Tror I virkelig...
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-10-01 21:42

....at der er nogen, der vil købe fem stykker Invincible for at
samle de fem (eller er det seks?) forskellige farver covers, man
tilsyneladende kan få?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Enzo

Dato : 29-10-01 22:52

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> ...at der er nogen, der vil købe fem stykker Invincible for at
> samle de fem (eller er det seks?) forskellige farver covers, man
> tilsyneladende kan få?

Det er der helt sikkert. Og temmeligt usmageligt iøvrigt, hvis de er blevet
lavet netop med det formål for øje...

Fra : Max

Dato : 30-10-01 20:40

Hej

> Det er der helt sikkert. Og temmeligt usmageligt iøvrigt, hvis de er
blevet
> lavet netop med det formål for øje...

Kan du få øje på noget andet formål ?

Mvh Max

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-10-01 08:42

"Max" <max_jens@post9.tele.dk>

> Kan du få øje på noget andet formål ?

At glæde Michael Jacksons fans?

Et dristigt statement om frihed og frie valg?

Kunst?

Nå, måske ikke. Jeg gætter på så-kan-vi-jo-sælge-fem-gange-
så-mange-plader-argumentet.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 31-10-01 12:00

In an article of 31 Oct 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:

> Nå, måske ikke. Jeg gætter på så-kan-vi-jo-sælge-fem-gange-
> så-mange-plader-argumentet.

Den er den slags ting, pladebranchen ofte benytter for fejlagtigt at få
placeret en CD højere på salgslisten, end den rettelig burde være. Oftest
ses det blot i forbindelse med udgivelse af to forskellige CD'ere, nemlig
den almindelige i jewelcase og en "limited edition" i en digipak.
Naturligvis fordobler det ikke salget, men der er altid nogen, der bare er
nødt til at eje begge udgaver.

Det har i langt højere grad i lang tid blevet benyttet for at få singler
højere op på hitlisterne. Det er derfor man meget ofte ser CD-singler
udgivet som en part one og en part two -- naturligvis med forskellige
B-sider for at tvinge fans til at købe begge to.

Derfor ser man også ofte, at første single fra et album udgives i to
forskellige udgaver, men hvis denne første single ikke sælger godt, så
er det ikke værd at udgive den anden single i mere end en enkelt udgave.
Hvade første single derimod solgt godt, så vil anden single typisk også
blive udgivet i to udgaver.

--
Uffe Holst

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-10-01 16:33

Uffe Holst wrote:

> [...]
> udgivet som en part one og en part two -- naturligvis med forskellige
> B-sider for at tvinge fans til at købe begge to.

Var der nogen der sagde Greatest Hits opsamlinger "krydret med X antal helt
nye numre aldrig udgivet før"?

/Robert

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-10-01 23:38

In an article of 29 Oct 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:

> ....at der er nogen, der vil købe fem stykker Invincible for at
> samle de fem (eller er det seks?) forskellige farver covers, man
> tilsyneladende kan få?

Selvfølgelig er der det! Ligesom der er frimærkesamlere, der bare er
nødt til at have det samme frimærke i ti forskellige eksemplarer, fordi
nogen af dem er fluorescerende og andre er takket anderledes (ja, min
far samler på frimærker), så er der også nogle Michael Jackson-fans,
der bare er nødt til at have alle de forskellige Invincible, der er
at få.

--
Uffe Holst

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 30-10-01 09:15

Reverend "Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>, High Priest
of Bollocks Talking mumbled:

>...at der er nogen, der vil købe fem stykker Invincible for at
>samle de fem (eller er det seks?) forskellige farver covers, man
>tilsyneladende kan få?

Hvis der er, så har jeg en gammel HIStory lp til salg. Jeg har
personligt bidt et stykke af den, så det skulle være collectors item!

Sælges til lavestbydende startende fra en falsk halvtredser.

Fra : Los

Dato : 30-10-01 11:41

> Hvis der er, så har jeg en gammel HIStory lp til salg. Jeg har
> personligt bidt et stykke af den, så det skulle være collectors item!
>
> Sælges til lavestbydende startende fra en falsk halvtredser.

Jeg byder 17 Dan Cake-krummer og en kvart liter mandag!

Morten

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 30-10-01 12:06

Reverend "Los" <dallx@hotmail.com>, High Priest of Bollocks Talking
mumbled:

>Jeg byder 17 Dan Cake-krummer og en kvart liter mandag!
>
>Morten

Jeg har allerede en hel liter tirsdag derhjemme så den går ikke.

Fra : Borger Louis

Dato : 30-10-01 18:13

Thomas Lund Hansen <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdf897d.11620075@news.inet.tele.dk...
> Reverend "Los" <dallx@hotmail.com>, High Priest of Bollocks Talking
> mumbled:

> Jeg har allerede en hel liter tirsdag derhjemme så den går ikke.

Vil du bytte med en hel weekend med 30 ituslåede "Bad"-albums,
og et tomt cover til Kim Larsens "Forklædt som voksen"(Skrækkelig plade)
Michael Jackson forstår virkelig,og har magt til at manipulere med sine
fans.
Stakkels fanatikere.

Mvh Borger Louis

"Lisa Honey, I don't think anything I've ever done is wrong"
-Homer
Simpson

Fra : Flemming

Dato : 30-10-01 18:56

On Tue, 30 Oct 2001 18:12:53 +0100 "Borger Louis"
<borger.louis@mail.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Michael Jackson forstår virkelig,og har magt til at manipulere med sine
> fans. Stakkels fanatikere.

MJ er vist ikke den første, og bliver sikkert ikke den sidste, der udgiver
denne slags limited edition albums, jeg kan da huske at Madonna har gjort
det med både "Music" og "Ray of Light". Der skal dog helt klart mere end
forskillige covers til at få mig til at købe mere end et eksemplar af et
album.

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Henrik Vest

Dato : 31-10-01 11:32

> MJ er vist ikke den første, og bliver sikkert ikke den sidste, der

Nææh .. selv His Bobness lavede noget lignende i forbindelse med hans seneste
udgivelse ... (det ene cover indeholdt to CD'er)

Fra : Troels Frøkjær

Dato : 31-10-01 07:55

nej så idiodisk er der ingen der er !!

Fra : Peter Brandt Nielsen