Fasan oppskrifter
Fra : Anja

Dato : 30-10-01 20:35

ER det nogen der sidder på gode (eller mindre gode) oppskrifter på
fasan?
Og hvor mye kosten en fasan (Gryteklar) i DK.?

--
Anja

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-10-01 22:55

Hvis du bruger den link jeg har sendt med, så vil jeg være næsten sikker på
at du vil finde noget til smagsløgene.
http://www.google.com/search?q=fasan+opskrifter&hl=da&lr=

Kim Larsen

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 31-10-01 00:47

Kim Larsen skrev i meddelelsen
<3bdf21c7$0$25414$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hvis du bruger den link jeg har sendt med, så vil jeg være
næsten sikker på
>at du vil finde noget til smagsløgene.
>http://www.google.com/search?q=fasan+opskrifter&hl=da&lr=

Spændende læsning.
Torben

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 31-10-01 08:08

"Anja" <Anja1978@hotmail.com> skrev något mycket intressant i sitt
> meddelandet:

- Eller som èn i svenska se.hem.mat fx kunne skriva: Anja fick mej att
nästan trilla av stolen med följande stolligheter: )

> ER det nogen der sidder på gode (eller mindre gode) oppskrifter på
> fasan?

Jeg sidder på *denne* gode og meget enkle opskrift...
(Det er meget hyggeligere at kikke på her, end skulle søge link på
nettet

Fasan à la crème¨:
: . . . . . . . . . . . . . 4 pers.

2 fasanhaner (eller 3 fasanhøner)
salt
2 tsk paprika
100 g smør
3 spsk solsikkeolie
1 stort løg
2 dl tør hvidvin
4 dl piskefløde
2 tsk citronsaft

De istandgjorte fasaner gnides med salt samt paprika og ombindes
med bomuldsgarn eller slagtertråd.
Brunes i smørret tilsat olie.
Når de har taget farve, tilsættes løget, der skal være hakket groft.
Hvidvinen får et let opkog, inden den hældes i gryden.
Så kommer piskefløde og citronsaft til, hvorefter fuglende steger
over sagte varme i 45-50 minutter.
Tages da op, parteres i passende stykker og lægges i et halvdybt,
varmt serveringsfad.
Saucen koger lidt ind under omrøring, måske må der tilsættes en
smule kulør.
Smages til, hvorefter den kraftige flødesauce hældes over fasan-
stykkerne.
Spises med grønne bønner, og smørristede brødcroutons.

Velbekomme!

PS: Hvis ikke det er nok, så har jeg også opskrifter på...
Ovnstegte fasanhøner
Farseret fasan
Fasan à la Normande
Fasan i kål 1 & fasan i kål 2
Fasan i portvin
Fasan "Noilly Prat"
Fasan med oliven
Fasaner stegt på gammeldags manèr
Frøken Christensens fasan
Marineret fasan
Stegte fasaner på nem manèr
Fasanbryst chasseur
Fasanbryst imperiale
etc, etc.......

> Og hvor mye kosten en fasan (Gryteklar) i DK.?
Ved det ikke, - jeg skyder dem selv.

NB: Vänlige Hälsninger till no.alt.mat

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Copenhagen Autumn Jazz 2001 (31. Oct. - 4. Nov.)
Check the complete program at
www.jazzfestival.dk/autumnjazz
All the best from Copenhagen Jazz Festival (ddjaaaa)

Fra : Anja

Dato : 31-10-01 22:58

snipp..

> Ved det ikke, - jeg skyder dem selv.

ÅH dæven!!!! TØFT!
Har aldri hatt mugliheten selv. Lite fasan i norge.....Hva bruker du til
jakten???

--
Anja