Kammerjunkere
Fra : Bent Olesen

Dato : 30-10-01 17:55

Hej !
Jeg er ny på nettet, men vil da gerne
vide, hvordan man evt. kan lave
gode kammerjunkere..

Fra : Jacob

Dato : 30-10-01 18:30

> Hej !
> Jeg er ny på nettet, men vil da gerne
> vide, hvordan man evt. kan lave
> gode kammerjunkere..
>
> mvh

Ved opslag på
http://www.google.com/search?q=kammerjunkere+opskrift&hl=da&lr=

www.netby.net/Nord/Appelsingade/Opskrifter/bage.htm

***************
275g hvedemel
125g smør
100g sukker
1 tsk bagepulver
reven skal af 1 citron
0,5 dl mælk
1 æg

Hak mel og smør sammen til en grynet masse. Bland sukker, bagepulver og
reven citronskal i. Pisk mælk og æg let sammen, hæld det i og ælt dejen
sammen. Tril dejen i stænger, der skæres i små stykker, formes til kugler og
sættes på plade. Bages ved 225 grader i ca. 10 min. Skæres igennem og lægges
på pladen med skærefladen opad og tørres ved eftervarmen i 25-30min.
********

God fornøjelse

--
Jacob

Fra : Jacob

Dato : 30-10-01 19:07

> Ved opslag på
> http://www.google.com/search?q=kammerjunkere+opskrift&hl=da&lr=

Den vil ikke tage den sidste = med. Marker, kopier genvej eller brug denne
i stedet http://makeashorterlink.com/?A36C52C1

--
Jacob

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 31-10-01 03:33

"Bent Olesen" <kongevejen@email.dk> ställa följande fråga till killarne:

> Jeg er ny på nettet, men vil da gerne
> vide, hvordan man evt. kan lave
> gode kammerjunkere..

Bragt i tidl. indlæg...

Kammerjunkere¨:
:..............................(ca. 150 stk)
500 g mel
250 g smør/margarine
1 spsk bagepulver
75 g sukker
reven skal af 1 citron
evt. 1 tsk vanille el. kardemomme (efter smag)
1 æg
1 dl mælk

Mel og smør smuldres sammen.
Bagepulver, sukker og reven citronskal tilsættes.
Æg og mælk hældes i.
Dejen æltes let sammen.
Trilles i stænger, udskæres i små ensartede stykker, der trilles
til kugler.
Stilles på en bageplade -og trykkes let med en finger.
Bagetiden er ca. 7 min. ved god varme (200°).
-
Gennemskæres varme med en skarp kniv.
Stilles tæt på pladen til tørre ved svag varme (150°) i ca. 20 min.
(åben ventil).
Der kan godt stilles 2 plader ad gangen til tørre i ovnen.

Go' fornøjelse!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Tycho Brahe Planetarium & Omnimaxteater blev indviet den 31. oktober
1989 og åbnet den 1. november 1989.
Det økonomiske grundlag for Planetariet blev skabt i november 1983,
da ægteparret Bagermester Bodil & Helge Pedersen donerede 50 mill.
kroner til opførelse af et planetarium i København.
* (Ja -vi bagere giver gerne en lille skærv til et godt formål) )

PS: Husk! fuldmåne i morgen tidlig d. 1. nov. efter kl. 00:00:01