Lyd på ATI all-in-wonder
Fra : Thomas Lund

Dato : 30-10-01 01:00

Hejsa,
Jeg har nogle problemer med at få lyd på de videoklip jeg grabber på mit ATI
All-in-wonder Pro.
Jeg kører fra mit video-kamera via S-vhs stikket og billedet er helt OK, men
der kommer intet lyd på?
Ved afspilning af f.eks. DVD film er der ingen problemer.
Mit lydkort er et Sound Blaster AWE32, er dette kort for gammelt til at
kunne bruges til dette?
Hvis der er andre der har haft dette problem og evt. har løst det med en
driver opdate vil jeg blive glad for at høre hvilken version I bruger nu,
jeg synes ATI's oversigt virker meget uigennemskuelig.
Skulle der egentlig ikke også være en TV-tuner i dette kort? Der er da et
antennestik bag på det, men der er ingen steder jeg har mulighed for at
vælge TV-tuner, kun Video-in.

Mvh Thomas

Fra : T. Ahm

Dato : 30-10-01 07:53

Hej Thomas

Jeg har selv haft et ATI Wonder Pro og samme lydkort som fungerede fint.

Jeg kan huske at jeg selv måtte gå ind i lydmixeren (fra Creative) og
manuelt sætte til optagelse af lyd når jeg grabbede film/TV.

Jo der er indbygget en TV tuner med text TV. Der følger specielle programmer
med til kortet som dels indeholder en TV del og dels text TV modulet. Disse
skal blot installeres fra den medfølgende CD hvorefter alt skulle køre.

mvh Thorkild Ahm

Fra : Thomas Lund

Dato : 30-10-01 20:57

Hej Thorkild,
Jeg har også installeret den medfølgende CD, med der kommer ikke nogen
TV-tuner, kun en video-in hvor jeg kan vælge om jeg vil tage signalet via
S-VHS eller composit kablet.
Det jeg kan vælge imellem er DVD-player, Video-CD, Video-editor, Video-in
eller CD-Audio.
Under egenskaberne for Video-In er der heller ikke noget sted at vælge lyd
fra, kun hvilken kvalitet man ønsker.
Jeg har slået alt til under egenskaber for lydmixeren.

Mvh Thomas

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-10-01 09:45

> Jeg kører fra mit video-kamera via S-vhs stikket og billedet er helt OK,
men

skal der ikke køres et seperat kabel fra videokamereat til lydkortet?

Michael

Fra : Thomas Lund

Dato : 30-10-01 20:44

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> men
>
> skal der ikke køres et seperat kabel fra videokamereat til lydkortet?
>
> Michael

Jo, lyden kører for sig selv via nogle audio-kabler ind i grafikkortet.
På TV-out kablet er der så et mini-jack stik som skal i line-in i lydkortet.

Thomas