kender desværre ingen... har du prøvet at kigge på Borlands hjemmeside?

Cheers,
Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-10-01 19:18

"Thomas Rose" <trose@get2net.dk> wrote in message
> Så vidt jeg ved må du kun distribuere programmer der er udviklet med en
> registeret (købt) version af Delphi... dvs. de gratis versioner kun må
> anvendes til personlig/privat brug.

Freeware må også gerne distribueres selvom, det er lavet med den gratis
version. Bare du ikke tjener penge på det.

Fra : Ingolf

Dato : 31-10-01 19:54

Hvis det er en af de gratis version af Delphi 3 eller 4 fra AOD's (Alt om
data) cdrom, kan du sagtens benytte programmet til at sælge software. Det
står i readme filen i Delphi 3. Det er trods alt en standard version.

Da Delphi 4 udkom på en AOD cd, troede jeg det var løgn.. det samme stod i
readme filen, men jeg kontaktede AOD's redaktion og fik bekræftet at du må
udvikle alt det du vil og sælge det ligeså.

Så det går jeg ud fra... dog bør du måske sikre dig 100%... HVIS du altså
erobrer verdensmarkedet :).. at din licens er iorden, skriftligt fra
Borland/Inprise. Køb evt programmet i fuld pro version.. omkring 10k.. så er
du sq sikker... pengenkommer jo lynhurtigt igen ;)

Held og lykke med det !

Venligst
Ingolf