Svar fra Kim Behnke...
Fra : Allan Rasmussen

Dato : 31-10-01 08:10

Christiansborg den 29. oktober 2001

Hej Allan

Tak for din mail. Og de pæne ord.

Jeg skal sørge for, at Tom - hvis han bliver valgt - også vil tale
motorcyklernes sag efter næste valg.

Selvom trafikministeren ikke mente, at MC'er skal komme over broerne til
nedsat pris, så er der alligevel bevægelse i tingene. Københavns
Overborgmester Kramer vil nemlig have, at der på Øresund indføres
"sociale rabatter", således at arbejdsløse m.fl. kan komme på billig tur
til Malmø. Hvordan han vil holde styr på det ude ved betalingsautomaten
har jeg hørt endnu. Det er dog noget nemmere at skelne en MC...!

Så jeg prøver lige igen - måske sidste chance inden valget??

Med venlig hilsen

Kim Behnke

Fra : bwl

Dato : 31-10-01 17:33

LooooooooooooooL: Det kan da kun være i Danmark at det ikke er en starf at
være arbejdsløs. For hunde da. HVorfor skal de har tingene billigere end os
der har betalt til dem og stadig betaler til dem???????????

ARGGGGHHHH

Brian W.
" som lige raser ud .........sorry............ havde iøvrigt næsten den
selvsamme snak med min "fagforening" mine såkaldte "
kammerater"...............bare fordi man melde sig ud af SID.........

Fra : Pein

Dato : 04-11-01 16:39

"bwl" <dustyman41@hotmail.com> wrote ...
> [...]
end os
> der har betalt til dem og stadig betaler til dem???????????

- Husk lige at der faktisk ikke er arbejde til alle.
- Husk lige at de arbejdsløse også betaler skat.
- Husk lige at de arbejdsløse delvist finansierer deres egne dagpenge
gennem medlemsskab af en A-kasse, og muligvis har gjort det i mange år
inden de blev arbejdsløse.
- Husk lige at arbejdsløshed sædvanligvis er midlertidigt, så de
arbejdsløse har sikkert selv været med til at betale broerne, og kommer
sikkert til at bidrage godt til samfundet igen snarligt.
- Husk _ikke_ at sætte lighedstegn mellem arbejdsløshed og så de få
tvivlsomme typer der slet ikke gider arbejde.
- Husk at tænke, og gerne på andre end dig selv.

/Pein
(der godt kan finde overskud til at hjælpe folk i nød, f.eks. folk der har
mistet deres arbejde)

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-11-01 19:27

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
> "bwl" <dustyman41@hotmail.com> wrote ...
> at
> end os

> - Husk at tænke, og gerne på andre end dig selv.

Niels var faktisk i en kort periode arbejdsløs, fordi hans arbejdsplads
lukkede som følge af en større virksomhedsfusion (så vidt jeg husker).
Arbejdsløshed er meget ofte ikke selvforskyldt, mens egoisme derimod...

Rittig

Fra : Søren Jim

Dato : 05-11-01 17:24

SÅDAN !

Søren jim

Fra : Armand

Dato : 05-11-01 18:14

Pein <niels@pein.dk> skrev i en
> [...]
> - Husk lige at arbejdsløshed sædvanligvis er midlertidigt, så de
> arbejdsløse har sikkert selv været med til at betale broerne.

For ikke at tale om: "Har været med til at bygge dem"

--
Armand.
(som smed, plaget af lavsæsoner, samt perioder med lav beskæftigelse -

Fra : bwl

Dato : 06-11-01 07:06

..
"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
> "bwl" <dustyman41@hotmail.com> wrote ...
> at
> end os

> - Husk lige at der faktisk ikke er arbejde til alle.

Muligt, men hvem fortælle det til folk??

> - Husk lige at de arbejdsløse også betaler skat.

Det gør alle da
> - Husk lige at de arbejdsløse delvist finansierer deres egne dagpenge
> gennem medlemsskab af en A-kasse, og muligvis har gjort det i mange år
> inden de blev arbejdsløse.
Ja det ved jeg godt. Betale 1100 om mdr. Og får 588 kr på dag i dagpange i
vinterhalvåret. hvor jeg OXO BLIVER FYRET!!!!!

> [...]
> - Husk _ikke_ at sætte lighedstegn mellem arbejdsløshed og så de få
> tvivlsomme typer der slet ikke gider arbejde.

dem er der desværre for mange af.
> - Husk at tænke, og gerne på andre end dig selv.

Det gør jeg oxo, men nok mest på dem der er aktiveret. Jeg ved godt der er
foreskel på dem der ikke gider at arbejde og der der mister deres arbejde
igen fusioner osv.
Til sammenligning kan jeg nævne at jeg har en bekendt der igenem 20 år nu
har nasset på statskassen. Han gider ikke arbejde og jeg mener gider ikke.
Han har det godt nok for de penge han får af kommunen.Så hvorfor skulle han
så få et job? Hvorfor skal han så ha rabat på at komme over broen?? Jeg
betaler jo mere i skat end han gør derfor burde jeg vel ha rabatten, og
ikke ham? Fordi man arbejder, er det jo ikke ensbetydende med at man får
flere penge. Kender flere eks........

Brian .W
"murer som oxo er sæsonbetonet"

" som vil tage på arbejde og betale skat "

Fra : Armand

Dato : 06-11-01 17:13

bwl <dustyman41@hotmail.com> skrev i en
> [...]
ikke.
> Han har det godt nok for de penge han får af kommunen.Så hvorfor

Hvad er der galt i at være blandt den der opgiver og lader andre komme
til?

Især blandt den ældre generation hører man fordomsfulde ord á dine; men
netop de 60-årige var ikke sene til at "opgive og lade andre komme til"
qua muligheden for at komme på efterløn
I mine øjne er de hykleriske så det batter !!!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-11-01 17:42

"bwl" <dustyman41@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> foreskel på dem der ikke gider at arbejde og der der mister deres arbejde

Så prøv igen.
Min svigerfar er "aktiveret". Han har betalt skat i over 30 år, og blev
fyret i en nedskæringsrunde. Han har knoklet røven ud af bukserne for at
finde nyt job, men han er jo det "grå guld", du ved, dem "alle" har brug
for, så det er ikke lykkedes endnu.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 06-11-01 20:29

Ok, hvis din mening var, at der egentlig kun var tale om de arbejdsløse
der helt har opgivet, og ikke gider arbejde, hvad er så problemet?
Hvor stor er chancen for de har en bil, og bruger det til at køre over
broerne med mere end en enkelt gang til jul?

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : bwl

Dato : 06-11-01 23:54

Okay jeg dropper diskussionen. Det var en førstehånds indskydelse der i
starten egentlig var meget god, men nu synes den at falme meget. For
selfølgelig bliver det da nok begrænset hvor meget en arbejdsløs kommer til
at køre over broen.( ja jeg ved sku ikke hvor mange af dem der kører over,
er uden job)... det er sur røv at blive fyret pga nedskæringer, og fusioner.
Min bemærkning var rettet mod dem der ikke gider at søge et job. men bare
lever MANGE år på statskassen, fordi man lærer at indordne sig under de
forhold der er ved at modtage bistandshjælp i 10 15 20 25 30 år. Det er jo
ikke tilfældet her ( kan jeg forstå) Jeg ved sku godt hvordan der er at gå
en LAAANG vinter på dagpenge fordi der ikke er noget arbejde. det er sku sur
røv. det ved de fleste, og de søger sku oxo arbejde lige snart de kan.
UANSET ALDEREN.

Det kan da godt være at rittigs far blev fyret pga nedskæringer...og har
svært ved at finde arbejde, pga alderen..... men han gør jo lige netop noget
for det. Det er da kanon. Men havde han nu ikke gjort noget ved det, og bare
havde sat sig ned og surmulet over, og så modtaget bistand fordi det var
nemmest, så kan man kalde det "hyklerisk" ( nok lidt overdrevet, men
overdrivelse fremme forståelsen) . Men han søger jo job????? ( sagde claus)

Nå men skal vi lade den stå her, eller skla der et sidste ord ind.

Brian W.

Signing off. ( låner lige en signatur)