ASUS P5A motherboard og GEforce 2 32MB
Fra : Golit

Dato : 30-10-01 13:06

Hej Jeg har et problem med et nyt grafik kort jeg har købt, efter jeg har
installeret det, kan jeg ikke åbne noget windue for så fryser billedet, jeg
har tjekket at min strøm forsyning er god nok den er på 300 Watt. Den
forhandler jeg har købt hos siger at det måske er mit motherboard der ikke
er kompatible med korttet. Er der andre forslag på dette ?????.

Hilsen Jens

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-10-01 14:18

"Golit" <golit@net4you.dk> skrev
> Den
> forhandler jeg har købt hos siger at det måske er mit motherboard der
ikke
> er kompatible med korttet.

Ja, det er jo også det nemmeste svar at give
Var dit tidligere grafikkort også et AGP? Ellers kunne forestille mig, at
du skal have installeret (og/eller opdateret) chipset-driverne +
AGP-driverne til bundkortet - måske endda have geninstalleret Windows.
Hvordan kører den i fejlsikret tilstand?

mvh
Peter

Fra : raven

Dato : 30-10-01 15:15

On Tue, 30 Oct 2001 13:05:46 +0100, "Golit" <golit@net4you.dk> wrote:

> [...]
>forhandler jeg har købt hos siger at det måske er mit motherboard der ikke
>er kompatible med korttet. Er der andre forslag på dette ?????.

Min søn har kørt meget med den kombination (asus v7100 geforce2 mx, et
bedre grafikkort svarer sig ikke med den cpu).

Han sluttede med: win2k + nvidia's detonator drivere.

Med win98 går den ned i spil. Næsten alle moderne spil kører udmærket
i win2k.

Har du afinstalleret de gamle grafikkort drivere ? Ellers prøv med den
frisk installation.

Bios 1011.004
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/

er ganske god. Tager en 60 Gbyte harddisk.

Her er en ali agp driver du kan prøve:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/
ali-104

mvh

John

Fra : Golit

Dato : 30-10-01 16:15

Hej og tak

Jeg kørte ali agp driveren og virkede det det er for fedt takker mange gange