Andet multimedie
bentjuul 3670
stort logo til lille logo
Fra : webjensen

Dato : 30-10-01 14:35

Jeg har tit brug for at bruge vores logo i forskellige størrelser til
forskellige formål. Den eneste kilde vi har til logoet er et stykke
brevpapir, som jeg har scannet ind. Men kvaliteten ændrer sig meget, når jeg
skalerer det. Så nu vil jeg gerne have den indscannede BMP-fil ind i et
program, der kan omdanne det noget, hvorfra jeg kan op- og nedskalere det
uden forringelse af kvaliteten. Er det noget med vektorgrafik, jeg har brug
for -eller hvad gør jeg?

mvh
webjensen

Fra : Thomas

Dato : 30-10-01 15:49

"webjensen" <webjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> program, der kan omdanne det noget, hvorfra jeg kan op- og nedskalere det
> uden forringelse af kvaliteten. Er det noget med vektorgrafik, jeg har

Du skal lave det om til vektorgrafik, det kan du gøre i flere programmer,
bl.a. Adobe Illustrator og CorelDraw. Der findes nogle værktæjer (Adobe
Streamline / Corel Trace), som kan konvertere indscannet grafik til
vektorgrafik, men jeg vil nu anbefale at tegne det op fra bunden.

I f.eks. Illustrator kan du placere dit indscannede billede og højreklikke
på laget og vælge "Template" så laver du et lag ovenpå, og kan du bruge din
template lag som skabelon til at rentegne logoet med.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet