Snowboards
Fra : Hans Odborg

Dato : 29-10-01 18:32

Hej.
Jeg har stået på snowboard ca. 2? uger i løbet af de sisdste tre år, og
overvejer nu at købe mit eget udstyr. Hvor går jeg hen og læser mere om
hvad jeg skal købe?

Er der nogle her i gruppen der har nogle gode råd?(Jeg er knap 180cm, vejer
70 kg, str 42 i sko, og betrægter mig selv som rimelig adræt)

Er der noget der kan anbefale et sted på nettet hvor man kan købe sit
udstyr?

Hvad med at købe brugt? Kan det anbefales, og i så fald er der nogle
bestemte steder hvor man kan købe brugt udstyr?

Fra : j o e y

Dato : 19-11-01 18:15

hey... Jeg har prøvet at få stablet en separet dk nyhedsgruppe om ski og
snowboard på benene, men desværre uden held.

Men anyway, som garved boarder vil jeg ikke anbefale at du køber dit
udstyr på nettet... Jeg er nok lidt oldschool hvad det angår, men jeg kan
godt lide at stå nede i butikken og chekke alle de forskellige modeller
ud...! Og ikke mindst prøve boots og bindinger og sørge for at de passer
sammen.
En anden fordel ved ikke at købe på nettet er, at nede i butikken kan du
spørge ekspedienten til råds og forhåbentlig sørge for at du for det helt
rigtige board... ( udover det, så tror jeg heller ikke at du spare meget ved
at købe det på nettet !!)

Du kan tilgengæld godt læse mere på nettet om snowboarding og tricks osv...
prøv her:
www.boarderplanet.com
www.uhrskov.dk
www.snowboard.dk
http://www.transworldsnowboarding.com/

og lige et par tip til når du skal ud og købe -->
Køb ALDRIG boots der er for små ! Men de må heller ikke være for store, men
til gengæld er det nemmere at kompencere i lidt for store støvler end lidt
for små. Spar IKKE penge på støvlerne. Køb heller et lidt "dårligere" eller
måske brugt bræt, end at købe et par usle støvler til 500,- i intersport!
Vær opmærksom på at board og bindinger ikke nødvendigvis passer sammen hvis
de ikke er fra samme fabrikant ! fx laver Burton nogle særlige huller på
deres boards, hvor det ikke er alle bindinger der passer til. Giv dig god
tid... Prøv en masse forskelligt gear, og få hele historien bag pågældende
produkt (ex, stivhed, flex, materiale osv.) - det gør din endelige
beslutning, af købet meget mere velovervejet og sikkert. Skishop og pist'age
ski har nogle udemærkede snowboard afdelinger. Og selvom du kun køber for
måske 3000-4000,- så gælder alle overnævnte tips også!

God fornøjelse.... j o e y