/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Frost og MC
Fra : Thomas Jensen


Dato : 30-10-01 19:19

Jeg tænker på at pakke min mc ind i en presening og stille i forældrenes
dobbelt murede carport.
Den vil komme til at stå op mod en mur ind til huset og i læ og tørt.
Men den ville jo nok få frost.

Jeg har før haft den stående i frostvejr, men der kørte jeg på den hver dag.

Hvad hvis den står stille i længere tid og måske får frost ?

jeg kan ikke selv se noget problem i det!?

mvh

Thomas



 
 
Brian Lænø (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 30-10-01 19:54


"Thomas Jensen" skrev
> Jeg tænker på at pakke min mc ind i en presening og stille i forældrenes
> dobbelt murede carport.
> Den vil komme til at stå op mod en mur ind til huset og i læ og tørt.
> Men den ville jo nok få frost.
>
> Jeg har før haft den stående i frostvejr, men der kørte jeg på den hver
dag.
>
> Hvad hvis den står stille i længere tid og måske får frost ?
>
> jeg kan ikke selv se noget problem i det!?
>
En presenning er nok ikke så smart, da der kan dannes kondens under den.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Martin Sørensen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 30-10-01 20:06

> > Jeg tænker på at pakke min mc ind i en presening og stille i forældrenes
> > dobbelt murede carport.
> > Den vil komme til at stå op mod en mur ind til huset og i læ og tørt.
> > Men den ville jo nok få frost.
> En presenning er nok ikke så smart, da der kan dannes kondens under den.

Så skal det i det mindste være en pressening, der kan ånde, så vandet kan
fordampe..

signing off.. Martin Sørensen



Thomas Jensen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 30-10-01 20:24

man kunne evt lade en presening hænge nede fra loftet så den danede en
"garage" ?

så ville den ikke røre mcén og der ville være luft uden om så den kunne ånde


--
Mvh

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "


"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:9rmtn3$a6v$1@news.cybercity.dk...
> > > Jeg tænker på at pakke min mc ind i en presening og stille i
forældrenes
> > > dobbelt murede carport.
> > > Den vil komme til at stå op mod en mur ind til huset og i læ og tørt.
> > > Men den ville jo nok få frost.
> > En presenning er nok ikke så smart, da der kan dannes kondens under den.
>
> Så skal det i det mindste være en pressening, der kan ånde, så vandet kan
> fordampe..
>
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Claus Rittig (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-10-01 20:19

"Thomas Jensen" <oelhunden@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3bdeee9a$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvad hvis den står stille i længere tid og måske får frost ?

Motorcykler kan sagtens overleve frostvejr, det eneste jeg ville gøre var
lige at sikre mig at kølevædsken er frostsikker - hvis altså den er
vandkølet.
HVORDAN man lige tjekker det, ved jeg ikke. Når jeg køber en motorcykel
starter jeg altid med at skifte olie, oliefilter, tændrør og kølevædske, for
ikke at få en ubehagelig overraskelse. Da jeg selv blander kølevædsken og
ingen andre får lov at skifte kølevædske på mine cykler, ved jeg at de er
frostsikre. Der står på kølevædske dunken hvilke blandingsforhold der svarer
til hvilke kuldegrader. Jeg glemmer aldrig den nytårsaften engang i mine
unge dage, hvor jeg var den eneste der blev plørefuld fordi jeg havde taget
en flaske god sprit med istedet for øl som alle de andre. Det frøs -25
grader, så jeg var den eneste der ikke fik slikkepinde istedet for
humørvand. Man skal ikke være nærig med kølevædske!

Rittig



Thomas Jensen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 30-10-01 20:54

det er en XJ600s div, så ingen kølervædske.

Skifter olie inden, så der skulle heller ikke være kondensvand der.

Jamen så laver jeg en lille garage uden om den

tak for hjælpen!


--
Mvh

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "



"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3bdefded$0$773$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Thomas Jensen" <oelhunden@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:3bdeee9a$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Hvad hvis den står stille i længere tid og måske får frost ?
>
> Motorcykler kan sagtens overleve frostvejr, det eneste jeg ville gøre var
> lige at sikre mig at kølevædsken er frostsikker - hvis altså den er
> vandkølet.
> HVORDAN man lige tjekker det, ved jeg ikke. Når jeg køber en motorcykel
> starter jeg altid med at skifte olie, oliefilter, tændrør og kølevædske,
for
> ikke at få en ubehagelig overraskelse. Da jeg selv blander kølevædsken og
> ingen andre får lov at skifte kølevædske på mine cykler, ved jeg at de er
> frostsikre. Der står på kølevædske dunken hvilke blandingsforhold der
svarer
> til hvilke kuldegrader. Jeg glemmer aldrig den nytårsaften engang i mine
> unge dage, hvor jeg var den eneste der blev plørefuld fordi jeg havde
taget
> en flaske god sprit med istedet for øl som alle de andre. Det frøs -25
> grader, så jeg var den eneste der ikke fik slikkepinde istedet for
> humørvand. Man skal ikke være nærig med kølevædske!
>
> Rittig
>
>



Søren L Hansen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 30-10-01 23:07


"Thomas Jensen" <oelhunden@yahoo.com> skrev i en >
> Jamen så laver jeg en lille garage uden om den
>
> tak for hjælpen!
>
Og pas på at pressenningen ikke "slider" på maskinen, den kan sagtens gøre
lakken skade hvis den står i nogen tid. Jeg fik mærker i min triumph på en
tur på ca en times da jeg havde spændt en pres. over den for at den ikke
skulle blive våd !!

mvh Søren

Og vær i øvrigt rare at skrive under det du svarer på. Det gør alle andre,
så det gør det lettere at læse...



Jes Vestervang (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-10-01 22:28

Claus Rittig wrote:

> "Thomas Jensen" <oelhunden@yahoo.com> skrev:
>
>> Hvad hvis den står stille i længere tid og måske får frost ?
>
> Motorcykler kan sagtens overleve frostvejr, det eneste jeg ville gøre var
> lige at sikre mig at kølevædsken er frostsikker - hvis altså den er
> vandkølet.
> HVORDAN man lige tjekker det, ved jeg ikke.
>
Man kan vidst få nogle måledimser der minder en hel del om dem man bruger
til at måle batterisyre (eller hva' det nu er man måler i dem
Jeg har ingen erfaringer med dem, men der er vel grænser for hvor præcise
de kan være.
Ellers kan man jo bare tage en lille prøve fra mc'en og smide i fryseren.
Hvis den ikke fryser der, så er den da sikret til omkring -18 c
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Richard Pade (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 30-10-01 22:06

Thomas Jensen wrote:

> Jeg tænker på at pakke min mc ind i en presening og stille i forældrenes
> dobbelt murede carport.
> Den vil komme til at stå op mod en mur ind til huset og i læ og tørt.
> Men den ville jo nok få frost.

Sprøjt den ind i Motoline Protect&Shine 645 konserveringsvoks efter
vinterkonserveringen og inden du lægger en presenning over. Så tåler
cyklen
bedre den kondens, der uundgåeligt dannes i takt med, at temperatur og
luftfugtighed skifter.

En dåse rækker til et tykt lag på en mellemstor cykel. Voksen holder 3-4
mdr,
men skal den stå længere end 3 mdr. bør den have et lag til ved den tid.

Sørg for, at presenningen kan ånde, alternativt at der er meget luft
omkring
cyklen indenunder. Byg evt. et træstel og spænd presenningen ud over
det.

Voksen kan du enten vaske eller pudse af, og cyklen holder sig utrolig
flot
med den. Den voks, der samler sig på utilgængelige steder i motoren,
bliver
blot brændt af første gang du kører til foråret, så husk at køre en
rute,
hvor du ikke risikerer at stoppe for rødt de første 25-30 km, for det
ryger
bravt fra motoren, når den holder stille, indtil voksen er væk.

Richard

Armand (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-10-01 22:19


Thomas Jensen <oelhunden@yahoo.com> skrev i en
news:3bdeee9a$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg tænker på at pakke min mc ind i en presening og stille i
> forældrenes dobbelt murede carport.
> Den vil komme til at stå op mod en mur ind til huset og i læ og tørt.
> Men den ville jo nok få frost.
> Hvad hvis den står stille i længere tid og måske får frost ?

Svingende temperaturer, der vil kunne medføre kondens såvel udvendig som
indvendig (i motor og bensintank) er værre faktor end selve frosten!
Så god konservering á oversprøjtning af alle flader med WD 40/lign. er
nærmest et must ved en sådan opstaldning.
Mest ideelle primi-opstaldning ville være i en kæmpe papkasse/stof-pose,
der på en tør dag blev fyldt med flamingo-chips og derefter blev
overdækket med en pressenning med enkelte udluftningshuller i

DMC har en såkaldt FAQ på deres hjemmeside, og dér er der at finde en
længere smøre omkring vinteropstaldning og ikke mindst forberedelserne
dertil. Check lige den og tilpas så dine muligheder derudfra!

Link: www.dmc-org.dk - FAQ'en er blandt "knapperne" i venstre side!

--
Armand.





Søren L Hansen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 30-10-01 23:09


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i > Mest ideelle
primi-opstaldning ville være i en kæmpe papkasse/stof-pose,
> der på en tør dag blev fyldt med flamingo-chips og derefter blev
> overdækket med en pressenning med enkelte udluftningshuller i
>
MAn kan også købe de der store plasticposer der spændes ud over maskinen og
forsegles med klæbestrimmel og med fugtsuger indeni. Men det er nok mest til
langtidsopbevaringer



james (31-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 31-10-01 12:13

> ...og til sidst:

Husk lige at fylde benzintanken helt op, fremfor at tømme den helt. Før du igen

starter om foråret, tøm svømmerhuset, således at "friskere" benzin kommer til.
De letteste bestanddele af benzinen, de som starter, fordamper. Men ikke i
tanken, fordi den er fuld, og den begrænset mængde luft, kan ikke tage for
meget af de lette gasser. Tøm svømmerhusene før du forsøger at starte, ellers
kommer en masse benzin, som ikke kan starte, ind i motoren og "drukner"
tændpluggerne.

-james




Richard Pade (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 31-10-01 19:26

james wrote:
>
> > ...og til sidst:
>
> Husk lige at fylde benzintanken helt op, fremfor at tømme den helt. Før du igen

Men lige forinden bør du også hælde karburatorsprit på for at undgå, at
der dannes
kondensvand, som gennemtærer tanken på dens laveste sted.

Richard

Armand (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-11-01 00:12


Richard Pade <richard.pade@mail.dk> skrev i en
news:3BE04227.33ABACCD@mail.dk...
>
> Men lige forinden bør du også hælde karburatorsprit på for at undgå,
> at der dannes kondensvand, som gennemtærer tanken på dens laveste
sted.

Helt korrekt:
"- - -, som opløser det kondensvand der måtte dannes og ellers ville
lægge
sig i bunden"

Sprit mixer sig fint med vand (som de ca. 40% alkohol der er i en
whiskey m.m.!)!

En anden dårligdom ved vand i bunden af tanken er at man ved første brug
af reservetanken lukker det hele ned i svømmerhusene med risiko for at
drukne hoveddysen ( i forhold til bensin er vand som silikone, og lader
sig derfor ikke suge igennem hoveddysen!)!

Men check nu DMC's FAQ - Der er det hele omtalt (årsag/virkning +
handling/begrundelse!)

--
Armand.








Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste