Palit Microsystems Geforce 3 Ti200....noge~
Fra : Emil Rune

Dato : 31-10-01 14:45

Hejsa

Jeg skal til at have nyt grafikkort, og valget er faldet på Geforce3. Jeg er
dog ikke villig til at betale de mange tusind kroner et "ægte" gf3 kort
koster. Jeg har kigget lidt på Ti200 kortet, og priserne på dette er noget
mere menneskelige, IMO. Jeg har især bemærket at kort fra firmaet Palit
Microsystems er meget billige, så jeg ville høre om der er nogle i gruppen
der har erfaringer med Palit eller evt. har hørt godt/skidt om dette mærke.

På forhånd tak
Emil
erune@worldonline.dk

Fra : poul erik pedersen

Dato : 31-10-01 19:51

skulle være ok - bare brug nvidia's reference drivers, palit opdaterer
aldring sine egne - sidste opdatering var d.16nov.2000 detonator 6.31 -
hvorfor ved jeg ikke.
Jeg synes du bare lige skulle vide det.
Niels

Emil Rune <erune@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GjTD7.1300$RM3.153682@news000.worldonline.dk...

Fra : Armitage

Dato : 02-11-01 13:25

"poul erik pedersen" <p.e.pedersen@get2net.dk> wrote in message
> skulle være ok - bare brug nvidia's reference drivers, palit opdaterer
> aldring sine egne - sidste opdatering var d.16nov.2000 detonator 6.31 -
> [...]

Fik du dit TV-Out til at virke med nVidias drivere?

Fra : Cmx

Dato : 04-11-01 14:34

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Microsystems er meget billige, så jeg ville høre om der er nogle i gruppen
> der har erfaringer med Palit eller evt. har hørt godt/skidt om dette

Hejsa

Hos http://ixbt-labs.com har de en test af Geforce 3 fra Palit. Det er nok
den samme kvalitet man får med Ti 200 udgaven, men til prisen er det vel
ok!

Mvh Cmx

Fra : Anakin

Dato : 11-01-02 22:18

Mig bekendt skulle Palit Daytona Ti200 kortene være trukket tilbage pga for
mange fejl, samt for billigt brugte chips... er kun et rygte, jeg har ikke
fået det bekræftet, men min makker som læser mange "blade" skrev det til
mig, og vi har skiftet mening til enten

1: Creative Labs 3D Blaster GeForce3 Titanium 200 TV-Out Retail
Max Resolution: ? x ? Pixels
Memory: 64MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce3 Titanium 200
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / DVI / S-VHS
Warranty: 3 Years

2: Hercules 3D Prophet III-T200 TV-Out
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 64MB RAM DDR
Chipset: nVidia GeForce3 TI200
RAMDAC: 400MHz
Type: AGP x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out
Warranty: 3 Years

Prisen er jo NÆSTEN den samme....

Hilsen Frank

Fra : Deaster

Dato : 12-01-02 01:42

"Anakin" <ng@anakin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået det bekræftet, men min makker som læser mange "blade" skrev det til

Det drejer sig så svjv kun om den første sending til Danmark. Mit Palit GF3
TI200 kører helt perfekt OC til 215/460 Mhz uden nogen problemer.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Jan Ransdam

Dato : 12-01-02 21:29

Korrekt !! Det var kun den første sending af disse kort der var fejl behæftede
og fejlen viste sig vist kun ved motherboards med VIA chipset.

Mit Palit GF3 Ti200 er også helt OK - oc til 200/500 MHz uden problemer.

Så hvorfor betale mere for et kort, når nu alle kort i bund og grund bygger på
samme layout (nemlig reference layoutet fra Nvidia selv) og kun meget få af
kortleverandørerne (eks. Creative) udvikler noget selv.

mvh
Jan

Fra : Deaster

Dato : 13-01-02 00:06

"Jan Ransdam" <jra@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og fejlen viste sig vist kun ved motherboards med VIA chipset.
>
> Mit Palit GF3 Ti200 er også helt OK - oc til 200/500 MHz uden problemer.

Jep, mint kører fint 215/460 når jeg først har startet W2K, men ikke hvis
jeg koldstarter den. prøver lige hvordan den kører 200/500. Hvad får man
egentlig mest ud af. den primære clockfrekvens eller clockfrekvensen for
rammen ?

Fra : Jan Ransdam

Dato : 13-01-02 08:28

> [...]
> jeg koldstarter den. prøver lige hvordan den kører 200/500. Hvad får man
> egentlig mest ud af. den primære clockfrekvens eller clockfrekvensen for

mvh
Jan

Fra : Deaster

Dato : 13-01-02 12:46

det også ram´ene hvor der kan oc mest - det har i hvertfald været sådan på
alle de Nvidia kort jeg har haft i tidens løb.

Tak det prøver jeg lige.