Mest crazy køretøj på Nürburgring
Fra : origo@earthling.net

Dato : 30-10-01 22:49

Man ser mange spesielle biler og MC'ere når man besøker Nordschleife. Denne
her er dog litt utover det vanlige. Gad vide hvilken rundetid han klarte

http://fotos.nurburgring.de/2001/011027_e/DSC00033.jpg

JS

Fra : Pein

Dato : 31-10-01 00:30

<origo@earthling.net> wrote ...

> http://fotos.nurburgring.de/2001/011027_e/DSC00033.jpg

Hold k... hvor det styrer for vildt.
Genialt.

Fra : RpR

Dato : 31-10-01 06:57

> Hold k... hvor det styrer for vildt.
> Genialt.

Der var en i mit forum der postede hjemmesiden til dem der fremstiller dem,
hvis jeg ikke husker helt forkert så er tophastigheden 60km/t på
topmodellen.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : bo thomsen

Dato : 31-10-01 00:45

> [...]
Denne
> her er dog litt utover det vanlige. Gad vide hvilken rundetid han klarte

jeg håber sku virklig ikk at du fik baghjul af en på inliners

bo thomsen

Fra : james

Dato : 31-10-01 05:10

Helt vildt!

-james

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-10-01 07:42

james <airthy@post5.tele.dk> wrote in article
<3BDF798A.98B4CC76@post5.tele.dk>...

> Helt vildt!

Ja jeg er på det nærmeste måløs

--
Mikkel

Fra : Per Pedersen

Dato : 31-10-01 16:47

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> wrote in message
> james <airthy@post5.tele.dk> wrote in article
> <3BDF798A.98B4CC76@post5.tele.dk>...

> Ja jeg er på det nærmeste måløs
>
> --
> Mikkel

Jeg vil kalde det inspiration....

Den sværeste del af opgaven er nok at få overtalt ham den tykke med de tynde
arme om at det ikke er farligt. Og så lige finde en læderdragt han kan være
i. Nu er han jo formelt blevet vores testkører af køretøjer af tvivlsom
karakter og sikkerhed ( her tænkes på den blå Puch Maxi som hverken Mads
eller jeg vil køre på ) og Mads har jo en ekstra KX 500 motor
liggende.......så det......jeg smutter lige over i dk.sport.rulleskoejter og
drager nogle erfaringer....

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Mads Lund

Dato : 31-10-01 17:21

Jeg er med.

Men jeg vil nu påstå at gasturbine motoren er et mere oplagt valg end KX
motoren. Naturligvis sagligt vurderet på baggrung af især
motorkarakteristik.

Som træning kan Mikkels Nintendo med pod racer sagtens anvendes.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 31-10-01 17:24

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> Jeg er med.
>
> Men jeg vil nu påstå at gasturbine motoren er et mere oplagt valg end KX
> motoren.

LOL - ser vi et nytt projekt snart?

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 31-10-01 17:59

> LOL - ser vi et nytt projekt snart?

Vi mangler bare at finde nogle brandhæmmende in-liners

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-10-01 08:41

> Gad vide hvilken rundetid han klarte

Og så endda på våd vej ... Jeg faldt over info for et tykke tid siden men nu
kan jeg ikke finde linket.. Men den er baseret på en 2-takts scooter motor
der er modificeret med et større hjul. Som udgangspunkt er den vist på 50ccm
men alskens tuningstumper passer og så kommer hastigheden op over 100km/t

/A - jeg tror ikke at jeg tør - jeg kan stadig huske første og eneste gang
jeg var på et par inliners ...

Fra : Elbarto

Dato : 31-10-01 13:25

nu har jeg stået en del på inliners ...alt over 50kmt er uforsvarligt
har hængt efter utallige scooter og knallereter ...
og smuttet ned af ny munke gade i Århus
hvis den kan 60kmt er det mer som rigeligt

Erik ElB

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 31-10-01 13:44

"Elbarto" <elbarto@tdcadsl.dk> wrote in message
> nu har jeg stået en del på inliners ...alt over 50kmt er uforsvarligt
> har hængt efter utallige scooter og knallereter ...

50 km/t er da ikke så galt....afhænger da selvfølgelig hvor man gør det, da
bremseegenskaberne ikke er imponerende på sådan noget fodtøj (ihvert fald
ikke når man høre 35+km/t).
Men ser man bort fra bremseegenskaberne så styre rulleskøjter glimrende,
også når man kører over 50 eller 80 km/t (dette er min erfaring på 2by2
skøjter ). Man skal bare have én til at bremse for sig (og én til at samle
en op med en skovl hvis man styrter )

> og smuttet ned af ny munke gade i Århus

Ja det er nok et af de steder hvor det IKKE er særligt smart at køre med høj
hastighed.

Men på en bane er det da ikke galt,men der er selvfølgelig en lidt større
risiko for at skvatte/styrte end for de fleste andre trafikanter. Jeg synes
faktisk, efter at have set nogle af Jørunds film, at det mest uforsvarlige
er at lukke "køretøjer" med så forskellig topfart ind på banen samtidig.
> hvis den kan 60kmt er det mer som rigeligt

--
Jacob

Fra : origo@earthling.net

Dato : 31-10-01 16:30

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> wrote in message
>Jeg synes
> faktisk, efter at have set nogle af Jørunds film, at det mest uforsvarlige
> er at lukke "køretøjer" med så forskellig topfart ind på banen samtidig.

Sant nok, men problemet er, hvor skal du sette grensen? Selv med kjøretøy i
samme kategori, vil det være stor forskjell på hvor hurtig de enkelte
kjører, så egentlig har man ikke oppnådd det store. De ganger hvor særlig
langsomme kjøretøyer er ute, skiltes det om dette ved inngangen, så får man
selv ta sine forholdsregler.

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-10-01 16:52

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9rp5fq$8m7$1@sunsite.dk...
De ganger hvor særlig
> langsomme kjøretøyer er ute, skiltes det om dette ved inngangen, så får
man
> selv ta sine forholdsregler.

Her tænker du på turistbusser og andet godtfolk der liiige skal ud og have
en runde eller 2??

-
Morten Dahl

Fra : origo@earthling.net

Dato : 31-10-01 17:23

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
> Her tænker du på turistbusser og andet godtfolk der liiige skal ud og have
> en runde eller 2??

Ja.

Som sagt, når f.eks. turistbusser er ute på en rundvisning, så skiltes det
ved bomanlegget. Men - det er ingen som har muilghet for å vurdere hvor
hurtig en tilfeldig besøkende er. Nürburgrin GmbH gjør oppmkersom på at
almindelige trafikregler er gjeldende, og forårsaker man en ulykke fordi man
braser inn i et langsomtgående kjøretøy, har man selv skylden.

Dette er sjeldent et problem for folk som vet hvor de er, men det skjer da
uhell fra tid til annen som følge av "newbies" som kjører alt for hurtig i
forhold til det kjennskap de har til stedet. Det er imidlertid folks eget
problem. Det blir neppe endret, og det bør det heller ikke etter min mening.

JS

Fra : RacerNiels

Dato : 30-10-01 21:49

<origo@earthling.net> wrote in message news:9rn798$ep9$1@sunsite.dk...
> Man ser mange spesielle biler og MC'ere når man besøker Nordschleife.
Denne
> her er dog litt utover det vanlige. Gad vide hvilken rundetid han klarte

Mon han får knæet i???

Niels