/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
ADSL (Netexpress) i netværk p
Fra : Karen Seiersen


Dato : 31-10-01 15:19

Hej NG.

Vi har haft DSL i netværk siden maj måned, med manuel konfiguration. Nu
er der så pludselig mandag aften ingen forbindelse til server. Afventer
for at se om det midlertidig er nede, men stadig ingen forbindelse ej
heller tirsdag. Ringer til TDC hotline, og i formiddags ringede så en
tekniker, vi fik skidtet op at stå dog kun med en dirrekte linie til den
ene iMac, men med DHCP konfiguration.

Nu er så det store spørgsmål ... hvad kan være galt når der ingen
forbindelse er når jeg tilslutter det som netværk ???? Har forgæves
prøvet.... men om det er kablerne eller Hub/switch der er "nede" eller
måske noget helt andet ???

Nogen gode råd ???

Modtages med glæde på forhånd tak !!!

Vores "isenkram" består af følgende:

1 iMac rev. B USB - OS 9.1 DK - 96 Mbyte Ram.
1 iMac DV SE USB - OS 9.1 DK - 256 Mbyte Ram. (dette er hovedcomputer i
netværk)
1 netværks Hub/switch 10/100 Dual speed. Mærke D-Link 5 porte + Uplink
1 ADSL modem Siemens (TDC)
1 Router Speedstream (TDC)

2 alm. Hub's m. 4 USB porte

1 Lacie brænder
2 Epson printere
2 Superdiskdrive

Mac hilsner Karen

 
 
Jesper Haaber Gyllin~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 31-10-01 16:01

Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:

> Hej NG.
>
> Vi har haft DSL i netværk siden maj måned, med manuel konfiguration. Nu
> er der så pludselig mandag aften ingen forbindelse til server. Afventer
> for at se om det midlertidig er nede, men stadig ingen forbindelse ej
> heller tirsdag. Ringer til TDC hotline, og i formiddags ringede så en
> tekniker, vi fik skidtet op at stå dog kun med en dirrekte linie til den
> ene iMac, men med DHCP konfiguration.
>
> Nu er så det store spørgsmål ... hvad kan være galt når der ingen
> forbindelse er når jeg tilslutter det som netværk ???? Har forgæves
> prøvet.... men om det er kablerne eller Hub/switch der er "nede" eller
> måske noget helt andet ???
>
> Nogen gode råd ???
>
> Modtages med glæde på forhånd tak !!!
>
> Vores "isenkram" består af følgende:
>
> 1 iMac rev. B USB - OS 9.1 DK - 96 Mbyte Ram.
> 1 iMac DV SE USB - OS 9.1 DK - 256 Mbyte Ram. (dette er hovedcomputer i
> netværk)
> 1 netværks Hub/switch 10/100 Dual speed. Mærke D-Link 5 porte + Uplink
> 1 ADSL modem Siemens (TDC)
> 1 Router Speedstream (TDC)
>
> 2 alm. Hub's m. 4 USB porte
>
> 1 Lacie brænder
> 2 Epson printere
> 2 Superdiskdrive
>
> Mac hilsner Karen

Hej Karen

Du må have lavet et eller helt galt. Det skal sidde sådan:

ADSL modem SIEMENS->SpeedStream router->hub->iMacs og så videre.

Hvad mener du med at iMac SE er hoved computer ??

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Karen Seiersen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 31-10-01 16:31

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
>
> > Hej NG.
> >
> > Vi har haft DSL i netværk siden maj måned, med manuel konfiguration. Nu
> > er der så pludselig mandag aften ingen forbindelse til server. Afventer
> > for at se om det midlertidig er nede, men stadig ingen forbindelse ej
> > heller tirsdag. Ringer til TDC hotline, og i formiddags ringede så en
> > tekniker, vi fik skidtet op at stå dog kun med en dirrekte linie til den
> > ene iMac, men med DHCP konfiguration.
> >
> > Nu er så det store spørgsmål ... hvad kan være galt når der ingen
> > forbindelse er når jeg tilslutter det som netværk ???? Har forgæves
> > prøvet.... men om det er kablerne eller Hub/switch der er "nede" eller
> > måske noget helt andet ???
> >
> > Nogen gode råd ???
> >
> > Modtages med glæde på forhånd tak !!!
> >
> > Vores "isenkram" består af følgende:
> >
> > 1 iMac rev. B USB - OS 9.1 DK - 96 Mbyte Ram.
> > 1 iMac DV SE USB - OS 9.1 DK - 256 Mbyte Ram. (dette er hovedcomputer i
> > netværk)
> > 1 netværks Hub/switch 10/100 Dual speed. Mærke D-Link 5 porte + Uplink
> > 1 ADSL modem Siemens (TDC)
> > 1 Router Speedstream (TDC)
> >
> > 2 alm. Hub's m. 4 USB porte
> >
> > 1 Lacie brænder
> > 2 Epson printere
> > 2 Superdiskdrive
> >
> > Mac hilsner Karen
>
> Hej Karen
>
> Du må have lavet et eller helt galt. Det skal sidde sådan:
>
> ADSL modem SIEMENS->SpeedStream router->hub->iMacs og så videre.
>
> Hvad mener du med at iMac SE er hoved computer ??

Hej Jesper

Min iMac SE er den vi bruger på netværket og hvor forbindelsen til Moden
og Router er tilsluttet. Min mands iMc rev B er kun tilsluttet
HUB/Switch.

Tilslutningen ser således ud...
Fra moden et kabel (straight) til Router og
fra Router et kabel (straight) til HUB/Switch og
fra HUB/Switch et kabel Patch m.m. til både min og min mands comp.

Og det har jo virket upåklageligt siden maj, vi har ikke lige lavet om
på nogle indstillinger eller andet, derfor er det uforståeligt !!!

Og SORRY jeg glemte at oplyse at vores lokale netværk virker, så det
tyder da på, at forbindelsen er OK og at det nok ikke er "isenkrammet"
måske?


Mac hilsen Karen

Jesper Haaber Gyllin~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 31-10-01 16:43

Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
> >
> > > Hej NG.
> > >
> > > Vi har haft DSL i netværk siden maj måned, med manuel konfiguration. Nu
> > > er der så pludselig mandag aften ingen forbindelse til server. Afventer
> > > for at se om det midlertidig er nede, men stadig ingen forbindelse ej
> > > heller tirsdag. Ringer til TDC hotline, og i formiddags ringede så en
> > > tekniker, vi fik skidtet op at stå dog kun med en dirrekte linie til den
> > > ene iMac, men med DHCP konfiguration.
> > >
> > > Nu er så det store spørgsmål ... hvad kan være galt når der ingen
> > > forbindelse er når jeg tilslutter det som netværk ???? Har forgæves
> > > prøvet.... men om det er kablerne eller Hub/switch der er "nede" eller
> > > måske noget helt andet ???
> > >
> > > Nogen gode råd ???
> > >
> > > Modtages med glæde på forhånd tak !!!
> > >
> > > Vores "isenkram" består af følgende:
> > >
> > > 1 iMac rev. B USB - OS 9.1 DK - 96 Mbyte Ram.
> > > 1 iMac DV SE USB - OS 9.1 DK - 256 Mbyte Ram. (dette er hovedcomputer i
> > > netværk)
> > > 1 netværks Hub/switch 10/100 Dual speed. Mærke D-Link 5 porte + Uplink
> > > 1 ADSL modem Siemens (TDC)
> > > 1 Router Speedstream (TDC)
> > >
> > > 2 alm. Hub's m. 4 USB porte
> > >
> > > 1 Lacie brænder
> > > 2 Epson printere
> > > 2 Superdiskdrive
> > >
> > > Mac hilsner Karen
> >
> > Hej Karen
> >
> > Du må have lavet et eller helt galt. Det skal sidde sådan:
> >
> > ADSL modem SIEMENS->SpeedStream router->hub->iMacs og så videre.
> >
> > Hvad mener du med at iMac SE er hoved computer ??
>
> Hej Jesper
>
> Min iMac SE er den vi bruger på netværket og hvor forbindelsen til Moden
> og Router er tilsluttet. Min mands iMc rev B er kun tilsluttet
> HUB/Switch.

Jamen det hele er et netværk ! Skal jeg forstå det sådan at din mand
ikke kan bruge brænderen, printeren fra sin computer ?

>
> Tilslutningen ser således ud...
> Fra moden et kabel (straight) til Router og
> fra Router et kabel (straight) til HUB/Switch og
> fra HUB/Switch et kabel Patch m.m. til både min og min mands comp.
>
> Og det har jo virket upåklageligt siden maj, vi har ikke lige lavet om
> på nogle indstillinger eller andet, derfor er det uforståeligt !!!
>
> Og SORRY jeg glemte at oplyse at vores lokale netværk virker, så det
> tyder da på, at forbindelsen er OK og at det nok ikke er "isenkrammet"
> måske?

Hvad er det for en linie I har hos TDC ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Karen Seiersen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 31-10-01 16:50

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
>
> > Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
> >
> > > Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
> > >
> > > > Hej NG.
> > > >
> > > > Vi har haft DSL i netværk siden maj måned, med manuel konfiguration. Nu
> > > > er der så pludselig mandag aften ingen forbindelse til server. Afventer
> > > > for at se om det midlertidig er nede, men stadig ingen forbindelse ej
> > > > heller tirsdag. Ringer til TDC hotline, og i formiddags ringede så en
> > > > tekniker, vi fik skidtet op at stå dog kun med en dirrekte linie til den
> > > > ene iMac, men med DHCP konfiguration.
> > > >
> > > > Nu er så det store spørgsmål ... hvad kan være galt når der ingen
> > > > forbindelse er når jeg tilslutter det som netværk ???? Har forgæves
> > > > prøvet.... men om det er kablerne eller Hub/switch der er "nede" eller
> > > > måske noget helt andet ???
> > > >
> > > > Nogen gode råd ???
> > > >
> > > > Modtages med glæde på forhånd tak !!!
> > > >
> > > > Vores "isenkram" består af følgende:
> > > >
> > > > 1 iMac rev. B USB - OS 9.1 DK - 96 Mbyte Ram.
> > > > 1 iMac DV SE USB - OS 9.1 DK - 256 Mbyte Ram. (dette er hovedcomputer i
> > > > netværk)
> > > > 1 netværks Hub/switch 10/100 Dual speed. Mærke D-Link 5 porte + Uplink
> > > > 1 ADSL modem Siemens (TDC)
> > > > 1 Router Speedstream (TDC)
> > > >
> > > > 2 alm. Hub's m. 4 USB porte
> > > >
> > > > 1 Lacie brænder
> > > > 2 Epson printere
> > > > 2 Superdiskdrive
> > > >
> > > > Mac hilsner Karen
> > >
> > > Hej Karen
> > >
> > > Du må have lavet et eller helt galt. Det skal sidde sådan:
> > >
> > > ADSL modem SIEMENS->SpeedStream router->hub->iMacs og så videre.
> > >
> > > Hvad mener du med at iMac SE er hoved computer ??
> >
> > Hej Jesper
> >
> > Min iMac SE er den vi bruger på netværket og hvor forbindelsen til Moden
> > og Router er tilsluttet. Min mands iMc rev B er kun tilsluttet
> > HUB/Switch.
>
> Jamen det hele er et netværk ! Skal jeg forstå det sådan at din mand
> ikke kan bruge brænderen, printeren fra sin computer ?
>
> >
> > Tilslutningen ser således ud...
> > Fra moden et kabel (straight) til Router og
> > fra Router et kabel (straight) til HUB/Switch og
> > fra HUB/Switch et kabel Patch m.m. til både min og min mands comp.
> >
> > Og det har jo virket upåklageligt siden maj, vi har ikke lige lavet om
> > på nogle indstillinger eller andet, derfor er det uforståeligt !!!
> >
> > Og SORRY jeg glemte at oplyse at vores lokale netværk virker, så det
> > tyder da på, at forbindelsen er OK og at det nok ikke er "isenkrammet"
> > måske?
>
> Hvad er det for en linie I har hos TDC ?

Hej Jesper
Det er Netexpress 128/256
Mac hilsen Karen

Karen Seiersen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 31-10-01 16:56

Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
> >
> > > Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
> > >
> > > > Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Hej NG.
> > > > >
> > > > > Vi har haft DSL i netværk siden maj måned, med manuel
> > > > > konfiguration. Nu er der så pludselig mandag aften ingen
> > > > > forbindelse til server. Afventer for at se om det midlertidig er
> > > > > nede, men stadig ingen forbindelse ej heller tirsdag. Ringer til
> > > > > TDC hotline, og i formiddags ringede så en tekniker, vi fik
> > > > > skidtet op at stå dog kun med en dirrekte linie til den ene iMac,
> > > > > men med DHCP konfiguration.
> > > > >
> > > > > Nu er så det store spørgsmål ... hvad kan være galt når der ingen
> > > > > forbindelse er når jeg tilslutter det som netværk ???? Har
> > > > > forgæves prøvet.... men om det er kablerne eller Hub/switch der er
> > > > > "nede" eller måske noget helt andet ???
> > > > >
> > > > > Nogen gode råd ???
> > > > >
> > > > > Modtages med glæde på forhånd tak !!!
> > > > >
> > > > > Vores "isenkram" består af følgende:
> > > > >
> > > > > 1 iMac rev. B USB - OS 9.1 DK - 96 Mbyte Ram. 1 iMac DV SE USB -
> > > > > OS 9.1 DK - 256 Mbyte Ram. (dette er hovedcomputer i netværk) 1
> > > > > netværks Hub/switch 10/100 Dual speed. Mærke D-Link 5 porte +
> > > > > Uplink 1 ADSL modem Siemens (TDC) 1 Router Speedstream (TDC)
> > > > >
> > > > > 2 alm. Hub's m. 4 USB porte
> > > > >
> > > > > 1 Lacie brænder 2 Epson printere 2 Superdiskdrive
> > > > >
> > > > > Mac hilsner Karen
> > > >
> > > > Hej Karen
> > > >
> > > > Du må have lavet et eller helt galt. Det skal sidde sådan:
> > > >
> > > > ADSL modem SIEMENS->SpeedStream router->hub->iMacs og så videre.
> > > >
> > > > Hvad mener du med at iMac SE er hoved computer ??
> > >
> > > Hej Jesper
> > >
> > > Min iMac SE er den vi bruger på netværket og hvor forbindelsen til
> > > Moden og Router er tilsluttet. Min mands iMc rev B er kun tilsluttet
> > > HUB/Switch.
> >
> > Jamen det hele er et netværk ! Skal jeg forstå det sådan at din mand
> > ikke kan bruge brænderen, printeren fra sin computer ?
> >
> > >
> > > Tilslutningen ser således ud... Fra moden et kabel (straight) til
> > > Router og fra Router et kabel (straight) til HUB/Switch og fra
> > > HUB/Switch et kabel Patch m.m. til både min og min mands comp.
> > >
> > > Og det har jo virket upåklageligt siden maj, vi har ikke lige lavet om
> > > på nogle indstillinger eller andet, derfor er det uforståeligt !!!
> > >
> > > Og SORRY jeg glemte at oplyse at vores lokale netværk virker, så det
> > > tyder da på, at forbindelsen er OK og at det nok ikke er "isenkrammet"
> > > måske?
> >
> > Hvad er det for en linie I har hos TDC ?
>
> Hej Jesper Det er Netexpress 128/256 Mac hilsen Karen

Hej Undskyld jeg fik ikke dette med... Ja rigtigt min mand kan ikke
bruge brænder eller scanner, men har egen printer.

Karen

Thorkil Olesen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Thorkil Olesen


Dato : 02-11-01 00:31

Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:

> Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
>
> > Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
> >
> > > Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
> > >
> > > > Min iMac SE er den vi bruger på netværket og hvor forbindelsen til
> > > > Moden og Router er tilsluttet. Min mands iMac rev B er kun tilsluttet
> > > > HUB/Switch.

Din iMac vel også kun tilsluttet med et patch-kabel til din hub/switch?

> > > > Tilslutningen ser således ud... Fra moden et kabel (straight) til
> > > > Router og fra Router et kabel (straight) til HUB/Switch og fra
> > > > HUB/Switch et kabel Patch m.m. til både min og min mands comp.
> > > >
> > > > Og det har jo virket upåklageligt siden maj, vi har ikke lige lavet om
> > > > på nogle indstillinger eller andet, derfor er det uforståeligt !!!
> > > >
> > > > Og SORRY jeg glemte at oplyse at vores lokale netværk virker, så det
> > > > tyder da på, at forbindelsen er OK og at det nok ikke er "isenkrammet"
> > > > måske?
> > >
> > > Hvad er det for en linie I har hos TDC ?
> >
> > Hej Jesper Det er Netexpress 128/256 Mac hilsen Karen

NetExpress kører vist nok over ATM, dvs. kablet mellem ADSL-modem og
router kører ATM. Der sidder så vidt jeg husker en "link"-lampe i begge
ender. Lyser de?

Routeren er sikkert sat op med IP-nr. 192.168.1.1/24, dvs. dine Mac'er
skal have et IP-nr. 192.168.1.x, hvor x skal være et tal mellem 2 og 254
(incl.). Det kan du se i kontrolpanelet "TCP/IP".

Routeren er sikkert også sat op som DHCP-server, dvs. den kan tildele
dine Mac'er korrekte IP-numre. Hvordan er kontrolpanelet "TCP/IP" sat op
i dine Mac'er?

(P.S. "hub" er ikke en forkortelse, men et almindeligt engelsk ord, og
det skal derfor ikke skrives med stort. Det du har er enten en hub eller
en switch, men det skulle være ligemeget i denne sammenhæng. Som du selv
har konkluderet, så virker den tilsyneladende, som den skal.)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Karen Seiersen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 02-11-01 11:44

Thorkil Olesen <Dont.use.this.address@pip.dknet.dk> wrote:

> Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
>
> > Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
> >
> > > Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
> > >
> > > > Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Min iMac SE er den vi bruger på netværket og hvor forbindelsen til
> > > > > Moden og Router er tilsluttet. Min mands iMac rev B er kun tilsluttet
> > > > > HUB/Switch.
>
> Din iMac vel også kun tilsluttet med et patch-kabel til din hub/switch?
>
> > > > > Tilslutningen ser således ud... Fra moden et kabel (straight) til
> > > > > Router og fra Router et kabel (straight) til HUB/Switch og fra
> > > > > HUB/Switch et kabel Patch m.m. til både min og min mands comp.
> > > > >
> > > > > Og det har jo virket upåklageligt siden maj, vi har ikke lige lavet om
> > > > > på nogle indstillinger eller andet, derfor er det uforståeligt !!!
> > > > >
> > > > > Og SORRY jeg glemte at oplyse at vores lokale netværk virker, så det
> > > > > tyder da på, at forbindelsen er OK og at det nok ikke er "isenkrammet"
> > > > > måske?
> > > >
> > > > Hvad er det for en linie I har hos TDC ?
> > >
> > > Hej Jesper Det er Netexpress 128/256 Mac hilsen Karen
>
> NetExpress kører vist nok over ATM, dvs. kablet mellem ADSL-modem og
> router kører ATM. Der sidder så vidt jeg husker en "link"-lampe i begge
> ender. Lyser de?
>
> Routeren er sikkert sat op med IP-nr. 192.168.1.1/24, dvs. dine Mac'er
> skal have et IP-nr. 192.168.1.x, hvor x skal være et tal mellem 2 og 254
> (incl.). Det kan du se i kontrolpanelet "TCP/IP".
>
> Routeren er sikkert også sat op som DHCP-server, dvs. den kan tildele
> dine Mac'er korrekte IP-numre. Hvordan er kontrolpanelet "TCP/IP" sat op
> i dine Mac'er?
>
> (P.S. "hub" er ikke en forkortelse, men et almindeligt engelsk ord, og
> det skal derfor ikke skrives med stort. Det du har er enten en hub eller
> en switch, men det skulle være ligemeget i denne sammenhæng. Som du selv
> har konkluderet, så virker den tilsyneladende, som den skal.)

Hej Thorkil

Ja... Min iMac er også kun tilsluttet med et patch-kabel til hub/switch?

Ja.... begge lamper lyser !!

Mine TCP/IP = Bruger DHCP server - Forbind via Ethernet - i øjeblikket
er det også sådan i min mands. TDC ville have jeg ændrede indstilligner,
på trods af at skidtet havde fungeret upåklageligt siden man og indtil
nu. Men misforstå ikke ... problemet var jo begyndt før TDC kom ind i
billedet.

Tak for din PS Ja tilsyneladende virker den.

Mac hilsen Karen

Thorkil Olesen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Thorkil Olesen


Dato : 04-11-01 19:40

Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:

> Thorkil Olesen <Dont.use.this.address@pip.dknet.dk> wrote:
>
> > NetExpress kører vist nok over ATM, dvs. kablet mellem ADSL-modem og
> > router kører ATM. Der sidder så vidt jeg husker en "link"-lampe i begge
> > ender. Lyser de?
>
> Ja.... begge lamper lyser !!

OK

> > Routeren er sikkert også sat op som DHCP-server, dvs. den kan tildele
> > dine Mac'er korrekte IP-numre. Hvordan er kontrolpanelet "TCP/IP" sat op
> > i dine Mac'er?

> Mine TCP/IP = Bruger DHCP server - Forbind via Ethernet - i øjeblikket
> er det også sådan i min mands.

Det er OK. Hvilke tal står der?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Karen Seiersen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 05-11-01 09:47

Thorkil Olesen <Dont.use.this.address@pip.dknet.dk> wrote:

> Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:
>
> > Thorkil Olesen <Dont.use.this.address@pip.dknet.dk> wrote:
> >
> > > NetExpress kører vist nok over ATM, dvs. kablet mellem ADSL-modem og
> > > router kører ATM. Der sidder så vidt jeg husker en "link"-lampe i
> > > begge ender. Lyser de?
> >
> > Ja.... begge lamper lyser !!
>
> OK
>
> > > Routeren er sikkert også sat op som DHCP-server, dvs. den kan tildele
> > > dine Mac'er korrekte IP-numre. Hvordan er kontrolpanelet "TCP/IP" sat
> > > op i dine Mac'er?
>
> > Mine TCP/IP = Bruger DHCP server - Forbind via Ethernet - i øjeblikket
> > er det også sådan i min mands.
>
> Det er OK. Hvilke tal står der?

Hej Thorkil Tak for din interesse :.)

Jeg har haft en anden hub (ikke switch) hjemme og prøve her i
week-enden, det virkede upåklageligt. Denne hub havde intet uplink stk.
som min switch har..... og det er her mit stik fra routerens LAN port
normalt sidder. Det virker også på vores switch hvis jeg ikke bruger
Uplink porten..... så tilsyneladende er denne port defekt ???

Mac hilsen Karen

Martin Edlich (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 05-11-01 12:16

In article <1f2e88k.k52ot6g957c0N%kvSLET@DETTEmail.dk>,
kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:

> Det virker også på vores switch hvis jeg ikke bruger
> Uplink porten..... så tilsyneladende er denne port defekt ?

Du bruger nok bare et forkert kabel.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Karen Seiersen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 05-11-01 15:15

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f2e88k.k52ot6g957c0N%kvSLET@DETTEmail.dk>,
> kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:
>
> > Det virker også på vores switch hvis jeg ikke bruger
> > Uplink porten..... så tilsyneladende er denne port defekt ?
>
> Du bruger nok bare et forkert kabel.

Hej Martin

Nej det er korrekt kabel, og hvis du har set mit/mine spørgsmål ville du
have observeret, at alt har fungeret upåklageligt siden maj..... og pist
uden nogen påviselig årsag virker det ikke fra den ene dag til den
anden.
Jeg har nu fået det til at virke, men blot ikke i Uplink porten men
"bare" en af de andre.

Mac hilsen Karen

Martin Edlich (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 05-11-01 15:56

In article <1f2en7f.80rp5p1wzeufmN%kvSLET@DETTEmail.dk>,
kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:

> Jeg har nu fået det til at virke, men blot ikke i Uplink porten men
> "bare" en af de andre.

Med det samme kabel som du havde i uplink porten før?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Karen Seiersen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 05-11-01 19:00

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f2en7f.80rp5p1wzeufmN%kvSLET@DETTEmail.dk>,
> kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:
>
> > Jeg har nu fået det til at virke, men blot ikke i Uplink porten men
> > "bare" en af de andre.
>
> Med det samme kabel som du havde i uplink porten før?

Hej Martin

Ja, nøjagtig det samme kabel !! Så det må da være Uplink porten der er
gået "en tur". ØV

Mac hilsen Karen

Martin Edlich (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 05-11-01 19:21

In article <1f2ey1l.16d7p4zdup2d2N%kvSLET@DETTEmail.dk>,
kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:

> > Med det samme kabel som du havde i uplink porten før?
>
> Hej Martin
>
> Ja, nøjagtig det samme kabel !! Så det må da være Uplink porten der er
> gået "en tur". ØV

Hvis det er nøjagtigt samme kabel, så må der være en omskifterknap et
eller andet sted. Det er ikke samme kabel, der skal bruges til en
uplinkport og en alm. port.

Kan du ikke lige fortælle hvad din hub/switch hedder?

Du er ikke tilfældigvis kommet til at bruge port 1 samtidigt med
uplinkporten, vel?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Karen Seiersen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 05-11-01 21:49

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f2ey1l.16d7p4zdup2d2N%kvSLET@DETTEmail.dk>,
> kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:
>
> > > Med det samme kabel som du havde i uplink porten før?
> >
> > Hej Martin
> >
> > Ja, nøjagtig det samme kabel !! Så det må da være Uplink porten der er
> > gået "en tur". ØV
>
> Hvis det er nøjagtigt samme kabel, så må der være en omskifterknap et
> eller andet sted. Det er ikke samme kabel, der skal bruges til en
> uplinkport og en alm. port.
>
> Kan du ikke lige fortælle hvad din hub/switch hedder?
>
> Du er ikke tilfældigvis kommet til at bruge port 1 samtidigt med
> uplinkporten, vel?

Hej igen

Navnet på hub/switch = D-Link DFE-905DX, 10/100Mbps.
Og jo jeg har haft brugt både port 1 og Uplinkporten samtidig, er dette
forkert ??
Mener ellers at det var sådan jeg forbandt det i maj, da jeg/vi fik
ADSL.

Mac hilsen Karen

Martin Edlich (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 05-11-01 23:29

In article <1f2f5r1.wv1tcz1i66nauN%kvSLET@DETTEmail.dk>,
kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:

> Navnet på hub/switch = D-Link DFE-905DX, 10/100Mbps.

OK. Det lykkedes dog ikke mig at finde en manual til den. Jeg kan se at
der er nogen konfiguratinsmuligheder p den, s hvis du har manualen
liggende som en pdf-fil, er du velkommen til at sende den til mig, sÂ
burde det være muligt at finde ud af hvad der er sket.

> Og jo jeg har haft brugt bÂde port 1 og Uplinkporten samtidig, er dette
> forkert ??

PÂ visse hub/switche, ja.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Karen Seiersen (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 06-11-01 15:04

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f2f5r1.wv1tcz1i66nauN%kvSLET@DETTEmail.dk>,
> kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:
>
> > Navnet på hub/switch = D-Link DFE-905DX, 10/100Mbps.
>
> OK. Det lykkedes dog ikke mig at finde en manual til den. Jeg kan se at
> der er nogen konfiguratinsmuligheder p den, s hvis du har manualen
> liggende som en pdf-fil, er du velkommen til at sende den til mig, sÂ
> burde det være muligt at finde ud af hvad der er sket.
>
> > Og jo jeg har haft brugt bÂde port 1 og Uplinkporten samtidig, er dette
> > forkert ??
>
> PÂ visse hub/switche, ja.

Hej Martin

Tak for din iver for at hjælpe mig/os

Desværre manualen findes kun i papir format.

Og måske lige netop på min hub ?? !!

Heldigvis er der garanti endnu, kan være de "æder" denne fejl..... hub
købt i marts måned i CC Glostrup.

Mac hilsen Karen

Martin Edlich (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 06-11-01 15:07

In article <1f2ghn8.ih560i1ec3lkgN%kvSLET@DETTEmail.dk>,
kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:

> Desværre manualen findes kun i papir format.

Og du har ikke en scanner?
Ellers læs den igennem, og hvis der er noget der virker uforståeligt, så
spørg endelig her.

> Heldigvis er der garanti endnu, kan være de "æder" denne fejl..... hub
> købt i marts måned i CC Glostrup.

Hvis det bare er en simpel opsætningsfejl, så risikerer du at ende med
en regning.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Karen Seiersen (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 06-11-01 17:59

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f2ghn8.ih560i1ec3lkgN%kvSLET@DETTEmail.dk>,
> kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:
>
> > Desværre manualen findes kun i papir format.
>
> Og du har ikke en scanner?
> Ellers læs den igennem, og hvis der er noget der virker uforståeligt, så
> spørg endelig her.
>
> > Heldigvis er der garanti endnu, kan være de "æder" denne fejl..... hub
> > købt i marts måned i CC Glostrup.
>
> Hvis det bare er en simpel opsætningsfejl, så risikerer du at ende med
> en regning.

Hej igen Martin

Jo jeg har scanner, men et meget dårligt OCR prog. OmniPage lite, det
oversætter ikke godt. Og hvis jeg indscanner det i Newspaper format, og
derefter overfører til Photoshop - kan det læses, men bestemt ikke godt.
!

Tror ikke det er opsætningen...... har læst i manualen at det er rigtigt
hvad du fortalte om, ikke at bruge Uplink + port 1 samtidig. Hvad sker
hvis man gør det ??

Mac hilsen Karen

Martin Edlich (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 06-11-01 18:42

In article <1f2gpkg.40dt8aeums68N%kvSLET@DETTEmail.dk>,
kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:

> Jo jeg har scanner, men et meget dårligt OCR prog. OmniPage lite, det
> oversætter ikke godt. Og hvis jeg indscanner det i Newspaper format, og
> derefter overfører til Photoshop - kan det læses, men bestemt ikke godt.

Uhm, hvad er Newspaper format? Kan den ikke gemme det som en tiff eller
lignende?

Jeg har også ADSL, så størrelsen på filen skulle ikke være det store
problem.

> Tror ikke det er opsætningen...... har læst i manualen at det er rigtigt
> hvad du fortalte om, ikke at bruge Uplink + port 1 samtidig. Hvad sker
> hvis man gør det ??

Så virker en af delene ikke.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Karen Seiersen (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 06-11-01 19:08

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f2gpkg.40dt8aeums68N%kvSLET@DETTEmail.dk>,
> kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:
>
> > Jo jeg har scanner, men et meget dårligt OCR prog. OmniPage lite, det
> > oversætter ikke godt. Og hvis jeg indscanner det i Newspaper format, og
> > derefter overfører til Photoshop - kan det læses, men bestemt ikke godt.
>
> Uhm, hvad er Newspaper format? Kan den ikke gemme det som en tiff eller
> lignende?
>
> Jeg har også ADSL, så størrelsen på filen skulle ikke være det store
> problem.
>
> > Tror ikke det er opsætningen...... har læst i manualen at det er rigtigt
> > hvad du fortalte om, ikke at bruge Uplink + port 1 samtidig. Hvad sker
> > hvis man gør det ??
>
> Så virker en af delene ikke.

Hej Martin

Newspaper format = Billed af "avispapir" Jo kan i Photoshop gemmes som
tiff. Jeg kan godt scanne manualen og pakke den, så må jeg have din
mailadr. hvis den er anderledes end hovedet.

Vil det mon sige at en af portene er blevet defekt når jeg har brugt
begge samtidig ?

Mac hilsen Karen




Martin Edlich (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 06-11-01 19:20

In article <1f2gsx3.1usy0slejjmyqN%kvSLET@DETTEmail.dk>,
kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:

> Newspaper format = Billed af "avispapir" Jo kan i Photoshop gemmes som
> tiff. Jeg kan godt scanne manualen og pakke den, så må jeg have din
> mailadr. hvis den er anderledes end hovedet.

Min mailadresse er helt i orden, ellers ville min signatur ikke være
nødvendig

> Vil det mon sige at en af portene er blevet defekt når jeg har brugt
> begge samtidig ?

Det kan jeg ikke tro.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Karen Seiersen (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Karen Seiersen


Dato : 06-11-01 20:22

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f2gsx3.1usy0slejjmyqN%kvSLET@DETTEmail.dk>,
> kvSLET@DETTEmail.dk (Karen Seiersen) wrote:
>
> > Newspaper format = Billed af "avispapir" Jo kan i Photoshop gemmes som
> > tiff. Jeg kan godt scanne manualen og pakke den, så må jeg have din
> > mailadr. hvis den er anderledes end hovedet.
>
> Min mailadresse er helt i orden, ellers ville min signatur ikke være
> nødvendig
>
> > Vil det mon sige at en af portene er blevet defekt når jeg har brugt
> > begge samtidig ?
>
> Det kan jeg ikke tro.

Hej Martin

Regnede også med at mailadr. var korrekt.

Og lyder godt at hubben måske ikke har taget skade.

Har lige sendt dig en mail med manualen. Håber du kan læse den.

Mac hilsen Karen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste