asus v7100 pro 64 mb pure (store problemer~
Fra : kim og ingeborg jaco~

Dato : 30-10-01 19:40

Hej ng,
Jeg har samlet en computer, hvor grafikkortet laver meget vrøvl og
får maskinen til at gå ned.
Det er et asus v7100 pro pure bulk, som indtil videre kun sidder på een
skærm.
Problemet er at kortet ikke vil gå højere op end 16 farver
og straks kommer med en fejl meddelelse om at hardwaren
ikke er konfigureret rigtigt
(skærmen er installeret med drivere -
det er en philips 18" fladskærm med højtalere).
pc er sammenstykket med:
enermax 330W
1333 t-fugl
taisol køler
asus a7a 266 til socket a
2x 512 Mb pqi ram
IBM gxp60 7200 rpm 41 Gb
soundblaster pci 128 lydkort
ethernet netkort
(lydkortet, der dog giver lyd fra sig vil forøvrigt heller ikke
loade MIDI drivere - tror jeg den melder - men den giver altså lyd)
Der er ingen brok i enhedshåndteringen og ingen gule
udråbstegn.
Det er et temmeligt dyrt system - så jeg skal ha' det
op at køre godt - men hvordan?
Jeg er dybt fortvivlet - for jeg har prøvet de få tricks jeg
kender og er nu på bar bund - håber på hurtig hjælp - tak

Ingeborg

Fra : kim og ingeborg jaco~

Dato : 30-10-01 19:59

se forrige meddelelse -
jeg har til min store rædsel indset at jeg har sat pro kortet
i uden at fjerne en tab (som jeg stifter bekendtskab med
for første gang) kortet gik nu beredvilligt i - men det er et
pro kort - så nu er jeg bangefor at jeg har sendt både det og bundkortet til
dets alt for tidlige mark.
Desværre sidder jeg i en by og den omtalte computer i en anden.
Er der andre der har klodset på samme måde - eller er
jeg den eneste, der er så snotdum?
med græmmelse -
ingeborg

Fra : Mogens

Dato : 30-10-01 20:10

On Tue, 30 Oct 2001 19:59:09 +0100, "kim og ingeborg jacobsen"
<kij@email.dk> wrote:

> [...]
>Desværre sidder jeg i en by og den omtalte computer i en anden.
>Er der andre der har klodset på samme måde - eller er

Hej

Hvis du kunne sætte grafikkortet i AGP porten
uden vold, så har du ikke gjort noget forkert der.
Den tab du nævner skal kun fjernes ved nogle få
specielle grafikkort som kører AGP Pro og som har
et bredere stik.

At dit kort er et Pro kort er ikke nødvendigvis det
samme som at det skal benytte en AGP Pro sokkel

Mvh Mogens

Fra : Hans

Dato : 31-10-01 02:01

"kim og ingeborg jacobsen" <kij@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Desværre sidder jeg i en by og den omtalte computer i en anden.
> Er der andre der har klodset på samme måde - eller er

V7100 kortet bruger IKKE et AGP Pro slot. Det er ganske almindelig AGPx4
standard.

Det er kun det grafiske chip som har betegnelsen "pro", ikke bussen.

mvh
Hans