/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Skal man have pas med på en endagstur til ~
Fra : Lillejorn


Dato : 31-10-01 00:00

På forhånd tak
Rune



 
 
Mark Beaumont (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 31-10-01 00:51


"Lillejorn" <lillejorn@usa.net> skrev
> På forhånd tak


Ja, du skal stadig medbringe pas ved rejse til lande uden
for Norden.

Vh Mark


Viggo (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Viggo


Dato : 31-10-01 12:25


"Mark Beaumont" <beaumont@os.dk> wrote in message
news:9rneck$18qk$1@news.cybercity.dk...

"Lillejorn" <lillejorn@usa.net> skrev
> På forhånd tak


Ja, du skal stadig medbringe pas ved rejse til lande uden
for Norden.

Vh Mark
-----------------
..... og legitimation til Norden. Det er sikrest at medbringe passet, så man
kan bevise, at man ikke behøver at have pas med!

Vh
Viggo


Mark Beaumont (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 01-11-01 04:16


"Viggo" <vboller@post2.tele.dk> skrev
> .... og legitimation til Norden. Det er sikrest at medbringe passet,
> så man kan bevise, at man ikke behøver at have pas med!

Ja, men nemmere blot at tage sit kørekort med.

Vh Mark


Marianne Kristiansen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Marianne Kristiansen


Dato : 01-11-01 10:36

Mark Beaumont wrote:
>
>"Viggo" <vboller@post2.tele.dk> skrev
>> .... og legitimation til Norden. Det er sikrest at medbringe passet,
>> så man kan bevise, at man ikke behøver at have pas med!
>
>Ja, men nemmere blot at tage sit kørekort med.

Er førerkort gyldig legitimasjon? Her i Norge er det kun pass som
gjelder, og hadde vi ikke hatt passet med (selv om det altså ikke er
passplikt), hadde vi ikke kommet med flyet til Athen i sommer. Jeg
vet at en dagstur Til tyskland ikke er det samme, men man _skal_
kunne legitimere seg.

--
Marianne Kristiansen

Mark Beaumont (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 01-11-01 12:37


"Marianne Kristiansen" <mixelite@hotmail.com> skrev
> Er førerkort gyldig legitimasjon?

Ja, ved rejser i de nordiske lande, og det var det mit svar
gik på

> Her i Norge er det kun pass som gjelder, og hadde vi ikke
> hatt passet med (selv om det altså ikke er passplikt), hadde
> vi ikke kommet med flyet til Athen i sommer. Jeg vet at en
>dagstur Til tyskland ikke er det samme, men man _skal_ kunne
> legitimere seg.

Vi er helt enige.


Ivan Storgaard Vogel~ (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Ivan Storgaard Vogel~


Dato : 01-11-01 17:18

Mark Beaumont wrote:
>
> "Marianne Kristiansen" <mixelite@hotmail.com> skrev
> > Er førerkort gyldig legitimasjon?
>
> Ja, ved rejser i de nordiske lande, og det var det mit svar
> gik på

Nej, ikke gyldigt ID, men det er heller ikke nødvendigt at bære i norden
- kun til flyvere mm.
>
> > Her i Norge er det kun pass som gjelder, og hadde vi ikke
> > hatt passet med (selv om det altså ikke er passplikt), hadde
> > vi ikke kommet med flyet til Athen i sommer. Jeg vet at en
> >dagstur Til tyskland ikke er det samme, men man _skal_ kunne
> > legitimere seg.
>
> Vi er helt enige.

--
---------------------------
Ivan Storgaard Vogelius         Office 520-621
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.

Mark Beaumont (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 01-11-01 21:15


"Ivan Storgaard Vogelius" <ivansv@ifa.au.dk> skrev
> > Ja, ved rejser i de nordiske lande, og det var det mit svar
> > gik på
> Nej, ikke gyldigt ID, men det er heller ikke nødvendigt at bære i norden
> - kun til flyvere mm.

Tillad mig at citere fra folderen "Danmark og Schengen - en praktisk
vejledning", som er udgivet af Indenrigsministeriet.

Nordiske statsborgere, som er bosiddende i Dan-
mark, og som ønsker at rejse i de øvrige nordiske
lande, behøver ligesom danske statsborgere ikke
at medbringe pas, men derimod anden form for
legitimation (for eksempel et kørekort).

Vh Mark




Ivan Storgaard Vogel~ (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Ivan Storgaard Vogel~


Dato : 01-11-01 11:00

Mark Beaumont wrote:
>
> "Viggo" <vboller@post2.tele.dk> skrev
> > .... og legitimation til Norden. Det er sikrest at medbringe passet,
> > så man kan bevise, at man ikke behøver at have pas med!
>
> Ja, men nemmere blot at tage sit kørekort med.
>
> Vh Mark

Kørekortet er ikke godkendt som officielt ID. Kun de ID-kort de fleste
andre landes borgere altid skal have med, samt pas. Da vi ikke i DK har
førstnævnte skal passet i princippet med. Hvorvidt man skal have pas med
for "at krydse grænsen" ved jeg ikke (ellers kan man jo komme fra
Schengen til Norge, som ikke er med i samarbejdet, uden pas).
Mvh Ivan
--
---------------------------
Ivan Storgaard Vogelius         Office 520-621
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.

Mark Beaumont (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 01-11-01 12:34


"Ivan Storgaard Vogelius" <ivansv@ifa.au.dk> skrev
> Kørekortet er ikke godkendt som officielt ID. Kun de ID-kort
> de fleste andre landes borgere altid skal have med, samt pas.
> Da vi ikke i DK har førstnævnte skal passet i princippet med.

Jeg giver dig ret, hvis rejsen går uden for norden. Men en dansk
statsborger behøver ikke at medbringe pas, ved rejse i de øvrige
nordiske lande, her er det nok med legitimation som f.eks. kørekort.

> Hvorvidt man skal have pas med for "at krydse grænsen" ved
> jeg ikke (ellers kan man jo komme fra Schengen til Norge, som
> ikke er med i samarbejdet, uden pas).

England og Irland, der begge er medlemmer af EU, har ønsket at stå
udenfor Schengenkonventionen. Norge og Island, der ikke er medlemmer
af EU, har ønsket at være med i aftalen, og er derfor blevet en del af
Schengen-samarbejdet.

Vh Mark



Ivan Storgaard Vogel~ (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Ivan Storgaard Vogel~


Dato : 01-11-01 17:17

Mark Beaumont wrote:
>
> "Ivan Storgaard Vogelius" <ivansv@ifa.au.dk> skrev
> > Kørekortet er ikke godkendt som officielt ID. Kun de ID-kort
> > de fleste andre landes borgere altid skal have med, samt pas.
> > Da vi ikke i DK har førstnævnte skal passet i princippet med.
>
> Jeg giver dig ret, hvis rejsen går uden for norden. Men en dansk
> statsborger behøver ikke at medbringe pas, ved rejse i de øvrige
> nordiske lande, her er det nok med legitimation som f.eks. kørekort.
>
> > Hvorvidt man skal have pas med for "at krydse grænsen" ved
> > jeg ikke (ellers kan man jo komme fra Schengen til Norge, som
> > ikke er med i samarbejdet, uden pas).
>
> England og Irland, der begge er medlemmer af EU, har ønsket at stå
> udenfor Schengenkonventionen. Norge og Island, der ikke er medlemmer
> af EU, har ønsket at være med i aftalen, og er derfor blevet en del af
> Schengen-samarbejdet.
>
> Vh Mark

Aha... det vidste jeg ikke - tak for updaten.
Man skla dog stadig bære legalt ID i de fleste lande.
Mvh
--
---------------------------
Ivan Storgaard Vogelius         Office 520-621
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.

elha (31-10-2001)
Kommentar
Fra : elha


Dato : 31-10-01 14:35

Jeg kan fortælle dig at det koster 500 kr. at lade være
Mvh. Else

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


PHK (31-10-2001)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 31-10-01 17:57


"elha" <elha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:01TD7.1296$RM3.153164@news000.worldonline.dk...
> Jeg kan fortælle dig at det koster 500 kr. at lade være

Har du fået en bøde?

Hvorhenne?


--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)




Steen Johansen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Steen Johansen


Dato : 01-11-01 00:51


"elha" <elha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:01TD7.1296$RM3.153164@news000.worldonline.dk...
> Jeg kan fortælle dig at det koster 500 kr. at lade være
> Mvh. Else
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Ja hvis du selv gør opmærksom på at du ikke har dit pas med
hvis du bliver taget uden er bøden 7000 kr
det fik en af Fultons folk for et par år siden
MvH Steen
>



Emil Jelstrup (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Emil Jelstrup


Dato : 01-11-01 19:00



Steen Johansen wrote:

> "elha" <elha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:01TD7.1296$RM3.153164@news000.worldonline.dk...
> > Jeg kan fortælle dig at det koster 500 kr. at lade være
> > Mvh. Else
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Ja hvis du selv gør opmærksom på at du ikke har dit pas med
> hvis du bliver taget uden er bøden 7000 kr
> det fik en af Fultons folk for et par år siden
> MvH Steen
> >

For et par år siden...
Men dengang var Danmark ikke med i Schengen.

Jeg ved ikke hvordan de nuværende regler er, men der er ihverfald næsten
adrig grænsekontrol.

//Emil Jelstrup


Ole Damgaard (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Ole Damgaard


Dato : 01-11-01 03:09

> På forhånd tak
> Rune

Du skal ikke vise pas ved grænsen. I Tyskland kræver de pas ved overnatning
på hoteller og campingpladser. Så på en endagstur er der ingen grund til at
medbringe et pas.




Mark Beaumont (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 01-11-01 04:05


"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev
> Du skal ikke vise pas ved grænsen. I Tyskland kræver de pas ved
> overnatning på hoteller og campingpladser. Så på en endagstur er
> der ingen grund til at medbringe et pas.

Selv om man nok ikke for brug for sit pas, på en endags tur til
Tyskland, så skal man have det med.

Vh Mark


Asle Bjerva (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Asle Bjerva


Dato : 01-11-01 21:59

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i melding
news:f92E7.365$TS5.7084@news.get2net.dk...
> > På forhånd tak
> > Rune
>
> Du skal ikke vise pas ved grænsen. I Tyskland kræver de pas ved
overnatning
> på hoteller og campingpladser. Så på en endagstur er der ingen grund til
at
> medbringe et pas.
>
Ved overnatting i Tyskland på flere hoteller i sommer var det INGEN som
spurte etter pass. Derimot ville man se på passet i Sveits, men så er jo
Sveits heller ikke medlem av Schengen samarbeidet.
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spambait 9' for Epost)
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste