mærkevarer
Fra : Thomas Schmidt

Dato : 30-10-01 12:18

Hej Gruppe

Min kone får migræne af p-piller....suk.
Så vi er ved at se os om efter nogle alternativer.
Er der nogen af jer der kan anbefale et bestemt kondom-mærke, (lyder det
underligt?). Vi er begge ret unge, og en graviditet er ikke lige på
dagsordenen endnu, så jeg tænker at gummiet nok skal være af den seje
type...

Er der kvalitets forskel på kondomer købt hos henhv. Apoteket og i et alm.
supermarked?

På forhånd tak

TS

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-10-01 12:17

Thomas Schmidt wrote:

> [...]
> type...
>
> Er der kvalitets forskel på kondomer købt hos henhv. Apoteket og i et alm.

Kondomer er ikke noget jeg har erfaring med, men jeg havde også et
problem med p-piller. Jeg havde konstant PMS, da jeg tog de første
p-piller, men i marts i år, kom der en ny type p-piller, som virker på
mig, jeg bliver ikke forstyrret af dem. Det er fordi det er en anden
type hormoner der er i dem. De hedder Yasmin og koster lidt mere end de
almindelige. Ca. 200 kroner for 3 måneder.

I kan jo prøve at spørge lægen. For kondomer er efter min bedste
overbevisning møgirriterende i et fast forhold.

Mvh Trine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-10-01 12:37

"Trine Kornum Christiansen" <tkc@mail.dk> wrote in message
> [...]
og koster lidt mere end de
> almindelige. Ca. 200 kroner for 3 måneder.

jeg vil gerne komme med mit besyv her... jeg har også haft problemer med
mine p-piller og skiftede for 2½ måned siden til yasmin... med succes skal
jeg hilse at sige..... min PMS er voldsomt reduceret og jeg er i det hele
taget glad for dem.....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-10-01 13:24

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> jeg hilse at sige..... min PMS er voldsomt reduceret og jeg er i det hele

Er dine menstuartioner også blevet meget kortere og mindre smertefulde?
Jeg bløder nemlig kun 18-24 timer, og så er det ovre. Jeg har undret mig
lidt over det, men har ikke lige haft lejlighed til at spørge en læge
endnu.

/Trine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-10-01 13:24

> [...]
> Jeg bløder nemlig kun 18-24 timer, og så er det ovre. Jeg har undret mig
> lidt over det, men har ikke lige haft lejlighed til at spørge en læge

den første menses jeg havde efter jeg var startet på den var meget
mindre..... den anden var sådan set ikke.... og om de er mindre smertefulde
kan jeg desværre ikke svare dig på da jeg døjer med maven og ikke helt kan
hitte ud af hvor smerterne kommer fra.....

men ifølge min læge skulle det være helt normalt at de bliver mindre og
mindre smertefulde....

Fra : Michael Falkenberg

Dato : 30-10-01 14:05

Hej Thomas!

Jeg har læst en test i et blad, og de konkluderede at det bedste kondom
mærke, var dem der står "Made in Denmark" på. Det er en hvid pakke med
forskellige farver skrift på forsiden, alt efter hvilken slags du skal have.
De kan fås stort over alt. På bagsiden står der størrelse.
De koster ca. 56,- kroner.

Mvh
Michael