konvertering af html specificerede tables,~
Fra : T M

Dato : 30-10-01 23:20

Hejsa..

Jeg har en hulens masse tables på min side, og nu vil jeg gerne rykke
definitionen af disse over i CSS, for at gøre selve HTML dokumentet lidt
mindre, men hvordan gør man lige det? Syntes jeg har læst CSS specs igennem
omkring tables, men fatter nada...

skal omdannes til noget :

CSS :
table.this_table {
border : 0;
}

Og så står jeg af, hvordan specificerer jeg cellspacing og cellpadding i
CSS???

Mvh Thomas

Fra : Starvision

Dato : 31-10-01 01:11

Du kan f.eks gøre sådan, så styres dine tabeller automatisk fra det
style(men husk at fjerne Html koderne fra selve tabellen):
<head>
TABLE {font-size:12px;color:FF0000; border:1px solid #000000}
</head>
Det skal lige siges at cellspacing og cellpadding ikke kan styres fra et
style, ellers så læs mere om CSS her www.starvision.dk
Mvh Frank Møller
www.starvision.dk