Asus AGP-V7100 Pro GeForce2 MX400 TV-Out
Fra : Shaft

Dato : 29-10-01 22:00

Hvis nu jeg køber et Asus AGP-V7100 Pro GeForce2 MX400 TV-Out til 935 kr.
kan jeg så bruge mit tv til computer skærm???

Hilsen Shaft

P.S. jeg ved ikke så meget om det så la være med at grin

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 30-10-01 00:52

"Shaft" <gran4@mail1.stofanet.dk> wrote in news:3bddc22c$0$11600$ba624c82
@nntp01.dk.telia.net:

> Hvis nu jeg køber et Asus AGP-V7100 Pro GeForce2 MX400 TV-Out til 935 kr.
> kan jeg så bruge mit tv til computer skærm???
>
> Hilsen Shaft
>
> P.S. jeg ved ikke så meget om det så la være med at grin

Principielt JA, men i praksis NEJ, i hvert tilfælde ikke som den eneste.
Fjernsynet er begrænset af en opløsning på 800 x 600 pixels, og en
opdateringsfrekvens på 60 Hz, 100 Hz på nyere fjernsyn.
Det kan til nøds bruges som ekstra skærm, da V7100 understøtter twin view
teknologien, som gør at man kan bruge fjernsynet enten som clone, dvs. kopi
af ens skærmbillede, eller som extended desktop, dvs. som udvidelse af
arbejdsområdet.
Det er desuden ganske fint at vise film afspillet fra computeren på
fjernsynet, men det kan altså ikke bruges som den eneste skærm. Dertil er
kvaliteten simpelthen for dårlig.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Core

Dato : 30-10-01 03:04

"Søren Hjelholt" <hjelholt@mail.dk> wrote in message
> "Shaft" <gran4@mail1.stofanet.dk> wrote in news:3bddc22c$0$11600$ba624c82
> @nntp01.dk.telia.net:

Nu da det kort er oppe her inde, hvor godt er det til 3d spil som max payne
?
eller er der en andet 3d som i vil anbefale til den pris ?

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 30-10-01 11:41

"Core" <core@nospam.dk> wrote in

> "Søren Hjelholt" <hjelholt@mail.dk> wrote in message

> Nu da det kort er oppe her inde, hvor godt er det til 3d spil som max
> payne ?
> eller er der en andet 3d som i vil anbefale til den pris ?

Det afhænger af definitionen godt, hvis det skal kunne trække det i meget
høje opløsninger, så snakker vi GeForce 3 eller deromkring.
Hos mig har det dog ingen problemer med at trække Max Payne i 1024 x 786,
men jeg er heller fps freak, og ellers kan man jo nøjes med at spille i en
lavere opløsning.
Jeg ville dog nok i dag vælge et GeForce 2 GTS eller PRO, da de efterhånden
er nede i et ret prisvenligt leje, og de giver altså mere performance.
Jeg købte selv mit V7100, relativt kort efter at de var kommet frem, så der
var priserne nogle lidt andre.

Fra : Madsen

Dato : 30-10-01 03:09

Søren Hjelholt skrev:

> Principielt JA, men i praksis NEJ, i hvert tilfælde ikke som den
> eneste.

Helt enig. Det er til at ødelægge sine øjne på og specielt hvis man
regner med at man kan sidde og læse tekst på hjemmesider på tv'et
f.eks. Det kan gå an til spil og filmkiggeri, men så er grænsen også
sat efter min mening og det er underordnet hvilket grafikkort man
vælger. Det er fjernsynet der sætter begrænsningen.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.