IE6: Standards-compliant
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-10-01 21:14

Med IE 6 er det blevet muligt at specificere, at IE6 går i "standards-
compliant"-mode, hvis man erklæer en doctype i starten af sine websider.

Dvs hvis man inkludere teksten

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

vil IE gå i dette mode.

Men hvad betyder det ? Betyder det, at IE - hvis man ikke anvender denne
tekst - laver den gamle "jeg-tror-det-skal-rende-på-denne-måde-selvom-der-
er-fejl-i-koden" ... og hvis man anvender tekst-strengen, så vil eventuelle
fejl i koden blive vist ?

Og vil IE6 komme i standards-compliant mode hvis jeg anvender denne
tekststreng:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
SYSTEM "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Rune Glerup

Dato : 29-10-01 21:47

Jesper Stocholm skrev:

<!-- klip -->
> [...]
> er-fejl-i-koden" ... og hvis man anvender tekst-strengen, så vil eventuelle

Nej, det er til for at dårligt kodede sider til IE (eks. dating.dk)
stadig skal kunne vises korrekt, selvom IE6 har rettet en del af de CSS-
visningsfejl, den havde i tidligere versioner. Det drejer sig mest om box
model-tingen. IE6 er tilgivende - også i standard compliant mode.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Vertikal centrering? Se <http://kaboom.dk/rodekassen/vcenter.html> .

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-10-01 22:15

Hej !

ang. nævnte om <!doctype> og IE6 så opfører Netscape 6+ sig i øvrigt
noget lignende.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk

Se evt. også http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html