WTC-angrebet...
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-10-01 00:26

Da emnet sjælesorg også helt klart må være et relevant emne for denne
gruppe, vil jeg fortælle en lille historie...

Jeg tror de fleste menesker i denne tid med det veritable mediebombardement,
vi udsætter os selv fra, bliver lidt for gode til at abstrahere
følelsesmæssigt fra den slags tragiske begivenheder, fordi vi oplever massiv
propaganda fra begge sider og derfor må holde paraderne oppe, mens de eneste
følelsesudladninger, vi egentlig kan komme med, er et sundt grin over den
bizarre humor, krigen har givet anledning til.

Som den syge og afstumpede stodder, jeg er, var jeg for nylig inde på den
infame "rotten.com"-side og se på malaktrakterede mennesker i forkellige
afskygninger...Uden at det egentlig rørte mig synderligt, fordi der i langt
de fleste tilfælde er tale om ulykker.

Og pludselig, midt imellem alt dette, var der et par børnetegninger af
begivenhederne d. 11. September...Og SÅ kom tårerne og vreden pludselig
skyllende - Følelser, jeg troede, jeg havde mistet...

Fantastisk at sådan en lille børnetegning i vor elektroniske tidsalder kan
være så stærk...Pennen er vist stadig stærkere end sværdet.

Fantastisk med den slags forløsninger, og hvis der er nogen derude, der er
masochistiske nok til at prøve det, kan jeg anbefale det...

Linket er: http://www.gapingmaw.com/

Man skal over halvvejs ned, og bestemt ikke tage sig af at det egentlig
formål med artiklen er at nedgøre tegningerne for deres eventuelle "fejl".

Bare se på tegningerne...

De to første er mine favoritter, da der ikke forekommer slagord, og de
snarere har karakter af egentlige psykologtegninger.

Ironisk nok er det det bedste amerikanske "propaganda", jeg endnu har
set....Og jo, de bliver jo desværre også brugt sådan...Men jeg tænker på de
børn og oplever midt i kynismen nogle meget sunde instinkter og følelser...

På samme side forekommer i øvrigt en sød historie om at man har fundet to
bjælker, der danner et kors.

Det ville - med al respekt for anderledes troende -være smukt at lave en
mindepark omkring dette kors i total feng-shui-minimalistisk stil...

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-10-01 05:15

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ville - med al respekt for anderledes troende -være smukt at lave en
> mindepark omkring dette kors i total feng-shui-minimalistisk stil...

Øv, ingen har meldt tilbage!
Jeg føler mig lidt alene i Gruppen?

Anders Peter Johnsen

Fra : Live4Him

Dato : 31-10-01 12:27

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message

> Øv, ingen har meldt tilbage!
> Jeg føler mig lidt alene i Gruppen?
Dit indlæg var udmærket, og sikkert læst af flere end jeg. At nogen ikke
svarer betyder vel bare at man er enig.

jørgen.