jar file
Fra : Martin Nielsen

Dato : 31-10-01 14:42

Hvordan laver jeg en jar fil ??

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 31-10-01 15:18

Skriver i kommandoprompten:

jar cf <jar-filnavn.jar> <filer, directories der skal med>

Ellers kan du bare lave en zip fil i f.eks. winzip og omdøbe den til *.jar

-dennis

Fra : Bornholmeren

Dato : 31-10-01 16:19

Hvis du også vil køre noget kode
skal du inkludere en manifest fil
A'la
---Manifest.mf----
Manifest-Version: 1.0

Main-Class: Test

Created-By: 1.3.0rc1 (Sun Microsystems Inc.)

Mvh

P.J.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 31-10-01 18:23

Jeg er ikke helt med på det med manifest ??

Jeg vil køre mit javaprogram fra dos-promt på en pc som ikke har kawa.
Simpelthen for at køre
den uafhængig af kawa.
Det jeg ved er jeg skal skrive: java "programnavn".class

Jeg har jo compileret den på forhånd.
Det virker bare ikke for mig.

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 01-11-01 22:31

Martin Nielsen wrote:

> [...]
> Simpelthen for at køre
> den uafhængig af kawa.
> Det jeg ved er jeg skal skrive: java "programnavn".class

Drop .class
Du kompiler med javac Programnavn.java
og kører koden med java Programnavn

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : HamSelv

Dato : 01-11-01 01:19

> [...]
> Manifest-Version: 1.0
>
> Main-Class: Test
>
> Created-By: 1.3.0rc1 (Sun Microsystems Inc.)

Jeg har lavet en manifest.mf fil magen til ovenstående, men jeg kan stadig
ikke få det til at virke.

Er der andre ting, som skal i manifest filen?

--

HamSelv

To reply, remove NOSPAM in email.

Fra : HamSelv

Dato : 01-11-01 01:24

Når jeg vil køre programmet med kommandoen java -jar Test.jar, kommer der
følgende fejl:

"Failed to load Main-Class manifest attribute from Test.jar"

Og så spørger jeg: Hvad dælen er der galt?

Fra : Filip Larsen

Dato : 01-11-01 01:32

"HamSelv" skrev

> Når jeg vil køre programmet med kommandoen java -jar Test.jar, kommer der
> følgende fejl:
>
> "Failed to load Main-Class manifest attribute from Test.jar"
>
> Og så spørger jeg: Hvad dælen er der galt?

Jeg mener du skal angive manifest filen separat på kommandolinien til jar
(option -m). Og filen skal (eller behøver) vist heller ikke være med blandt
de filer du pakker.

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-11-01 10:16

Et par andre faldgruber:

- Du skal angive 'Main' klassens fulle navn (dk.hamselv.Test el. lign.).
- Der skal være en blank linie til sidst i manifest filen.

-dennis